Nidoje poilsiautojams sugalvojo dar vieną mokestį: kai kuriems atostogos išbrangs šimtais eurų

(1)

Norėdami apsistoti Nidoje esančiuose viešbučiuose, pasiruoškite daugiau pinigų – daugelyje viešbučių jūsų paprašys susimokėti ne tik už nakvynę, bet ir už teritorijoje pastatytą automobilį. 

Verslininkai tikina, kad toks mokestis – įprasta praktika, visgi ekonomistai kraipo galvas: poilsis šiame kurorte tuoj taps prestižo reikalu.

Nidoje viešbučių ir svečių namų ne tiek ir daug, visgi daugelio jų teritorijose parkavimas net ir klientams – mokamas. Kaip rodo viešbučių užsakymo internetu svetainės „Booking.com“ duomenys, viešbučiuose „Nerija“ ir „Skalva“ bei svečių namuose „Naglis“ automobilį parai pasistatyti kainuoja 5 eurus, svečių namuose „Guboja“ – 10 eurų.

Brangiausiai jūsų automobilį pasistatyti atsieis viešbutyje „Nidos banga“ – čia per parą teks sumokėti 15 eurų.

Svečių namų „Naglis“ atstovas portalui lrytas.lt atskleidė, kad mokesčio griebtasi dėl to, kad apartamentų – žymiai daugiau nei parkavimo vietų.

„Natūralu, kad kas nori parkuotis kieme, tas susimoka. Tokia praktika visame pasaulyje, ypač ten, kur yra parkingo problema. O Nidoje vasarą ši problema didelė“, – sakė jis.Digital Matter icon

Visgi pašnekovas pridūrė, kad tokį mokestį be išimties moka tie, kurie apartamentus užsisakė per „Booking.com“ platformą. Jei užsisakote tiesiogiai, kartais rinkliavos galite ir išvengti.

„Tokia kaina nustatyta „Booking.com“ platformoje, nes ji mums kainuoja komisinius mokesčius, todėl ir prašome papildomai susimokėti.

Bet tai gali priklausyti ir nuo užsakymo. Jei užsakoma tiesiogiai, susitariama kitaip. Ir, žinoma, tokius mokesčius taikome tik vasarą. Manyčiau, tai – visur normali praktika“, – aiškino svečių namų atstovas.

Jis tikino: vasarą atsiranda ne tik mokamas parkavimas, bet pabrangsta ir kitos paslaugos. Žiemą Nidoje apsistoti žymiai pigiau.

Nidoje poilsiautojams netrūksta ir kitokių mokesčių – reikia susimokėti mokestį už keltą, o vairuojančių automobilį prašoma pinigų ir už įvažiavimą į Nidą.

Pastarosios rinkiavos dydis priklauso nuo sezono – nuo rugsėjo 16-osios siekia 10 eurų už įvažiavimą, nuo lapkričio 3-osios iki balandžio 30-osios – 5 eurus, gegužę – 10 eurų, o atvykstantiems nuo birželio 1-osios iki rugsėjo 16-osios tenka pakloti net 30 eurų.

„Rinkliavos už keltą ir ekologinis mokestis yra natūralus dalykas, jei mes norime turėti tą, ką turime. Keltas šiemet irgi brangsta, bet kaip kitaip čia patekti?“ – manė „Naglio“ atstovas.

Už parkavimą – 15 eurų parai

15 eurų per parą prašančio viešbučio „Nidos banga“ atstovas antrino: išties susiduriama su milžinišku parkavimo vietų trūkumu. Parkavimo mokestis šiame viešbutyje taikomas jau treti metai.

„Aišku, kad taikome mokestį, tai – mūsų privati aikštelė. Mes taikomės prie aplink esančių aikštelių įkainių ir tiek. Turime beveik 90 kambarių, o parkavimo vietų – 30, tad poreikis yra didžiulis, jo mes niekaip negalime patenkinti.

