Priekulė turės susigyventi su rekonstruotu keliu (10)

Klaipėdos rajono Priekulės miestelyje baigiama Klaipėdos ir Žalgirio gatvių rekonstrukcija. Tačiau 3,5 milijono eurų kainuosiančiu rezultatu džiaugiasi ne visi - miestelio gyventojams kliūva centrinis žiedas, kuriame sunku manevruoti, mato ir daugiau trūkumų.

Į „Vakarų ekspresą“ kreipėsi Priekulės gyventoja Daiva Kasparavičienė, kuri siūlė atvažiuoti į miestelį ir pabandyti automobiliu įveikti žiedinę sankryžą sukant nuo Klaipėdos link Drevernos.

„Jau ir lengvuoju automobiliu tokį manevrą sunku atlikti, o kaip turės važiuoti sunkiasvoris transportas?“ - klausė Daiva. Anot jos, problemų kelia ir posūkiai važiuojant iš prekybos centrų. Posūkiai staigūs, o sunkiasvoriams automobiliams ar autobusams net neįveikiami.

Klaipėdos rajono savivaldybės administracijos direktorius Justas Ruškys sako, kad Priekulės gatvių rekonstrukcijos projektą įgyvendina Lietuvos automobilių kelių direkcija. Rajono savivaldybė prisideda finansiškai iš biudžeto skirdama 30 proc. projektui reikalingų lėšų.

„Projektas parengtas pagal visus galiojančius teisės aktus ir reikalavimus, Savivaldybės atstovai lankėsi vietoje, apžiūrėjome problemines vietas“, - sako J. Ruškys. Anot jo, vairuotojai patiria nepatogumų, nes projektas dar nėra visiškai baigtas, ne visos dangos ir kelkraščiai sutvarkyti.

„Dėl žiedo, tai jis padarytas pagal tiek Lietuvoje, tiek Europoje naudojamus standartus, jo centras specialiai pritaikytas važiuoti automobiliams“, - sako J. Ruškys. Anot jo, gyventojai turėtų palaukti spalio pabaigos, kuomet bus baigti visi suplanuoti darbai.

Teks priprasti

Priekulės seniūnijos seniūnė Daiva Bliūdžiuvienė sako, kad įgyvendinat projektą tikrai nebuvo atsižvelgta į visus gyventojų interesus, nes to neleido galiojantys teisės aktai.

„Tiek gyventojai, tiek verslininkai prašė prie prekybos centrų įrengti automobilių stovėjimo vietas“, - prisimena D. Bliūdžiuvienė. Anot jos, eismo sąlygos minimoje žiedinėje sankryžoje tikrai nepablogėjo palyginus su tuo, kas buvo anksčiau. Projektuotojai tikina, kad saugumas šioje žiedinėje sankryžoje padidės, nes automobiliai bus priversti sumažinti greitį. Dėl saugumo buvo panaikinta nuovaža prie seniūnijos, prie kurios miestelio gyventojai jau buvo įpratę. Taip pat kai kuriose vietose pasikeitė automobilių parkavimo tvarka, juos reikia parkuoti lygiagrečiai gatvės, o ne statmenai, kaip buvo anksčiau.

„Aišku, reiks priprasti, tačiau susistatys kelio ženklai, sankryža bus visiškai įrengta, didelių problemų neturėtų kilti“, - „Vakarų ekspresui“ sakė D. Bliūdžiuvienė. Anot jos, tvarkant gatvę buvo siekiama išspręsti ir lietaus nuotekų surinkimo klausimą, tam įrengta speciali sistema. Kad vanduo tinkamai nutekėtų, buvo panaudoti specialūs šaligatvių borteliai su skylėmis vandeniui nutekėti.

Bijo žiemos

Gyventojai pastebi, kad dar net nebaigus gatvės remonto dalis bortelių su skylėmis jau sulūžo, nes jie ne tokie patvarūs kaip standartiniai.

„Gatvė dar “nepriduota„, viskas bus sutvarkyta, paskui numatyta atitinkama garantinė priežiūra“, - ramina D. Bliūdžiuvienė. Anot jos, tokie pat borteliai buvo naudoti ir tvarkant gatves Nidoje.

„Jau dabar važiuoti sunku, o kas bus žiemą, kai pasnigs, pas mus kelius pradeda valyti tik nuo 10 valandos ryto, visai negalėsime važiuoti į darbus“, - D. Kasparavičienė mano, kad žiemą naujojo Priekulės gatvių remonto trūkumai išryškės dar labiau.

Raktažodžiai
Todėl taip gaunasi,kad atsilupeliai projektuoja,kiti tik otkatus ima ir parašus deda ,o kokybės ir moralės atsakomybė prieš visuomenę , nėra kam. Pažiūrėjus visa Lietuva supuvusi nuo tokio nebaudziamumo už nusikaltimus prieš visuomenę.
Žydrūnas, 2021-10-14 17:58
Priekulės miesto istorinė dalis nuo balandžio mėnesio 2021 metais kultūros ministro paskelbta valstybės saugoma vietove, projektas ir jo sprendiniai pažeidžia kultūros ministro įsakymą. Kultūros paveldas sunaikintas, sunaikino senąji tašytų akmenų grindinį pagrindinėje miestelio gatvėje, jo vertė apie 2.000.000 EUR. Tiesiog nukasė, kur suvertė į tranšėjas, kur pavogė. Priekulės bendruomenė turėtų pasidalinti savo nuotraukomis, kur buvo senasis grindinys, nes kultūros paveldo inspektorius "nustatė" post factum tik pavienius fragmentus. Buvo sunaikinta vandens pralaida iš akmenų centrinėje gatvėje seniūnijos pašonėje, 150 metų senumo, sunaikintas istorinis hidrantas, "valstybės saugoma" vertybė. Gatvės šviestuvai su valstybės saugoma vietove nesuderinami, taip pat apšviečiami grioviai, o ne pėsčiujų takai. žiedas nesuderinamas su miesto istorine dalimi ir kultūros paveldo nebuvo patvirtintas. šaligatvių akmenys taip pat buvo nukasti, sunaikinti, išvogti. Autorius galėtų nuodugniau pasidomėti, kas sunaikinta 2021 metais. Tai kultūros paveldo visiškas bankrotas.
netiesa, 2021-10-14 17:19
Grįžus iš JAV, ar kad ir tos pačios Danijos, Švedijos, apima toks jausmas, kad pas mus statydami kelius, jie skaičiuoja papildomai na kaip dar kelis centus sutapyti, vietoje to, kad išleisti galbūt 10% daugiau kelių statyboms, ir pasatyti toki kelia, kad prie jo nereiktu grįžti 10 - 15 metu., bet ... čia Lietuva., skrupulingumas ir skūpumas visur...
M, 2021-10-14 12:21
Sidebar placeholder