Klaipėdos uostas vėl virs lenktynių trasa: šiemet čempionatui skiriama dvigubai daugiau dėmesio

Klaipėdos uosto laivybos kanalas šį savaitgalį ir vėl taps varžybų trasa. Čia sugrįžta vandens formulių pasaulio čempionato etapas. 

Pernai uosto akvatorijoje dėl nugalėtojo titulo kovėsi F2 klasės vandens bolidų pilotai, šiemet čia grumsis ir F4 klasės sportininkai. 

Dvigubai daugiau vandens formulių, dvigubai daugiau galingų jų manevrų ir dvigubai daugiau dėmesio pasirengimui pasaulinio lygio varžyboms laivybos kanale.

„Praėjusiais metais šis čempionatas prie ekranų sutraukė 44 milijonus žiūrovų visame pasaulyje. Tiek žmonių matė Klaipėdos uostą. 

Tokio pobūdžio varžybos jūrų uostuose, kur įprasta matyti laivus milžinus, dangų siekiančius kranus, niekad nesustojančius krovos procesus, nėra dažnos, o varžybų organizavimo komerciniuose uostuose pasaulinė patirtis labai maža. 

Vandens formulių lenktynės – techninė sporto šaka, reikli ne tik trasos parinkimui dėl sportinės intrigos, bet ir šimtaprocentinei žiūrovų ar kitų objektų apsaugai. 

Šiemet laukiame dvigubai daugiau formulių, dvigubai daugiau treniruočių ir varžybų, tačiau tikiu, kad Klaipėdos uosto laivų eismo tarnybos darbuotojai padarys viską, kad akvatorijoje vyksiančios varžybos būtų sklandžios ir saugios, lenktynininkai pasiektų puikių rezultatų, žiūrovai – nepamirštamų akimirkų“, – sako Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas.

Varžybų trasa Klaipėdos uosto akvatorijoje – iššūkis ne tik sportininkams, bet ir dirbantiems uoste. Klaipėdos uosto kapitono tarnyboms prieš priimant vandens formules į uosto laivybos kanalą kaip ir pernai teko nemenkas uždavinys, kaip sustyguoti kiaurą parą nepertraukiamą laivų judėjimą ir sporto varžybas. 

Rengiantis čempionatui, varžybų data derinta su kariškiais, kurie naudojasi Kruizinių laivų terminalu, atsižvelgta į kruizinių laivų apsilankymų uoste grafiką, sutarta su „DFDS“ ir „TT-Line“ kompanijomis, kad jos tomis dienomis atitinkamai pakoreguotų ir savo keltų grafikus. 

Taip pat kaip ir pernai derinti treniruočių, kvalifikacinių ir pagrindinių čempionato etapų varžybų laikai, trasos, plūdurų išdėstymas, diskutuota dėl užkardų, kurios draustų patekimą į trasą, užtikrinimo. 

Uosto žemės naudotojams, laivus agentuojančioms įmonėms ir laivų kapitonams išsiųstas pranešimas, kad rugpjūčio 16–17 dienomis uoste vyks varžybos ir dėl to tam tikru laiku gali būti ribojama laivyba Klaipėdos uosto akvatorijoje. 

„Patirties, kaip suvaldyti laivybą, užtikrinti nepertraukiamas važybas ir geriausias emocijas jas stebintiems, po pernai metų jau turime. 

Šiemet, tikimės, kad varžybų organizatoriai savo įsipareigojimus išpildys dar geriau ir bendras darbas vyks sklandžiau. Kaip ir pernai su renginio organizatoriais sutarta, kad treniruotės, esant poreikiui, galėtų būti stabdomos, kol trasa praplauks laivas. 

Tačiau pagrindinių varžybų metu, kurių šiemet jau ne vienos, o net trys, laivybą planuojame stabdyti“, – teigia Klaipėdos uosto kapitonas Vladas Motiejūnas.

Prisiderinti prie F2 ir F4 klasių pasaulio čempionato plaukimų teks ir AB Smiltynės perkėlai, kuri klaipėdiečius ir miesto svečius kasdien plukdo į Smiltynę ir atgal. 

Įmonė žada, kad Senosios perkėlos veikla penktadienį ir šeštadienį nenutrūks, bet galimi grafiko nuokrypiai keliomis minutėmis dėl eismo ribojimo ir varžybų eigos. 

Keltai darys ne įprastinį reisą tiesiai, o šiek tiek lanku, kad nekliudytų varžybų trasos.

Ties Danės upės žiotimis Šiauriniame rage, Pilies uostu Kruizinių laivų terminale ir iš abiejų trasos pusių uosto laivybos kanale rugpjūčio 16–17 dienomis patruliuos laivai, kurie sportininkų treniruočių ir varžybų metu draus pašalinių laivų patekimą į trasos zoną. 

Tais pačiais laikais laivų švartuoti ir jų inkaruoti uosto akvatorijoje trasos zonoje galimybės taip pat nebus. 

Paprastai Klaipėdos uoste laivai gali judėti maksimaliu 8 mazgų greičiu, kuris prilygsta beveik 15 kilometrų per valandą greičiui, tačiau rugpjūčio 16–17 dienomis vandens formulės laivybos kanalo vandenį skros beveik dviejų šimtų kilometrų per valandą greičiu, kuris prilygsta net 108 mazgams. Taigi, įprastinis maksimalus greitis čia bus viršytas daugiau nei 13 kartų.

F2 ir F4 klasių vandens formulių pasaulio čempionato etapuose ketina dalyvauti 37 sportininkai iš 12 pasaulio valstybių.  Lietuvai F2 klasės varžybose atstovaus Edgaras Riabko ir Egidijus Dagilis, o F4 klasėje varžysis Paulius Stainys, Nida Kilinskaitė, Gintaras Marcinkus.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder