Motyvacija darbe: 3 būdai kaip užtikrinti patrauklias darbo sąlygas šiuolaikiniam darbuotojui
„Remiantis 10-ies metų personalo atrankos ir valdymo patirtimi, galima įžvelgti skirtingas tendencijas tarp „šiandieninio" ir „vakarykščio" kandidato. „Vakarykštis" kandidatas darbo pokalbiuose klausdavo apie laiku mokamą atlyginimą, socialines garantijas, galimybę keisti pozicijas lipant karjeros laiptais. Tuo tarpu „šiandieninis" kandidatas vienareikšmiškai vertina galimybę tobulėti ir mokytis, kurti šiltus tarpasmeninius santykius su kolegomis. Tačiau svarbiau nei bet kas kitas jam - prasmė. Kodėl jis dirba? Kokią vertę sukuria? Kokiomis vertybėmis vadovaujasi kompanija?", - sako personalo atrankos bendrovės „Headex" personalo vadovė Ieva Vaišvilaitė.
Besikeičiant požiūriui į darbą, atsirado ir terminas darbo kultūra, kuriuo nusakoma ne tik esminiai darbo organizacijoje ypatumai ir taip organizacija išskiriama iš kitų, bet ir papildomi veiksniai, kurie nulemia gero darbdavio įvaizdį ir traukia bei motyvuoja darbuotojus.
1. Lankstumas
Daugiau nei metai karantino ir darbas iš namų - kaip reikiant pakeitė daugelio Y kartos žmonių požiūrį į darbo vietą. Jau prieš pandemiją vis dažniau buvo linksniuojamas terminas laisvai samdomas darbuotojas, tačiau susiklosčiusi situacija privertė dar laisviau pasižiūrėti į darbo vietą
Šiandien daugelis žmonių nebenori būti pririšti prie pastovios darbo vietos ir net griežtai apibrėžtų darbo valandų. Vis daugiau Y kartos atstovų renkasi keliauti po skirtingas pasaulio šalis ir dirbti nuotoliniu būdu. Todėl vienas iš esminių privalumų dabar taps darbuotojui siūloma pasirinkimo laisvė.
„Pandemija parodė, kad darbą iš namų organizuoti yra kur kas paprasčiau, nei buvo galvojama, todėl sėkmingos organizacijos, besirūpinančios savo darbuotojais, sudaro ir sudarys sąlygas dirbti tam tikrą savaitės dalį iš namų. Visgi daugeliui žmonių išlieka svarbus socialumas ir bendravimas, tad nuolatinis buvimas namuose gali turėti ir žalingą poveikį, tad net dirbant iš namų, bendrovė turi užtikrinti sąlygas, kurios padės kartu dirbantiems neprarasti ryšio", - sako „Headex" personalo vadovė.
2. Sveikatos apsauga ir draudimas
Visgi, nors ir šiuolaikiniai darbuotojai nori nepriklausomybės ir daugiau laisvių, jie taip pat ieško saugumo ir garantijų. Tačiau – tai ne tik stabilus ir reguliariai augantis atlygis už darbą, bet ir suteikiama sveikatos apsauga bei gyvybės draudimas.
Daugelis modernių darboviečių dabar siūlo ne tik nemokamus sporto klubų abonementus ar kitas sveikatos priežiūros ir sveikatingumo paslaugas, bet ir gyvybės draudimą. Gyvybės draudimo bendrovės „SB draudimas" vadovas Saulius Jokubaitis teigia pastebintis didėjantį įmonių susidomėjimą gyvybės draudimo galimybėmis darbuotojų motyvacijai skatinti.
„Matome, jog įmonės kaip niekad anksčiau suvokia savo samdomų darbuotojų motyvacijos svarbą. Todėl investicija į jų gyvybės draudimą tampa kaip vienas iš būdų ne tik motyvuoti darbuotoją, bet ir užtikrinti jo bei jo šeimos gerovę atsitikus nelaimei. Kas mėnesį skiriama tam tikra pinigų suma, kuri kaupiama darbuotojo fonde, tad pačiam žmogui tuo nebereikia rūpintis. Be to, darbuotojai gali būti apdraudžiami ir įvairių rizikų draudimais – pavyzdžiui traumų ar kritinių ligų atvejais" – sako S. Jokubaitis.
O I. Vaišvilaitė teigia, jog pandemijos metu išryškėjo ir kitas svarbus poreikis - rūpestis emocine sveikata. Tad daugelis kompanijų šiuo sudėtingu laikotarpiu, bendradarbiaudami su psichologais, suteikia savo darbuotojams nemokamas psichologo paslaugas.
3. Bendrovės skleidžiama žinutė
Vienas iš svarbiausių dalykų, į kuriuos atsižvelgia Y kartos žmonės ieškodami sau tinkamos darbovietės - kompanijos vertybės ir skleidžiama žinutė apie savo paslaugą ar produktą.
Jaunoji karta dažnai ieško aukštesnių tikslų ir darbas, kurį dirba, jiems itin svarbus. Todėl aiškiai komunikuojama vertybių sistema - vienas iš didžiausių pliusų šiuolaikiniam darbuotojui. Y karta turi aiškų požiūrį ir nuomonę, todėl ir darbovietę renkasi panašią į save - modernią, plačiai matančią ir skleidžiančią jiems priimtinas vertybes.
Todėl šiuolaikiškos kompanijos skiria daug dėmesio ne tik savo darbuotojams, bet ir socialinei atsakomybei, kviečia savo darbo bendruomenę prisijungti, skatina jų atsakingumą. Taip pat daug dėmesio skiria kontekstui ir turiniui - būtent šie dalykai dažnai pritraukia daugelį jaunesnės kartos žmonių.
Rašyti komentarą