Tarptautinė kavos diena: kokią kavą labiausiai mėgsta lietuviai?
(2)Kava – ritualas pradėti dieną
„Circle K“ duomenys rodo, kad būtent nuo kavos puodelio dažnas lietuvis pradeda savo dieną. „Intensyviausius kavos pardavimus skaičiuojame nuo 7 ryto iki 15 valandos.
Galima teigti, kad daugelis renkasi pasimėgauti kavos puodeliu keliaujant į darbus, taip pat sustoja pietų pertraukos metu ar nori „pasikrauti“ energijos dienai įpusėjus“, – teigia „Circle K“ vyr. kategorijų vadovė Lietuvoje Inga Galinienė.
Kavos kaip ritualo svarbą patvirtina ir psichologė Inga Būdvytytė, pasak jos, saikingai vartojama kava teigiamai veikia emocinę būseną.
„Kava daugeliui yra ne tik gėrimas, bet ir teigiamą poveikį turinti kasdienio ritualo dalis. Rytinis kavos puodelis gali suteikti ne tik energijos, bet ir padėti susikurti ramybės akimirką prieš pradedant įtemptą darbo dieną.
Kavos gėrimo ritualas veikia kaip trumpa pauzė, skirta atsipalaidavimui ir minčių „sutvarkymui“.
Be to, mėgstamas kavos skonis ir kvapas siejasi su maloniomis emocijomis, sukeldamas pasitenkinimo jausmą, o ritualas sukuria rutiną ir stabilumą, kurie ypač svarbūs emocinei sveikatai“, – dalinasi psichologė.
Populiariausia – pagardinta pienu
„Circle K“ duomenys atskleidė, kad tautiečiai labiausiai mėgsta kavos su pienu gėrimus.
„Pirmoje vietoje jau ne vienerius metus Lietuvoje bei kitose Baltijos šalyse tvirtai lyderiauja „Latte“, šis švelnaus espreso ir kreminio pieno balansas sulaukia didžiausių – daugiau trečdalio klientų – simpatijų.
Antroje vietoje rikiuojasi juoda kava, kurią skanauja 10 proc. pirkėjų, nedaug nuo jos atsilieka trečioje pozicijoje esantis itališkas „Cappuccino“.
Tuo tarpu juoda kava, pagardinta pienu, sudaro apie 7 proc. kavos pardavimų. Galima teigti, kad Baltijos šalių gyventojai labiausiai mėgsta pieno pagrindu pagamintus kavos gėrimus“, – atskleidžia I. Galinienė.
Pasak „Circle K“ atstovės, pastaraisiais metais šalyje ženkliai augo šaltos kavos pardavimai. „Skirtingų rūšių gėrimų paklausa priklauso nuo sezoniškumo.
Didžiausius karštų ir šaltų gėrimų pardavimus skaičiuojame vasarą, kuomet mūsų degalines aplanko didžiausias srautas pirkėjų.
Šiltojo sezono metu stebime stipriai augantį šaltųjų gėrimų populiarumą, būtent vasaros metu šaltos kavos pardavimai siekia apie 10 proc. Tuo tarpu žiemą – didėja arbatos bei šokolado gėrimų paklausa“, – dalinasi „Circle K“ vyr. kategorijų vadovė.
Inga Galinienė pastebi, kad žmonės vis daugiau dėmesio skiria kavos kokybei ir neretai ruošia ją patys.
„Pandemijos metu nemažai žmonių įsigijo aukštos kokybės kavos aparatus namams, įmonės taip pat investavo į kokybišką kavos ruošimą biuruose, nes suprato, kad tai yra motyvacinio paketo dalis“.
Rašyti komentarą