Produkto ir rinkos atitikimas. Problema ir tinkamas sprendimas

Yra sakoma, kad mokymasis iš nesėkmės yra raktas į sėkmę.

Laimei, interneto amžiuje galime išsamiau analizuoti nesėkmės atvejus, daug greičiau mokytis ir tapti geresniais.

Visa tai daryti galime remdamiesi ne savo, o kitų žmonių ar įmonių patirtimi.

„Google“ paieškoje įvedus „verslo nesėkmės“, galima rasti milijonus rezultatų su įvairiais pavyzdžiais ir priežastimis, kodėl startuoliai žlunga: dėl pinigų srautų valdymo, silpnos lyderystės, blogų partnerysčių, bet svarbiausia dėl to, kad startuoliai neištyrė rinkos ir jos neatitiko.

Pradėkite nuo problemos ir tinkamo sprendimo

Startuoliai žlunga, nes netyrė rinkos. Rinka yra gana slidi sąvoka, kurią galima palyginti su išlepintu vaiku: jam gali nepatikti prekės pasirodymo laikas (netinkamas laikas) ar prekės pasirodymo vieta (netinkama vieta), arba sukurtas produktas jam tiesiog nepatinka ir yra nereikalingas.

Todėl pirmiausia verslininkas turi suprasti ir nustatyti, ar tokia problema egzistuoja, ir ar produktas taps tinkamu ją išspręsti.

Nepamirškite, kad produktas yra problemos ir jos sprendimo derinys: jei gyvuoja tik vienas iš dviejų, tuomet produktas neegzistuoja.

Kas yra produkto ir rinkos atitikimas?

Jūs įgyvendinote savo idėją ir sukūrėte produktą. Ne šiaip produktą, o TĄ produktą, kuris yra geras, tinkamas, ir, svarbiausia, reikalingas.

Jūsų produktas gali puikiai išspręsti klientų problemas, jūsų produkto paklausa rinkoje yra didelė; jūsų produktas gali augti, klestėti, vystytis ir uždirbti jums daug pinigų.

Toks produktas atitinka rinką. Rinkos atitikimas — kai jūsų produktas atitinka didelius klientų lūkesčius.

Ar atradote produkto ir rinkos atitikimą? Klauskite savo klientų!

Ankstesniuose straipsniuose ne kartą buvo akcentuojama, kad norint sudaryti pilną vaizdą apie savo verslo ar produkto būtinumą rinkoje, ar prekė yra kliento problemos sprendimas, reikia klausti savo klientų.

Klientai žino geriau. Ta pati taisyklė galioja ir produkto / rinkos atitikimui. Kreipkitės į savo (potencialius) klientus ir paklauskite jų, kaip jie jaustųsi, jei jūsų produktas ar verslas išnyktų.

Ar niekas nepastebėtų? Ar jie jaustųsi laimingi? Tuomet vertėtų dar kartą viską apgalvoti. Tačiau, jei 40% žmonių jaustųsi sutrikę ir labai nusivylę ar net pradėtų verkti, tada esate tinkamoje rinkoje. Paklauskite savo klientų – jie žino geriau! 

Jei išlaikymo kreivė šypsosi, viskas susitvarkys

Norint suprasti, kaip Jums sekasi rinkoje, svarbu stebėti savo pasiekimus ir pažangą. Išlaikymo kreivė veikia kaip vaizdinis klientų, pardavimų arba užsakymų, pateiktų per tam tikrą laikotarpį, įrodymas.

Kai pradėsite savo verslą, iš karto galite tapti itin sėkmingu ir turėti 100% pardavimų ir dideles pajamas, tačiau, pavyzdžiui, vos po 10–20–30 savaičių jūsų pardavimai ir atitinkamai jūsų išlaikymo kreivė gali kristi ir galiausiai turėsite labai mažai klientų arba visai juos prarasite. 

Kita vertus, kreivės „šypsena“ reiškia, kad iš pradžių jūsų pardavimai galėjo būti dideli, bet laikui bėgant pradėjo mažėti.

Jūs, kaip sumanus verslininkas, įvedėte kai kuriuos savo produkto pakeitimus arba pasinaudojote tam tikrais „Growth Hacking & Product Mindset” metodais bei strategijomis ir sugebėjote atnaujinti savo pardavimų augimą ir (arba) juos dar labiau padidinti.

Atitinkamai, čia svarbiausia ne sparčiai augti, o išlikti rinkoje ir būti paklausiems. Ilgalaikė perspektyva yra svarbiausia.

Apibendrinant

Kiekvienas žmogus bent kartą gyvenime yra patyręs nesėkmių.

Nesėkmių bijoti nereikia, nes jos duoda ir geros patirties: jos yra vertingos pamokos, ką daryti, o ko ne, padeda augti, ir, svarbiausia – verčia nesustoti, o veržtis į priekį.

Vis dėlto, jei yra galimybė nesėkmių išvengti, kodėl gi ne?

Kodėl nepasimokius iš svetimų klaidų ir tapti sėkmingu po pirmojo bandymo.

 

Skaitomiausi portalai

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder