Britė pardavė savo veidą dirbtiniam intelektui už 1500 svarų – ir prarado visą kontrolę
(3)Viskas prasidėjo nuo paprastos „Instagram“ žinutės. Jai parašė nepažįstamas skautas, pasiūlęs tapti dirbtinio intelekto (DI) modeliu.
Lucy idėja pasirodė patraukli – ji buvo mačiusi, kaip įžymybės, tokios kaip Kendall Jenner, kuria savo skaitmeninius avatarus.
Už pasiūlymą taip pat žadėjo sumokėti 1500 svarų sterlingų.
Nesikonsultavusi su teisininkais, Lucy pasirašė sudėtingą sutartį. Vėliau paaiškėjo, kad ji neatšaukiamai perleido teisę naudoti savo atvaizdą neribotam laikui komerciniais tikslais.
Dabar jos veidas gali būti rodomas bet kokio produkto reklamoje – ir visa tai be jos žinios ar sutikimo.
„Tai buvo tiesiog DM žinutė su pasiūlymu. Mane sužavėjo ir pati idėja, ir pinigai. Norėjau pažiūrėti, kaip tai veikia, nes sekiau įžymybių projektus“, – pasakojo Lucy.
Sutartyje buvo nurodyta, kad mergina turi pateikti kelis vaizdo įrašus, pagal kuriuos vėliau buvo sukurta jos skaitmeninė kopija.
Dar daugiau – dokumente buvo aiškiai parašyta, jog ji nebegalės uždirbti iš prekių ženklų reklamos. Net jeigu norėtų tapti turinio kūrėja, to padaryti nebegalės.
Visa tai Lucy suprato tik filmuojantis dokumentiniame projekte, kuriame jos istorija tapo viena iš pagrindinių siužeto linijų.
Filmą režisavo Semas Tallenas – kūrėjas, siekiantis atkreipti dėmesį į sparčiai augančią DI modelių industriją ir su tuo susijusius pavojus.
„Apsilankiau viename iš DI modelių puslapių – ten buvo daugybė veidų, kurie kalbėjo bet ką, ką tik įvedi. Buvo šokiruojančiai tikroviška. Tik vėliau sužinojau, kad dauguma tų modelių sukurti pagal realius žmones. Supratau – reikia apie tai kalbėti“, – sakė Tallenas.
Jo naujasis dokumentinis filmas „Aš pardaviau savo veidą DI už £1500“ analizuoja, kaip įstatymai nespėja paskui technologijas, o žmonės dažnai patys nesupranta, ką iš tikrųjų pasirašo.
Režisierius įspėja: nors Lucy atvejis šiuo metu atrodo išskirtinis, tai tik pradžia.
Kai kurie žmonės sutinka su mažomis išmokomis tik todėl, kad bijo – jei nepasirašys, jų atvaizdas vis tiek bus „nukopijuotas“ iš interneto.
Tačiau tai reiškia visišką kontrolės praradimą: tavo veidas gali kalbėti, reklamuoti ar skleisti bet kokią žinutę, kurios pats niekada nepasakytum.
„Technologijos vystosi greičiau nei įstatymai. Šiuo filmu norime paskatinti diskusiją ir kelti žmonių sąmoningumą“, – teigia režisierius.
Ši istorija – tik vienas iš ženklų, kad žmonija žengia į naują dirbtinio intelekto erą, kurioje tradiciniai chat-bot’ai užleidžia vietą autonominiams agentams.
Jie ne tik bendrauja, bet ir priima sprendimus bei veikia savarankiškai – kartais net su įspūdingu „sąmoningumo“ lygiu.
Šaltinis: tsn.ua

Rašyti komentarą