6 paprasti būdai, kurie padės neperkaisti karštą vasaros dieną

6 paprasti būdai, kurie padės neperkaisti karštą vasaros dieną

Nauja karščio banga ir vėl atkeliauja į Lietuvą. Žinoma, ši žinia daugeliui - puiki, tačiau taip pat reikėtų nepamiršti, kaip išvengti karščio sukeltų nepageidaujamų reakcijų. 

Supraskite, kaip karštis veikia kūną. 

Tokie aplinkos faktoriai, kaip oras itin veikia mūsų organizmą. Kai organizmo temperatūra pakyla, kūnas didina širdies susitraukimų dažnį ir kraujo pritekėjimą į odą.

Dėl šios priežasties kraujagyslės plečiasi, skatinamas prakaitavimas.

Šiluma dehidratuoja ir didina šerdinę kūno temperatūrą. Kai esate lauke karštyje, laikui bėgant kūnas praranda vandenį.

Taip vystosi dehidratacija - vandens trūkumas. Jei kūnas nebegali reguliuoti temperatūros, tai gali lemti karščio spazmus, nuovargį, šilumos smūgį ir hipertermiją. 

Planuokite iš anksto. 

Planavimas leis išvengti karščio sukeltų problemų. Pagalvokite - kiek laiko tokia temperatūra laikysis?

Ar turėsite būti lauke? Ar rasite pavėsį? 

Ieškokite pavėsio ir apsaugos. 

Jei planuojate būti lauke ilgesnį laiko tarpą, ieškokite pavėsio, pavyzdžiui, medžių ar pavėsinės.

Nepamirškite turėti kepurės, rengtis šviesiais drabužiais, nes šviesūs drabužiai - atspindi šviesą.

Nepamirškite ir apsaugos nuo saulės, nes saulės spinduliai didina odos vėžio išsivystymo riziką. 

Gerkite daug vandens. 

Vanduo leis išlaikyti normalią kūno temperatūrą, išlaikyti normalų vandens balansą, kai prakaituojate. Gerkite tokį vandenį, kuris turi elektrolitų.

Venkite gėrimų, turinčių kofeino bei alkoholio. Alkoholio būtina vengti, nes vartojant alkoholį organizmas nebegali nustatyti tikslios aplinkos temperatūros.

Alkoholis taip pat pagreitina ir dehidratacijos procesą. Turėkite su savimi buteliuką vandens, kurį visada galėsite įdėti į šaldiklį. 

Sportuokite atsargiai. 

Jei planuojate būti aktyvus karštą dieną, nepamirškite gerti vandens prieš, per ir po treniruotės. Jei jūsų fizinė veikla truks iki valandos, užteks ir vandens.

Jei planuojate sportuoti ilgiau - pasirūpinkite, jog vanduo turėtų elektrolitų ir angliavandenių. Didinkite krūvį laikui bėgant, venkite stipriausios saulės kaitros.

Nepamirškite kepurės, akinių nuo saulės ir tinkamų drabužių. 

Žinokite šilumos smūgio simptomus. 

Karštis gali iššaukti rimtus sveikatos sutrikimus.

Šilumos smūgio metu kūnas negali kontroliuoti kūno temperatūros.

Tokiu atveju kūno temperatūra gali siekti 39C ir daugiau, gali atsirasti galvos skausmai, nuovargis, galvos svaigimas, pykinimas, alpimas, sumišimas, tachikardija, oda taps karšta ir sausa.

Jei pajutote šiuos simptomus - nedelsiant kreipkitės į gydymo įstaigą.  

karstis

GALBŪT, JŪS TAI PRALEIDOTE:

Raktažodžiai
Sidebar placeholder