Kartais klientus nukreipiame į viešas aikšteles ar dar kur nors. Tai yra globali problema, kad nėra kur pasistatyti“, – portalui sakė viešbučio atstovas.

Jis pridūrė, kad prašyti 15 eurų nėra per daug, mat aikštelė – prie pat viešbučio, tad svečiams ja naudotis tikrai patogu.

„Kiti viešbučiai apskritai neturi parkavimo vietų prie savęs, būna, kad viešbutis vienoje vietoje, o aikštelė – kitoje. O mes turime prie pat“, – tikino jis.

Pašnekovas pridūrė, kad rinkliavos klientų neatbaido, o Nida nuo jų netampa prieinama tik turtingiesiems.

„Kiekvienas žmogus savaip įsivertina, ar tai – turtingųjų kurortas, ar ne. Dabar – geras oras, žmonių netrūksta“, – šyptelėjo jis.

Nemokamų aikštelių nėra

Neringos savivaldybės administracijos vyriausioji specialistė Sandra Vaišvilaitė aiškino – vasarą kurorte išties sudėtinga rasti, kur pasistatyti mašiną.

„Neringos savivaldybės žiniomis, atvejai, kuomet viešbučiai apmokestina automobilių stovėjimą, yra daugiau pavieniai. Žinoma, Neringoje, o ypač Nidoje, vasaros metu automobilių statymo problema yra labai aktuali – automobilių statymo galimybės vasaros metu yra ribotos.

Be to, ir siekiame, kad pačioje gyvenvietėje pirmenybė būtų skiriama pėstiesiems, dviratininkams – kad gyvenimo ir poilsio atmosferą čia kurtų gamtos, o ne transporto garsai“, – sakė S.Vaišvilaitė.

Ji priminė, kad automobilius poilsiautojai statyti gali ne tik prie viešbučių, bet ir ilgalaikio stovėjimo aikštelėje, esančioje Taikos g. 39. Joje para lengvajam automobiliui kainuos 3 eurus.

Mokama aikštelė yra ir adresu Taikos g. 2, automobilį pasistatyti čia kainuoja 2 eurus už valandą.

Rinkliava, siekianti 2 eurus už vieną valandą lengviesiems automobiliams, taip pat taikoma šiose aikštelėse: aikštelėje Nidos prieplaukoje, prie pastatų adresu Naglių g. 8 ir Naglių g, 14; aikštelėje Nidos prieplaukoje nuo pastato adresu Naglių g. 16 iki Naglių ir Taikos gatvių sankryžos; Taikos gatvėje, ant kalno adresu Taikos g. 32 B.

Visose kitose aikštelėse rinkliava siekia 1,50 euro už vieną valandą: Naglių gatvėje, netoli prekybos centro (prie pastato adresu Naglių g. 29); Pamario gatvėje, prie pastato adresu Pamario g. 55; aikštelėje prie jūros ties Šiauriniu pliažu; prie Thomo Manno memorialinio muziejaus, Skruzdynės g. 17A.

„Viešosios automobilių stovėjimo vietos nėra apmokestintos trijose Neringos gyvenvietėse – Juodkrantėje, Preiloje, Pervalkoje.

Nidoje rinkliava už automobilių stovėjimą renkama nuo gegužės 1-osios iki rugsėjo 30-osios devyniose aikštelėse. Nemokamai automobilį Nidoje galima pastatyti šalia kelio Smiltynė–Nida esančiose aikštelėse“, – tikino savivaldybės atstovė.

Ji priminė, kad savo automobilių daugiabučių namų kiemuose poilsiautojai statytis negali – tos vietos rezervuotos, skirtos tik deklaravusiems gyvenamąją vietą.

Kurortas prieinamas ne kiekvienam?

„Luminor“ banko ekonomistas Žygimantas Mauricas įvertino, kad toks mokestis, kuris taikomas viešbučiuose, – verslininkų asmeninis sprendimas, tačiau labai svarbu tą savo svečiams pranešti iš anksto.

