Serialai daro įtaką madai ir pomėgiams

Sunku pervertinti filmų ir serialų įtaką žmonių gyvenimui. Šiandien jie tapo ne tik pramoga, bet ir būdu pažinti pasaulį, galimybe įsigilinti į istoriją (jeigu serialas dokumentinis) arba susipažinti su naujais mados vėjais. Tačiau analitikai tvirtina: kino projektai smarkiai veikia madą, skatindami žiūrovus atkreipti dėmesį į tam tikrus daiktus, pomėgius ir problemas. Šis reiškinys net buvo pavadintas „Netflix efektu".

Šachmatų mada

Po serialo „Valdovės gambitas", pasakojančio apie mergaitę, svajojusią tapti didžia šachmatininke, premjeros netikėtai kilo susidomėjimo šachmatais banga, padidėjo šachmatų ir šio žaidimo vadovėlių paklausa. Staigiai išaugo vartotojų paklausa net brangiems šachmatų rinkiniams.

Serialas internete pasirodė 2020 m. spalio mėnesį. Jau pirmąjį mėnesį šachmatų pardavimai išaugo 100 proc. ir daugiau, o šachmatų vadovėlių - daugiau kaip 800 proc. Žaisti šachmatais tapo nepaprastai madinga, todėl staigiai padidėjo garsių šachmatininkų sekėjų skaičius jų socialinių tinklų paskyrose, pradėti rengti virtualūs šachmatų turnyrai.

„Valdovės gambitas"turėjo įtakos ir „Bulova" laikrodžių, kurį segėjo pagrindinė herojė Bet Harmon, pardavimams.

Tigrai, zoologijos sodai ir gyvūnų kailių raštai

Naują zoologijos sodų priešininkų ir šalininkų diskusijų bangą sukėlė „Netflix" dokumentinis serialas „Tigrų karalius: nužudymas, chaosas ir beprotybė"(„Tiger King: Murder, Mayhem and Madness" ). Filmas apie ekscentrišką privataus zoologijos sodo savininką sujudino gyvūnų gynėjus, o paprastus žiūrovus paskatino atkreipti dėmesį į zoologijos sodų etiškumą ir laukinių kačių laikymą privačiose valdose.

Zoologijos sodas, apie kurį pasakojama seriale, spaudžiant gyvūnų apsaugos organizacijai PETA, buvo uždarytas 2020 m. vasarą. G.W.Zoo Oklahomoje savininkas Džefas Lo (Jeff Lowe) paskelbė apie šį sprendimą feisbuke.

Serialui „Tigrų karalius" pasirodžius ekranuose, su problemomis susidūrė ir Kerolė Baskin (Carole Baskin), draustinio „Big Cat Rescue" Floridoje generalinė direktorė ir gyvūnų teisių gynėja. Filme pasakojama apie dviejų zoologijos sodų konkurenciją, o Kerolė Baskin teigia, kad daugelis faktų, pateiktų seriale, yra toli nuo tiesos.

Seriale buvo pasakojama apie tai, kad Kerolė prisidėjo prie savo sutuoktinio Dono Liuiso (Don Lewis) dingimo 1997 m. Serialui pasirodžius, Dono Liuiso šeima kreipėsi į teismą, reikalaudama patikrinti faktus apie draustinio direktorės vyro dingimą ir Kerolės Baskin neva pasisavintus 4,5 milijonų.

„Tigrų karalius" išpopuliarino Džo Egzotiko (Joe Exotic) stilių - gyvūnų kailių raštus, kaubojų aprangos elementus, kirpimą. Pats Džo Egzotikas gerokai pataisė savo finansinę padėtį pardavinėdamas originalias „Odaingerous" prekes su firmine simbolika, kurios buvo išgraibstytos per kelias valandas. Kiti prekių ženklai taip pat pastebėjo padidėjusią drabužių su laukinių kačių atvaizdais paklausą.

Britų monarchija

Serialas „Karūna" vėl paskatino žiūrovus domėtis D.Britanijos monarchija ir prisiminti ne tik princesę Dianą, bet ir kitus šeimos narius. Po trečiojo sezono išaugo susidomėjimas princese Ana, apie ją iškart pradėjo rašyti mados leidiniai, analizuojantys jos stilių. Beje, prekių, susijusių su britų karališkosios šeimos nariais, paklausa (knygų, žurnalų, daiktų, suvenyrų ir t.t.) išaugo beveik du kartus. Neliko be dėmesio ir serialo herojų moterų apranga. Princesės Anos ir Margaretos Tečer (Margaret Thatcher) stilius sudomino mados mylėtojas, o daiktų, panašių į jų drabužius ir avalynę, pardavimai taip pat padidėjo.

Naujos kartos mada

Kalifornijoje vykusiame festivalyje „Coachella", o vėliau ir 2019 m. Niujorko mados savaitėje buvo madingas makiažas su blizgučiais ant akių, nupieštomis ašaromis ir kitokiais ryškiais ir neįprastais akcentais. „Kaltininkas" - paaugliams skirtas serialas „Euforija", kurio herojės būtent taip atrodė ekrane.

Serialas „Emili Paryžiuje" prisidėjo prie panamų „Kangol", raudonų berečių ir įvairių gamintojų rankinių, panašių į „Aldo" modelį ekrane, paklausos augimo. Beje, visame seriale yra gausu raudonų daiktų, ir jį pasižiūrėjus kyla noras įsigyti tokių pačių kaip jo herojų suknelių ir sijonų, palaidinių ir papuošalų.

Mini serialas apie „Lakers" krepšinio klubą „Paskutinis šokis" atgaivino „Nike Jordan" modelio populiarumą. Serialas „Normalūs žmonės" paskatino žiūrovus ieškoti tokios sidabrinės grandinėlės kaip Polo Meskalo (Paul Mescal) personažo. Instagrame net atsirado paskyra su 176 tūkstančių sekėjų armija.

Reikia pasakyti, kad „Netflix" kadruose dažnai naudoja žinomus prekės ženklus, o filmui pasirodžius jų pardavimai iškart išauga. Nepatikrintais duomenimis, gamintojai „Netflix" moka nuo 50 tūkstančių iki pusės milijono dolerių, kad jų prekė pasirodytų konkrečiame epizode.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder