Naujas elektromobilis pats užsivedė ir nuvažiavo be savininko (vaizdo įrašas)

Naujas elektromobilis „Xiaomi SU7“ tapo neįprasto incidento dalyviu Šandune (Kinija) rugsėjo 30 d. Prie namų pastatytas automobilis staiga pradėjo važiuoti, nors vairuotojo sėdynėje niekas nesėdėjo. Apie tai rašo „Car News China".

Naujo sedano savininkas pranešė, kad jis ir jo žmona buvo namuose, kai jų automobilis pats aktyvavo nuotolinio parkavimo funkciją (RPA) ir nuvažiavo. Vaizdo stebėjimo kamerų įrašai užfiksavo, kaip moteris šaukia, o vyras bando sustabdyti „pabėgusį automobilį“.

Ginčas dėl priežasčių: vartotojo ar sistemos klaida? Savininkas iš karto kreipėsi į „Xiaomi“ pagalbos tarnybą. Iš pradžių darbuotojai manė, kad funkcija galėjo būti netyčia paleista mobiliuoju telefonu, tačiau savininkas tai paneigė.

Vėliau „Xiaomi“ pareiškė, kad vidiniai žurnalai parodė: „Apple“ įrenginys, susietas su savininko paskyra, iš tiesų nusiuntė komandą nuotolinio parkavimo funkcijai. Ši funkcija leidžia automobiliui savarankiškai parkuotis per programėlę išmaniajame telefone.

Tačiau incidentas sukėlė ekspertų diskusijas. Kritikai pažymi, kad net jei komanda buvo nusiųsta, sistema turi turėti apsaugos priemones, kurios užkirstų kelią judėjimui, kai salone nėra vairuotojo.

Savininkas reikalauja, kad „Xiaomi“ pateiktų visus originalius eksploatacijos žurnalus, kad būtų galima atlikti skaidrų tyrimą, tačiau iki spalio 3 d. bendrovė oficialaus ataskaitos nepateikė. Laimei, incidentas nesukėlė traumų ar žalos, bet paaštrino diskusijas apie „protingų“ funkcijų saugumą elektromobiliuose.

„Xiaomi SU7“: „Porsche“ ir „Tesla“ konkurentas

„Xiaomi SU7“ – tai ambicingas beveik penkių metrų ilgio elektrinis sedanas, pozicionuojamas kaip „Porsche“ ir „Tesla Model 3“ konkurentas. Jo pradinė kaina yra apie 30 tūkstančių dolerių.

Aukščiausios klasės versija SU7 Max Performance turi įspūdingas charakteristikas: 800 km nuvažiuojamas atstumas, maksimalus greitis 265 km/h ir pagreitis iki šimto per 2,78 sekundės. Automobilis turi didelį priekinį (105 l) ir galinį (517 l) bagažinius.

Primename, kad viena iš pagrindinių kliūčių masiniam elektromobilių paplitimui lieka vairuotojų baimė, kad akumuliatoriaus įkrova baigsis anksčiau, nei jie spės rasti įkrovimo stotį. 

Apklausos duomenimis, 57 % respondentų mano, kad elektromobiliai netinka tolimoms kelionėms. Tačiau „Mercedes-Benz“ inžinierių komanda, atrodo, surado būdą, kaip tai pakeisti. 

Baimė likti su išsikrovusiu akumuliatoriumi kelio viduryje yra viena iš pagrindinių psichologinių kliūčių galimiems elektromobilių savininkams. Tačiau, kaip teigia ekspertai, šiuolaikinės technologijos šį procesą daro daug saugesnį, nei gali atrodyti iš pirmo žvilgsnio. Skirtingai nuo automobilio su vidaus degimo varikliu, elektromobilis nesustos staiga.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Sidebar placeholder