Kosmoso turizmo kompanija „perspjaus“ ir Bezosą, ir Bransoną: maksimalūs patogumai ir skrydis už tokią kainą, kad bilietus šluoja

Kosmoso turizmo kompanija „Space Perspective“ sukūrė oro balionu valdomą kosmoso kapsulę „Neptune One“, skirtą komerciniams skrydžiams į kosmosą.

Kelionės į kosmosą nebėra neįgyvendinama svajonė, nes dabar už 125 000 JAV dolerių kiekvienas gali įsigyti bilietą į kosmosą. Šį viliojantį sandorį siūlo kosmoso turizmo kompanija „Space Perspective“.

2021 m. birželio mėn. „Neptune One“ atliko pirmąjį bandomąjį skrydį.

Siūlomų kosminių skrydžių metu „Neptune One“ planuoja pakelti keleivius į maždaug 30 km aukštį.

Tačiau, anot Tarptautinės aeronautikos federacijos (FAI), kosmosas iš tikrųjų prasideda 100 km aukštyje nuo Žemės.

Taigi techniškai „Neptune One“ keleiviai būtų vadinami tik kosmoso turistais (kaip ir Richardas Bransonas ir Jeffas Bezosas), o ne astronautais.

Ką siūlo „Neptune One“?

Erdvėlaivis „Neptune One“ yra padalintas į tris pagrindines dalis.

Jį sudaro didelis (apie 100 metrų skersmens) skraidantis kosminis oro balionas, veikiantis ta pačia technologija, kurią NASA naudoja savo stratosferiniuose balionuose.

Kosminė kapsulė, leidžianti keleiviams matyti 360 laipsnių panoraminį kosmoso vaizdą ir nusileidimo sistema su atsarginiu parašiutu, kad avarijos atveju erdvėlaiviui būtų galima saugiai nusileisti.

Kosmoso agentūros ir kompanijos visame pasaulyje jau naudoja kosminius balionus teleskopams, robotams ir kitai su tyrimais susijusiai įrangai iškelti į kosmosą.

„Neptune One“ kosminis balionas yra skirtas gabenti keleivio kapsulę kosmose, naudojant vandenilio dujas (tradiciniai balionai Žemėje naudoja helį).

Skirtingai nuo sunkiųjų kosminių raketų, naudojamų didelių kosmoso kompanijų, tokių kaip „SpaceX“, „Virgin Galactic“ ir „Blue Origin“, „Neptune One“ kosminis balionas yra lengvas ir neišmeta jokių kenksmingų medžiagų.

Kiekvieno skrydžio metu po kosminiu balionu kabančioje kapsulėje iš viso 6 val. skris 9 kosmoso keliautojai (vienas pilotas ir aštuoni keleiviai), iš kurių keleiviai 2 val. praleis 30 km aukštyje.

Bendrovės tinklalapyje taip pat minima, kad be keleivių sėdynių, „Neptune One“ kapsulėje bus gaiviųjų gėrimų baras, ryšio priemonės, neakinantys langai, asmeninės spintelės, „Wi-Fi“, vonios kambarys ir visi kiti būtini patogumai, kurių gali prireikti kosmoso turistams jų skrydžio metu.

Jane Poynter, „Space Perspective“ generalinė direktorė, CNN sakė, kad įmonė yra pasiryžusi pakeisti žmonių požiūrį tiek į Žemę, tiek į kosmosą.

„Space Perspective“ vieta tarp kitų žaidėjų

Nepaisant stambių įmonių, tokių kaip „SpaceX“, „Virgin Galactic“ ir „Blue Origin“, atrodo, kad „Space Perspective“ sugebėjo išsiskirti kosminio turizmo srityje.

Visos vietos „Neptune One“ kosminiams skrydžiams, kurie prasidės 2024 m. pradžioje, yra rezervuotos.

„Space Perspective“ tikrai sulaukia teigiamo dėmesio į savo siūlomas kosmines keliones – bendrovė iš viso pardavė 450 vietų ir dabar priima rezervacijas tik 2025 metams.

Kita vertus, ir Richardas Bransonas, ir Jeffas Bezosas, kurie jau keliavo į kosmosą, dar neskelbia visiškai komercinių skrydžių į kosmosą datų.

Elonas Muskas gali šiek tiek juos aplenkti, nes neseniai „SpaceX Inspiration4“ įvykdė sėkmingą trijų dienų civilinę kosmoso misiją.

Skrydžio metu erdvėlaivis „SpaceX Inspiration4“ pakilo maždaug 585 km, o tai yra tolimiausias atstumas, kurį žmogaus kosminė misija pasiekė nuo „Apollo“ laikų.

Vis dėlto, kalbant apie bilietų kainas, atrodo, kad „Space Perspective“ yra ekonomiškai naudingiausias sub-orbitinis kelionių kosmose pasiūlymas, kurio kaina yra tik 125 000 JAV dolerių vienam keleiviui.

„Virgin Galactic“ neseniai paskelbė, kad viena vieta jų kosminėje raketoje „VSS Unity“ kainuotų 450 000 JAV dolerių.

Labiausiai stebina tai, kad keturi „SpaceX Inspiration 4“ keleiviai sumokėjo po 55 mln. JAV dolerių už savo kelionę į kosmosą.

„Blue Origin“ dar nepaskelbė bilietų kainų klientams, kurie nekantriai laukia kelionės į kosmosą „New Shepard“ kosmine raketa.

Bendrovė vietą Oliveriui Daemanui savo pirmajame skrydyje, vykusiame 2021 m. liepos mėn., pardavė už 28 mln. JAV dolerių.

Tačiau, lyginant su šešių valandų trukmės kosminio skrydžio patirtimi, kurią siūlo „Neptune One“, keleiviai, keliaujantys „Blue Origin“ kosmine raketa, kosmose galės praleisti tik 11 minučių.

Neseniai interviu su „Business Insider“ Jane Poynter atskleidė, kad „Space Perspective“ siekia pradėti savo pirmąjį įgulos skrydžio bandymą 2023 m.

Tada, greičiausiai, nuo 2024 metų, pradėtų komercines kosmoso misijas, o iki 2030 m. kasmet atliktų apie 500 kosminių kelionių.

Kol kas „Neptune One“ erdvėlaivis atrodo daug žadantis.

Tačiau būtų labai įdomu pamatyti, kaip šiai kosminių oro balionų technologijai seksis konkuruoti su greitomis kosminėmis raketomis, kurias gamina tokios gigantės kaip „SpaceX“, „Virgin Galactic“ ir „Blue Origin“.

©„Space Perspective“ nuotr.

Sidebar placeholder