Specialistas pataria kaip paruošti elektrinį paspirtuką sezonui: dėmesys saugumui, išvardijo populiariausias problemas

Pavasariui Lietuvoje įgavus pagreitį ir šylant orams, keliuose matome vis daugiau elektrinių paspirtukų. Vis tik šaltoki rytai neleidžia pilnai jų išnauodoti kelionėms į darbus ar mokslus.

Kaip pasiruošti elektrinį paspirtuką naujam sezonui, į ką atkreipti dėmesį norint, kad transporto priemonė nenuviltų kelionės metu ir galėtumėte paspirtuku džiaugtis ateinantį sezoną, pasakoja kelionių elektriniais paspirtukais entuziastas ir „Beaster“ prekinio ženklo atstovas Eimantas Vasaitis

Stabdžių sistema – prioritetas

„Pirmosios naujojo sezono kelionės paspirtuku siūlyčiau neplanuoti labai ilgos. Pradėkite trumpu bandomuoju važiavimu, prisipratinkite važiavimą po ilgesnio laiko, atgaukite įgūdžius.

Išnaudokite šį bandomąjį važiavimą ir tam, kad lengviau pastebėtumėte gedimus", – kalbėjo E. Vasaitis.

Techninė elektrinio paspirtuko apžiūra prieš pradedant sezoną yra labai svarbi, nes turi didelę įtaką jūsų saugumui ir važiavimo kokybei. Vienas pirmųjų darbų, kurį pataria atlikti specialistas – patikrinti paspirtuko stabdžių veikimą.

„Patikrinkite ar stabdžių kaladėlės nėra susidėvėjusios, ar pakanka hidraulinio stabdžių skysčio. Gali būti, kad po žiemos, reikės jį papildyti. Stabdžių sistema yra labai svarbi jūsų saugumui, todėl patarčiau tikrinti reguliariai – bent kartą per sezoną" – kalbėjo vyras.

Klibantis vairas – dažna problema

Stabiliam ir saugiam paspirtuko vairavimui itin svarbus kokybiškas vairo ir pakabos darbas.

„Jei laikydami vairą jaučiate laisvumą ar per didelį pasvirimą, siūlau kreiptis į specialistus. Gali būti, kad teks keisti guolius ar kitus pakabos komponentus ir tai gali būti sudėtinga atlikti  pačiam.

Svarbu į visus nestabilumus ar barškėjimus, kuriuos jaučiate pirmojo bandomojo važiavimo metu, nenumoti ranka.

Kitaip per ilgesnį laikotarpį paspirtuko bėdos dar labiau padidės ir gali tekti netikėtai baigti kelionę nepasiekus galutinio jos taško", – kalbėjo Eimantas Vasaitis.

Sutrūkinėjusios ir išsileidusios padangos

Sepcialistas pataria po žiemos kruopščiai įvertinti padangų būvį. Patikrinkite ar padangose nėra įtrūkimų ir įbrėžimų.

„Labai svarbu ar peržiemojimui buvote palikę paspirtuką tinkamai. Prieš ilgesnį sandėliavimą patariama per daug nepripūsti padangų, kad išvengtumėte gumos įtrūkimų.

Jei padangos neatrodo per daug nusidėvėjusios, prieš keliaudami patikrinkite jų slėgį. Rekomenduojamas slėgis turėtų būti nurodytas ant padangos šono. Įprastai tai yra tarp 3,5 ir 4 barų", – dalijosi pašnekovas.

Žibintai, atšvaitai, kištukai bei jungtys taip pat yra labai svarbūs ir juos specialistas primena patikrinti prieš pirmąjį važiavimą naujojo sezono metu.

Jis taip pat pataria nepamiršti, kad rytais temperatūrai vos kylant virš 0 laipsnių pagal Celsijų nepalikti paspirtukų nešildomose patalpose.

„Nulio ar žemesnė temperatūra gali žymiai sutrumpinti baterijos veikimo laiką. Jei norite, kad paspirtuko baterija jums tarnautų ilgiau laikykite jį šiltai, idealiu atveju – kambario temperatūroje. 

Tikiuosi, kad ir žiemos metu elektrinis paspirtukas buvo saugomas šildomoje patalpoje. Jei ne visas, tai bent išėmėte akumuliatorių ir laikėte jį kambario temperatūroje", – pasakojo E. Vasaitis.

Jei paspirtuko laikymo sąlygos nebuvo optimalios, vyras pataria apsvarstyti galimybę įsigyti naują akumuliatorių, kad pirmosios kelionės naujame sezone nepasibaigtų anksčiau laiko.

Didelis dėmesys saugiam keliavimui

E. Vasaitis primena, kad labai svarbu po žiemos pertraukos po truputį prisipratinti keliavimą paspirtuku, atgauti įgūdžius. Taip pat didelį dėmesį skirti saugiam keliavimui.

„Jei žinote, kad teks važiuoti ne tik šaligatviu, bet ir keliu – dėvėkite ryškiaspalvę liemenę su atšvaitais. Paspirtuko priekyje turi degti baltos šviesos žibintas, o gale – raudonos šviesos.

Siūlau tinklalaidžių ar muzikos klausytis užbaigus kelionę ir vykti paspirtuku be ausinukų, kad geriau girdėtumėte aplinką, spėtumėte sureaguoti į pasikeitimus kelyje", – dalijosi „Beaster“ atstovas.

Specialistas primena, kad elektrinių paspirtukų vairuotojams taip pat kaip ir dviratininkams draudžiama kirsti kelią važiuojant pėsčiųjų perėja. Tokiu atveju paspirtuką reikėtų persivesti.

Taip pat įvardija vis dar labai opią problemą paspirtukininkų tarpe.  

„Be abejo aš net nekalbu apie važiavimą keliems asmenims vienu paspirtuku. Šiuo klausimu visuomenėje dar turime nemažai padirbėti, tiek su švietimu, tiek su tokių kelionių netoliaravimu.

Baisu skaityti naujienas po savaitgalių apie nukentėjusius jaunuolius. Saugokime save ir aplinkinius", – dėstė E. Vasaitis.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.