7 požymiai, kad patys sau darote emocinę žalą

Kiekvienam gyvenime netrūksta savų sunkumų. Jeigu žmogus atrodo linksmas ir žvalus, tai dar nereiškia, kad jam viskas sekasi lengvai ir paprastai.

Daug kas priklauso nuo to, kaip mes reaguojame į įvykius ir pakeliame gyvenimo sunkumus.

Kaip suprasti, kad žmogus pats emocionaliai žaloja save?

Kartais atrodo, kad egzistuoja genai „pozityvas“ ir „negatyvas“. Ir nuo šių genų priklauso „akinių“, pro kuriuos žmogus žvelgia į pasaulį, spalva. Ir vis dėlto reikia pridurti, jog pasitikėjimas nepriklauso nuo prigimtinių genų.

Užtenka išsiugdyti įprotį priimti save, mylėti save, suprasti savo vertę.

Tai kodėl tiek daug žmonių jaučiasi prislėgti? Kuo skiriasi pozityvūs ir savimi pasitikintys asmenys nuo nepasitikinčių ir pesimistiškų?

Požymiai, kad patys gadinate sau gyvenimą

1. Bėgate nuo emocijų

Bėgdamas nuo realybės, žmogus gali „pagražinti“ savo niūrią ir nykią (jo manymu) kasdienybę alkoholiu, narkotikais, raminančiu apsipirkinėjimu ar smaližavimu.

Kai susiduriame su sunkumais, bijoti būna normalu ir natūralu.

Ši baimės emocija yra tik signalas žmogui, kad jam reikia kažką pakeisti savo elgsenoje ar aplinkybėse.

Slopinant šią emociją, galima iššaukti nemalonius simptomus: psichosomatinius susirgimus, nugaros, sprando skausmus ir kitus negalavimus, rašo portalas „B17“.

Geriausia sprendimas tokiu atveju bus atsakymas į klausimus:

*Ką aš dabar jaučiu?

*Kodėl kilo tokia emocija?

*Ką aš galiu padaryti?

2 .Ignoruojate savo pasiekimus

Nepastebėdamas savo pergalių, žmogus gali nuvertinti save ir nugrimzti į pesimistines nuotaikas.

Prisiminkite, kuo galite didžiuotis. Ko galėtumėte išmokyti kitą žmogų? Ką jums sekasi geriausiai daryti?

3. Atsisakote pagalbos

Apsitverti siena ir atsiriboti nuo žmonių – blogas sprendimas norintiems įgyti pasitikėjimą savimi ir pozityvų požiūrį į pasaulį.

Atsiverkite kitam žmogui pamažu, pasakodami apie save, kalbėdami apie savo poreikius ir jausmus. Tai teigiamai paveiks jūsų gyvenimą.

4. Dažnas savęs gailitės

Skausmas ir sunkumai gyvenime yra neišvengiami, tačiau kiekvienas pasirenka, kaip ir kiek jam kentėti. Gailėdamiesi savęs, tik sustiprinate kančią.

5. Savimi rūpinatės paskiausiai

Jeigu jūs nelaikote prioritetu savęs, savo mentalinės, emocinės, fizinės sveikatos (praleidžiate pietus, pamirštate atsigerti vandens, neišsimiegate), tai sukelia nerimą.

Pasistenkite, kad jus suptų palaikantys, entuziastingi ir savimi pasitikintys žmonės, kurie myli gyvenimą.

6. Pataikaujate kitiems

Sakydami „Taip“ kitiems, jūs sakote „Ne“ sau. Atsiranda dirglumas, susierzinimas, nuovargis ir jėgų trūkumas. Mes negalime visiems patikti, mes negalime visiems padėti, mes negalime visiems įtikti.

Jeigu jaučiate, kad paslauga, kurios jūsų prašoma, padarys jums žalą, tai nieko baisaus neatsitiks, jeigu atsisakysite.

Jūs turite teisę atsisakyti bet kokio susitikimo ir praleisti laiką namie vienumoje.

7. Esate įstrigę praeityje

Praeities nuoskaudos, gėdos ar kaltės jausmas neleidžia jums gyventi dabartimi.

Sugrįžti į emocionaliai užkrėstus praeities įvykius verta tik dėl analizės ir išsiaiškinimo, kaip galima išvengti tokių pat situacijų ateityje.

Raktažodžiai
Sidebar placeholder