Niekada to negerkite prieš apsipirkdami: psichologai atskleidė, kas verčia žmones išleisti papildomus pinigus

Impulsyvius ir nereikalingus pirkinius apsipirkinėjant gali sukelti „energijos antplūdis“ išgėrus puodelį kavos.

Jei mėgstate išgerti puodelį kavos prieš eidami apsipirkti, turėtumėte žinoti, kad šis įprotis gali lemti nereikalingas išlaidas apsiperkant.

Tai teigiama Britų psichologų draugijos vaizdo įraše, kuriame cituojami netikėto tyrimo rezultatai.
„Ar žinojote, kad kavos gėrimas prieš apsipirkimą gali padidinti impulsyvų pirkimą?

Žmonės, kurie prieš eidami į parduotuvę išgėrė vos vieną espreso kavą, išleido net 50 % daugiau pinigų nei tie, kurie gėrė kavą be kofeino. Tie, kurie gėrė kavą be kofeino, teigė jautęsi energingesni. O kai esame sujaudinti, esame linkę būti impulsyvesni“, - perspėjo psichologai.

Vaizdo įraše aptariamas 2022 m. tyrimas, kurio metu keliose šalyse buvo nagrinėjamas kofeino poveikis apsipirkimo elgsenai. Keliose parduotuvėse prie įėjimo kiekvienam lankytojui buvo siūloma nemokamai gauti 50 ml espreso kavos puodelį.

Tyrimo rezultatai buvo labai įdomūs: parduotuvių lankytojai, kurie prie įėjimo gėrė kavą, pirko didesnį kiekį prekių ir išleido daug daugiau pinigų nei tie, kurie atsisakė. Tyrėjai taip pat pažymėjo, kad kofeinas tikriausiai skatino žmones pirkti vadinamąsias hedonines prekes - produktus, kurie teikia malonumą, pavyzdžiui, šokoladą ir popkornus.

Psichologai šiuos elgesio pokyčius apsipirkinėjant aiškina padidėjusiu „energetiniu sužadinimu“, kurį sukelia stimuliuojantis kofeino poveikis. Kartu žmogaus organizmui tokiam susijaudinimui sukelti pakanka tik 25-30 mg kofeino.

Tyrėjai pažymėjo, kad tokią stimuliatoriaus dozę galima gauti išgėrus ne tik puodelį espreso kavos, kurioje yra daugiau kaip 60 mg kofeino. Daugelyje energinių gėrimų taip pat yra daugiau nei pakankamai kofeino.

„Apskritai mažmenininkai gali turėti finansinės naudos, jei klientai prieš apsipirkimą ar jo metu vartos kofeino. Atsižvelgiant į tai, kad kava ir kiti kofeino turintys gėrimai yra visur prieinami, tikėtina, kad daugelis pirkėjų apsipirkdami suvartoja nemažai kofeino. Tai savo ruožtu gali lemti didesnį impulsyvumą, taigi ir didesnes išlaidas“, - aiškino tyrėjai.

Psichologai pažymėjo, kad, kadangi vartotojų kofeino vartojimas akivaizdžiai naudingas mažmenininkams, žmonės turėtų žinoti, prie ko gali privesti puodelis kavos prieš einant į parduotuvę.

Šaltinis: tsn.ua

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder