Šnipai namuose: Išmanieji įrenginiai aktyviai renka naudotojų duomenis ir juos perduoda

Britų vartotojų žurnalas „Which?” paskelbė tyrimą apie tai, kaip įvairūs išmanieji namų prietaisai, įskaitant kameras, televizorius, skalbimo mašinas ir garso kolonėles, renka informaciją apie naudotojus. Žurnalo teigimu, jie renka kur kas daugiau duomenų, nei reikia, kad sistemos tinkamai veiktų, be to, dažnai juos perduoda trečiosioms šalims.

 

Buitiniai prietaisai gali rinkti didžiulius kiekius duomenų apie žmonių įpročius, pomėgius, pageidaujamus prekių ženklus, pajamų lygį ir pan.

Buitiniai prietaisai gali rinkti didžiulius kiekius duomenų apie žmonių įpročius, pomėgius, pageidaujamus prekių ženklus, pajamų lygį ir pan.



Pavyzdžiui, išmaniosios skalbyklės renka duomenis apie tai, kaip dažnai skalbiate ir kokioje temperatūroje – ši informacija gali būti naudinga skalbimo priemonių gamintojams ir energijos tiekėjams.

Išmaniosios kameros gali rinkti informaciją apie tai, kur gyvenate, kokio dydžio yra jūsų būstas, kokį automobilį turite, ir pagal tai įvertinti jūsų turto lygį.

 

Pasak „Which?”, namų įtaisai ne tik renka tokius duomenis, bet ir aktyviai perduoda juos trečiosioms šalims. Pavyzdžiui, tyrimo autoriai išsiaiškino, kad daugelis išmaniųjų garso kolonėlių perduoda duomenis didelėms korporacijoms – „Meta”, „Google” ir kitoms.

 

Gana aktyviai duomenis perduoda ir išmaniosios kameros – taip tyrime minimos kinų prekės ženklo „Ezviz” kameros, kurios gali perduoti informaciją „Pangle” (TikTok rinkodaros padalinys), „Huawei”, „Google”, „Meta” kompanijoms.

„Vartotojai jau sumokėjo už išmaniuosius produktus, kartais tūkstančius svarų sterlingų, todėl tai, kad jie turi papildomai „mokėti” savo asmenine informacija, yra per daug”, – sakė „Which?” politikos ir vartotojų apsaugos direktorė Rocio Concha.

 

Jos nuomone, tokios bendrovės neturėtų rinkti daugiau informacijos, nei reikia, kad prietaisai tinkamai veiktų, o juo labiau slėpti, kad renka informaciją iš vartotojų. Dauguma bendrovių į žurnalo užklausą atsakė, kad laikosi visų taisyklių ir informuoja vartotojus apie duomenų rinkimą.

 

Žurnalą „Which?” nuo 1957 m. leidžia Didžiosios Britanijos vartotojų asociacija. Jame rašoma apie vartotojų teises, lyginami įvairūs vartojimo produktai, patariama, kaip sutaupyti perkant tam tikras prekes, ir pan.

 

Užvakar, rugsėjo 6 d., pelno nesiekianti organizacija „Mozilla Foundation” paskelbė tyrimą, kuriame teigiama, kad 25 didžiausi automobilių gamintojai, įskaitant „Ford”, „Toyota”, „Volkswagen”, BMW, „Tesla”, taip pat renka per daug informacijos apie vartotojus ir dalijasi ja su trečiosiomis šalimis.

 

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder