Lietuvis įtarė kolegos iš Baltarusijos diskriminaciją kelte
Iškeldino nes baltarusis?
Su redakcija bendravęs vyras teigė, kad DFDS už kelto bilietus iš visų ima tą pačią kainą, bet, pasak jo, vykdant registraciją prasideda žmonių rūšiavimas.
„Aš, Lietuvos pilietis, kėliausi keltu kartu su kolega iš Baltarusijos, tačiau mes buvome apgyvendinti skirtingose kajutėse. Manau, taip nutiko dėl to, jog jis yra rusakalbis, bet anksčiau tokių dalykų nepasitaikydavo ir visus keleivius vežėjas traktuodavo vienodai. Kas nutiko DFDS, kad jie pradėjo skirstyti žmones?" - retoriškai teiravosi vyras.
Jis nurodė, kad kelto bilieto nebeturi, nes išlipus, pagal galiojančią tvarką, jie apmokami ir paliekami kasoje, tačiau patikslino, jog tai buvo reisas Kylis-Klaipėda ir plaukta keltu „Viktorija".
„Aš ir pats rašiau tiesiai į DFDS dėl šio incidento, bet iš jų jokio atsakymo nesulaukiau. Kolegai jie nei tuomet, nei vėliau irgi nieko nepaaiškino. Dar daugiau, kiek pastebėjau, kelto darbuotojai į jį žiūrėjo kaip į antrarūšį.
Beje, taip nutiko ne jam vienam, - toliau išgyvenimais dalinosi Nerijus. - Mane apgyvendino su lietuviais, vienas kurių irgi nusistebėjo, kad jo kolega iš Baltarusijos buvo apgyvendintas atskirai. Tiek jam tiek man buvo paaiškinta, kad nėra vietų ir visos kajutes bus po 4-is asmenis. Kai bandžiau ginčytis ir sakyti, kad taip elgtis negalima, kelto darbuotojai prasitarė, jog taip elgiasi, nes gali pasitaikyti nepatenkintų klientų iš ES".
Beje, kalbomis apie vietų trūkumą Nerijus nebuvo linkęs tikėti.
„Mudu su kolega įlipome į keltą vieni pirmųjų ir kajučių buvo daug. Nujausdamas, kad šiandieninėje situacijoje kam nors gali užkliūti mano rusakalbis kolega iš Baltarusijos, pasiūliau jį apgyvendinti gerose kajutėse, kuriose apsistojo rusakalbiai.
Reikėjo matyti, kaip pasikeitė registraciją vykdžiusio asmens veidas - plika akimi buvo matyti, kad žmogus susierzino, - atviravo Nerijus. - Keliuosi keltais ne pirmus metus ir niekada tokių problemų nėra buvę.
Suprantu, kad tai gali būti dėl karo. Bet tada kilo dar vienas klausimas, į kurį atsakymo taip pat negavau. Jeigu jau rusakalbiai kliūna, tai kodėl du baltarusiai buvo apgyvendinti su dviem ukrainiečiais, visiems viskas tiko ir niekas problemos iš to nedarė?"
Fizinis vietos trūkumas
DFDS atstovas spaudai Vaidas Klumbys patikino, kad bendrovė aptarnauja įvairių tautybių klientus, o jos socialinės atsakomybės politikoje viena iš kertinių nuostatų yra pagarba įvairovei ir lyčių lygybei.
„Bet koks diskriminavimas tautiniu, rasiniu, amžiaus ar lyties pagrindu yra visiškai netoleruotinas.
Pagal susiklosčiusią praktiką, paremtą ilgamečiais vilkikų vairuotojų pageidavimais, įmonė visuomet stengiasi vienoje kajutėje apgyvendinti tos pačios šalies vairuotojus. Taip pat, jeigu yra galimybių (laisvų kajučių), bendrovė atsižvelgia į vairuotojų norus ir gali apgyvendinti juos kajutėje po du su pageidaujamu kolega.
Pagal bilietų sistemos ir kelto personalo pateiktus duomenis, bendrovė neturėjo jokių galimybių išpildyti vairuotojų pageidavimo apgyvendinti juos dviese kajutėje, kadangi minėtame reise nebuvo likę nei laisvų vietų, nei kajučių", - patikino jis.
Taip pat V.Klumbys nurodė, kad už vairuotojų keliones, skirtingai nei keleivių, apmoka įmonės ir visi jie gauna tos pačios kategorijos kajutes.
Rašyti komentarą