Net 135 šalis aplankęs „PravalTuro“ direktorius Vytautas Mikaitis: „Mano keliones lydi didžiulis chaosas, bet tai ir yra smagiausia dalis“

Nors interneto platybėse Vytautas Mikaitis prisistato kaip neegzistuojančios kelionių agentūros „PravalTuras“ direktorius, jis tikras žmogus-orkestras.

Vyras veda renginius, yra krepšinio rungtynių pranešėjas, turinio socialiniuose tinkluose kūrėjas, festivalių ir teminių vakarėlių organizatorius bei nenuilstantis keliautojas viename asmenyje.

Vytautas šiandien skaičiuoja 135 aplankytas šalis, tačiau su sekėjais dalindamasis patirtais nuotykiais bei kuriozais, apie realią kelionių organizavimo veiklą teigia nesvarstantis, mat tai, ką keliaudamas patiria pats, sunku būtų pasiūlyti kitiems.

Kaip ir kiekvieną sekmadienį, taip ir šį, „Lietuvos ryto“ televizijos žiūrovus žadins laida „Gyvenimas versle“, kurioje kaskart uždangas į nematomą savo veiklų pasaulį praskleidžia šalyje puikiai žinomi prekiniai ženklai.

Nors žodyne žodis „verslas“ apibūdinamas kaip veikla, suteikianti pirkėjams prekes ir paslaugas, tačiau iš tikrųjų už to slypi kur kas daugiau. Už kiekvienos sėkmingos verslo istorijos yra žmonės, nuolatiniai sprendimai ir iššūkiai, su kuriais tenka susidurti vystant savo mylimą veiklą.

Šio sekmadienio laidos herojų Vytautą Mikaitį pažįsta daugelis. Vieniems jis kelionių aistruolis, kitiems renginių vedėjas, treti jo balsą girdi krepšinio rungtynėse arba vyksta į jo organizuojamus festivalius.

Veiklų daugybė, tačiau vis tam surasdamas laiko Vytautas jau spėjo apkeliauti net 135 šalis, o patirtais įspūdžiais bei kuriozais su būriu sekėju jis dalinasi iš tiesų neegzistuojančios kelionių agentūros „PravalTuras“ socialiniuose tinkluose bei „Youtube“ kanale.

„Esu daręs keletą žygių Lietuvoje po juokingų pavadinimų vietas, kaimus, ežerus, po to važinėdavome į koncertus mažesniuose miesteliuose, bet vėliau supratau, kad arba mąstymą reikėtų pakeisti, arba tiesiog įnešti daugiau tvarkos bei aiškumo į tai, ką darau.

Jeigu žmonės keliauja, jie susimoka pinigus ir nori viską žinoti, o dažnai keliaudamas aš nieko nežinau. Yra buvę, jog nuskrendu į šalį, kur net nežinau, kokia tenai valiuta, kur toliau važiuoti, neturiu žemėlapio.

Aš galvoju, kad žmonėms to negalėčiau pasiūlyti, nes būtų didžiulis chaosas, bet iš kitos pusės, tai ir yra smagumo dalis“, - laidoje pasakos Vytautas.

Ilgiausi maršrutai, baisiausi kraštovaizdžiai, nuolatinis diskomfortas – taip pristatoma ši neegzistuojanti kelionių agentūra „PravalTuras“, kurios veiklą būtų galima vadinti atskiru humoro žanru.

Toks pavadinimas gimė Milane, kuomet po krepšinio rungtynių iki nuo arenos plika akimi matomo viešbučio Vytautas su kolega ėjo kelias valandas, mat jis buvo kitoje autostrados pusėje, o ši nepereinama, todėl teko net 5 km žygiuoti dirvonais bei grioviais.

Pasiekęs tikslą vyras pasijuokė, jog tikras „pravalturas“ gavosi, taip šis pavadinimas ir prilipo. Visgi, kelionės ir nuotykiai neatsiejama Vytauto kasdienybė. Jis lankėsi visuose žemynuose, įskaitant Antarktidą, ir net viešėjo tokiose šalyse, kaip Šiaurės Korėja, kur ne kiekvienas išdrįstų įkelti koją.

„Šiai dienai esu aplankęs du trečdalius pasaulyje esančių valstybių, tačiau dar likę ką pamatyti, nors prisiminimų, iš tiesų, prikaupta begalės. Pavyzdžiui, kai turėjome pervesti pinigus už turą, mano brolis banko pavedimo paskirty parašė „Už Šiaurės Korėją“.

Nieko nuostabaus, jog tą pavedimą užblokavo, teko iš kito banko mokėti iš naujo.

Atvykus į Šiaurės Korėją reikėjo palikti telefonus, USB raktus ar kitas laikmenas, per tą ekskursiją aš labai daug visko prisifilmavau, susikėliau medžiagą į kompiuterį, paslėpdamas tarp aplankalų, tikrinančiai moteriai pamelavau, jog net vienos nuotraukos neturim, mat viską privalėjom ištrinti ir taip pavyko pergudrauti.

Po to iš tos informacijos net dokumentinį filmą padariau“, - patirtais nuotykiais dalinsis keliautojas.

Kalbėdamas apie verslą, Vytautas pripažįsta, jog pagrindines pajamas jam atneša renginių vedėjo darbas. Tačiau jis ne tik veda, bet ir pats tokius organizuoja. „PravalFestas“, „Kaunas pila“ bei kitos būrius pritraukiančios diskotekos gimė iš idėjos su jį sekančiais gerbėjais pasimatyti gyvai, ne tik per kompiuterio ekraną.

„Kai organizavau pirmą festivalį, neturėjau jokios patirties ir net pats iki tol nebuvau buvęs jokiam festivalyje.