„Savivaldybė griežtina automobilių parkavimo tvarką Nidoje ir atitinkamai parkavimo vietų trūkumas yra pakankamai ženklus, todėl gali būti, kad dalinai ir pačiuose viešbučiuose yra automobilių perteklius. Jei žmonės sutinka už tai mokėti, tai tegul moka. Jei viešbučiai taiko mokestį, tai viskas su tuo gerai, tik svarbu tą informaciją aiškiai pateikti, kad žmonėms nebūtų netikėtumo“, – sakė Ž.Mauricas.

Ž.Maurico manymu, Nida jau kuris laikas tapusi turtingesnių lietuvių bei užsieniečių traukos centru, jiems tokie mokesčiai nieko nereiškia.

„Į Nidą vyksta grupė žmonių, kuriems patinka, kurie važiuoja ir moka tą didžiulę kainą. Kitiems gal net geriau, kad yra tokios kainos – kai kurių prekių paklausa išauga, nes jų kaina didesnė, tai – prestižas, gali pasigirti, kad buvai Nidoje, o ne Liepojoje ar Zarasuose.

Nida yra ne kiekvienam. Kadangi pasiūla ribota, yra nacionalinis parkas, pakankamai nemažai atvažiuoja ir svečių iš užsienio, tai žmonės ir sutinka mokėti didelius pinigus“, – kalbėjo ekonomistas.

Pasak jo, Nidos kainas labiausiai pučia paties kurorto mažas dydis – ten nedaug viešbučių ir konkurencijos.

„Jei Nida būtų didesnė, tada užtektų vietos ir kainos būtų mažesnės. Bet ji nėra guminė. Dėl to ji ne kiekvienam įkandama. Bet ten nebūtina ilgai apsistoti – galima atvažiuoti su dviračiu, vieną naktį pernakvoti ir grįžti“, – siūlė Ž.Mauricas.

Jo įsitikinimu, Nidoje ilgai neapsistoja ir turtingieji.

„Nida jau kurį laiką tapusi trumpo sustojimo kurortu norintiems pamatyti gamtinį paveldą. Kad tai vieta atostogauti savaitei ar kelioms – nemanau. Net ir tarp pasiturinčių žmonių. Nidoje yra tam tikrų nepatogumų – kainų lygis aukštesnis, įvažiavimo trukmė ilgesnė“, – sakė Ž.Mauricas.

Norintiems paatostogauti taupiau ekonomistas taip pat priminė apie kitus kurortus – ypač Latvijos pajūrį.

„Prieš 20 metų Neringa buvo patraukli tuo, kad kitur Lietuvos pajūryje ir prie ežerų buvo labai daug triukšmo, smurtinių nusikaltimų, netvarkos – tie metai buvo laukiniai. Prie ežerų būdavo normalu užleisti muziką per visą stovyklavietę. Jei tu nenorėjai būti toje aplinkoje, tai vienintelė vieta buvo Neringa, kur tu galėjai pabėgti“, – šnekėjo Ž.Mauricas.

Visgi per 20 metų Lietuva pasikeitė, susitvarkė ir Palanga.

„Netgi Palanga kai kam jau tapo brangi, todėl žmonės atranda ir Latviją. Šią vasarą ten labai tau lietuvių vyks atostogauti. Kokybės prasme Nida suvienodėjo su Latvijos kurortais, netgi, sakyčiau, atsiliekame. O kaina Nidoje – į didesnę pusę.

Seniau privalumas būdavo ir Nidos dviračių takas, jis būdavo kaip stebuklas – žmonės vykdavo ten būtent pasivažinėti taku. Dabar tokių takų yra begalės – labai gerų ir gražių. Mano asmenine nuomone, Nida nėra pagrindinis traukos centras atostogauti. Kuo toliau, tuo jis bus mažesnis traukos centras, ypač kurortinio sezono metu“, – kalbėjo ekonomistas.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder