5 svarbiausios psichologinės tiesos, kurias reikia žinoti, kad būtume laimingi

Visi norime jaustis laimingi ir dažniausiai pamirštame, kad laimė priklauso nuo mūsų pačių.

Organizatorių nuotr.

Laiminga.  Pixabay.com

Verta įsisavinti šias penkias psichologines tiesas, kad atsikratytume klaidingų nuostatų ir dėl jų nekentėtume.

1. Pasaulyje nėra teisybės

Už gerą elgesį visada būsite apdovanoti, o už blogą teks atkentėti?

Deja. Kad blaiviai žvelgtume į pasaulį, reikia atsisakyti magiškos mąstysenos,. Jeigu būsite geras kažkam, tai tas visiškai nieko negarantuoja.

Jeigu apgaubsite kitą žmogų meile ir dėmesiu, tai nereiškia, kad jis atsakys tuo pačiu.

Jeigu jums atsitiko nelaimė, tai ne todėl, kad jūs ją ant savęs užsitraukėte. Susitaikyti su savo bejėgiškumu prieš būties neteisingumą nėra lengva.

Tačiau tai išvaduoja nuo nerealistiškų lūkesčių, neefektyvių veiksmų ir skaudaus savo trūkumų ieškojimo, kad paaiškintume tai, kas vyksta.

Labai daug dalykų mūsų gyvenime priklauso nuo atsitiktinumų.

Kartais atsakymas į klausimą, kodėl taip atsitiko su manimi, būna paprastas: „Tai galėjo atsitikti su bet kuo. Jūs čia niekuo dėti“.

2. Besąlygiška meilė partnerių santykiuose neegzistuoja

Nemažai žmonių tikisi jos ir visai be reikalo. Jūs pasirenkate, jus pasirenka.

Pasirinkimui visada būna priežastys: asmeninės savybės, elgsenos ypatumai, demonstruojama simpatija.

Meilė „tiesiog šiaip sau“ prieinama tik tėvams (ir ne visiems).

Partneris puoselėja lūkesčius dėl jūsų ir jųdviejų sąveikos. Ir tai yra suaugusiųjų žmonių santykių realijos, kur jūs jaučiatės lygiateisiai.

Tokiuose santykiuose nenumatytas atleidimas už viską ir mylimo žmogaus pasiaukojimas.

Tokiuose santykiuose turi būti abipusė pagarba ir būtinybė atsižvelgti į partnerio poreikius.

Abipusiškumas – svarbiausia tokios meilės sąlyga. Jeigu negalite duoti meilės kaip atsako į kito meilę, tai neverta jos tikėtis.

3. Nesėkmės yra vertingos

Su sąlyga, kad jūs mokate iš jų daryti išvadas. Be klaidų, nesėkmių neįmanoma vystytis ir siekti tikslų.

Nauji įgūdžiai, efektyvesnės strategijos – visa tai ateina į mūsų gyvenimą būtent per padarytas klaidas. Dažnai jos padeda iš esmės suprasti save ir savo prioritetus.

Pasirinkę ne tą kelią, jūs aiškiai suprantate, ko savo gyvenime tikrai nenorite. Kaip sakoma, „neišbandęs – nesužinosi“. Rūpestingai vengiant nesėkmių, galima be galo ilgai trypčioti vietoje.

Geriau pradėti judėti, numačius planą B. Padarytas darbas – geriau už idealų. O žmonių pasiekta sėkmė dažniausia būna jų pačių nesėkmių produktas

4. Visi jūsų jausmai yra reikšmingi

„Aš neturiu to jausti“, „Tai, ką jaučiu, yra neteisinga“ – tokių minčių neturi kilti jūsų galvoje. Bet kokia emocija – signalas apie jūsų būseną. Kiekviena reakcija turi savo priežastį.

Dėl to, ką jaučiate, neturite abejoti.

Kaip kitaip galėsite pasirūpinti savimi, jeigu ignoruosite signalus? Kas atsitinka su žmogumis, kuris nepasitiki savimi?

Jis tampa lengvu taikiniu kitiems, kurie siekia jį valdyti. Nesvarbu, ką jaustų kitas žmogus jūsų vietoje.

Svarbu, kad jūs išmoktumėte atsižvelgti į save ir savo pojūčius. Jausmai – neatskiriama jūsų dalis. Ignoruodami ir nuvertindami juos, jūs keliate abejones dėl savo teisės egzistuoti.

5. Jūsų būsena nėra nekintama

Jūsų elgesį ir savijautą veikia daugybė veiksnių. Vienoje situacijoje jausite baimę, kitoje – rodysite drąsą.

Neįmanoma visada būti produktyviam, nerealu būti nuolat linksmai nusiteikusiam ir švaistytis sąmoju.

Mūsų elgsenai būdinga didelė variantų įvairovė

Todėl vienas jūsų poelgis tam tikru momentu neturi galutinai paženklinti jūsų. Jeigu išsigandote, tai dar nereiškia, kad esate bailys. Jeigu nenorite su kažkuo bendrauti, dėl to netapsite nedraugišku mizantropu. Jeigu pamelavote, dėl to netapote patologišku melagiu.

Žmogus būna gerokai sudėtingesnis ir prieštaringesnis už juodai baltas etiketes, kurios jam gali būti kabinamos.

Būtent permainingomis ir įvairiomis reakcijomis pasireiškia gyvas ir natūralus žmogiškumas – tai, kas patraukia kitus ir sukelia nuoširdų emocinį atgarsį.

Organizatorių nuotr.

Sidebar placeholder