Tačiau nemažą įdirbį padariau per karantiną, organizuojant „online“ diskotekas ir tiesiog norėjosi visą tai perkelti gyvai, nors pavadinimas bylojo, kad turėtų nesisekti. „PravalFesto“ idėja yra pasikviesti atlikėjus, kurie prieš 20 metų buvo viršūnėje.

Manau, kad tai išskirtinis festivalis, tačiau gaila, kad į tokį renginį susirenka vis dar per maža žmonių“, - atviraus Vytautas.

Kita laidos tema: atrastomis prekėmis norėjosi dalintis su kitais

Elektroninės ir fizinės parduotuvės „Must Bee“ veiklą vykdo dvi šeimos, kurios yra tarsi keturi muškietininkai: Kamilė, jos vyras Paulius ir Radvilės vyras Vilmantas buvo klasiokai, o Radvilė – Pauliaus grupiokė.

Kompanijai mintis pradėti verslą kilo visai atsitiktinai: su eksportu Azijoje dirbantis Paulius parvežė sauskelnes iš Pietų Korėjos ir žingsnis po žingsnio užgimė jau penkerius metus gyvuojanti veikla.

„Aš laukiausi, Radvilė augino pirmąjį savo sūnų, dvi draugės, reikia kažką veikti, ne tik namuose būti. Taip parsisiuntėm pirmą paletę ir pamatėm privalumus.

Išbandėm ant savo vaikų, davėm pabandyti draugams ir visi likom nustebinti, kad nėra tokių alternatyvų Lietuvoje, todėl nusprendėme, kad visos šeimos nusipelnė turėti tokius produktus“, - laidoje pasakos verslininkės Kamilė Ausmanė ir Radvilė Vainauskė.

Pirmosios prekės buvo sauskelnės ir drėgnos servetėlės, kurias iš pradžių moterys pardavinėjo tik „Facebook“ socialiniame tinkle, tačiau per porą mėnesių viską sėkmingai išpardavė. Pradžioje buvo prekiaujama produktais tik iš Pietų Korėjos, o prieš dvejus  metus atsirado daugiau prekės ženklų ir taip gimė šiai dienai puoselėjamas verslas.

„Didžiausias iššūkis, su kuo teko susidurti, tai ilgai trunkantis tiekimas iš Pietų Korėjos, ypač kai buvo COVID-19 pandemija ir pasijuto didelis sauskelių trūkumas, nes į jų sudėtį įėjo medžiaga, kuri taip pat naudojama kaukių gamybai.

5 kartus išaugo ir krovinių kainos, bet kažkaip susitvarkėm, nors sunkumas, kad nepatenkintam tėvelių rinkos Lietuvoje, kurie mus atranda, pripranta ir tuomet turi stoti į eilę“, - pasakos verslininkės.

Kita laidos tema: karantinas orlaivių mechaniką nuvedė verslo keliu

Jau daugiau nei dvejus metus veikianti įmonė „Karšti vėjai“ montuoja šilumos siurblius, oro kondicionierius ir saulės elektrines, išsamiai konsultuoja bei parenka reikiamą įrangą. Tačiau pasirodo, jog šią veiklą paskatino karantino laikotarpis, kuomet įmonės vadovas, dirbęs orlaivių mechaniku, dėl sumažėjusių skrydžių turėjo ieškotis papildomo finansinio šaltinio.

„Viskas prasidėjo pandemijos laikotarpiu, kuomet dirbau orlaivių mechaniku ir sustojo skrydžiai. Automatiškai kirto per atlyginimą, teko ieškotis naujų veiklų. Draugas paprašė pas savo senelį dirbtuvėse pagelbėti įrengiant šildymą.

Mes visą tai padarėme, atvažiavo atestuotas meistras paleisti visos sistemos ir draugas iš smalsumo paklausė, o kiek kainuotų tokios sistemos įrengimas. Kai gavom atsakymą, mums tapo aišku, jog mes tuo užsiimsime. Žinių turėjome pakankamai, aviacija išmokinusi puikiai skaityti, tai nebuvo didelių kliūčių pradėti“, - laidoje pasakos Vaidas Purlys.

Pradedant veiklą Vaidui ypač pasitarnavo statybos inžinerijos studijos bei patirtis, darbus atliekant statybų sektoriuje. Iš pradžių vyrui sunkiai sekėsi derinti nuolatinį darbą su verslu, tačiau kai nebeturėjo laisvų dienų mėnesyje, teko į verslą nerti stačia galva.

Tačiau būdamas vadovu, Vaidas išlaiko lyderio poziciją ir kartu su komanda dalyvauja visuose procesuose, neskaičiuodamas savo darbo valandų.

„Yra vienas mitas, kurį norisi sugriauti. Visi įsivaizduoja, kad turėti kondicionierių yra prabangos dalykas. Tačiau 15 kv. m kambariui tikrai galima įrengti iki 1000 EUR su montavimo darbais. Kadangi kondicionieriaus tarnavimo laikas yra 10-15 metų, ta investicija, padalinusi per metus, nėra tokia didelė, vardan komforto“, - teigs Vaidas.

„Gyvenimas versle“ – jau antrą sezoną skaičiuojanti laida, kurioje vedėja Dovilė Urbanaitė pristatys ir atskleis šalyje veikiančių įdomiausių, populiariausių bei netikėčiausių verslų istorijas.  Lietuva koja kojon žengia su pasauliniais inovacijų pokyčiais ir savo šalyje turi būrį kūrybingų, sumanių ir savo sritį išmanančių verslininkų, kurie suburdami profesionalias komandas gali didžiuotis atradę raktą į verslo sėkmę. Apie visą tai – kiekvieną sekmadienį, 10:30 val., tik per „Lietuvos ryto“ televiziją.

Skaitomiausi portalai

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder