KELIAI. Klaipėdos rajono savivaldybė skaičiuoja, kad kelių infrastruktūrai Slengiuose ir aplinkiniuose teritorijose sutvarkyti gali prireikti iki 70 metų. Redakcijos archyvo nuotr.

Rengiamas planas, kuris Slengių ir aplinkinių teritorijų ateitį nulems 70 metų

(1)

Klaipėdos rajono savivaldybės užsakymu rengiamas teritorijos dalies, apimančios Slengių, Mazūriškių, Trušelių, Gindulių kaimus ir gretimos teritorijos vietovių, komunikacinių koridorių ir inžinerinės infrastruktūros specialiojo plano keitimas. Jame suplanuoto gatvių tinklo įrengimui gali prireikti net 70 metų.

Šią savaitę įvyko įžanginis šio specialiojo plano pristatymas nuotoliniu būdu.

Planą rengia Kauno UAB „Kelprojektas“. Siūlomi sprendimai apima teritoriją tarp Vilniaus pl. (autostrada), Palangos kelio, Aukštkiemių, Triušelių, Baukštininkų.

Pristatymo metu kalbėjęs Klaipėdos rajono meras Bronius Markauskas akcentavo, kad specialiajame plane apibrėžtoje teritorijoje gyvena apie 20 tūkstančių gyventojų.

Kad planuojami pokyčiai yra labai aktualūs, bylojo ir plano pristatyme nuotoliniu būdu dalyvavusių žmonių skaičius - apie 200.

Daugiausiai klausimų ir diskusijų kelia teritorijoje planuojamų gatvių tinklas.

Pasak B. Markausko, gatvės yra planuojamos taip, kad būtų išskaidytas automobilių srautas ir būtų išvengiama spūsčių. Taip pat atsižvelgta į tai, kad teritorijoje statomos naujos mokyklos ir darželiai. Todėl turi būti užtikrintas geras jų pasiekiamumas.

Plane numatomi prioritetai, kurios gatvės turėtų būti tiesiamos ir tvarkomos pirmiausia.

„Pagal šiuo metu esamas finansavimo apimtis kelių tvarkymui, šio plano įgyvendinimui prireiks 50-70 metų“, - skaičiuoja B. Markauskas.

Anot jo, vien naujų kelių tiesimui reikia išpirkti apie 90 h privačių žemių. Skaičiuojant, kad vieno aro kaina šioje teritorijoje svyruoja apie 3 000 eurų, susidaro nemenka suma - beveik 30 milijonų eurų.

Vienas esminių pokyčių, fiksuojamų atnaujintame specialiame plane, yra naujos gatvės tiesimas, kuri eitų palei A13 magistralinį kelią (Palangos kelias). Taip pat plane numatytas naujas kelias, kuris palei Vėžių ir Smeltalės upelius sujungtų Smeltaitės gatvę su Palangos pl. ties viaduku šalia Klaipėdos aerouosto teritorijos. Kelias praktiškai būtų lygiagretus Palangos keliui ir kirstų Klausmylių gatvę (kelias į Jokūbavą).

Tačiau daugiausia diskusijų kelia ne planuojamos pagrindinės transporto arterijos, o mažesni keliai tarp privačių gyvenamųjų namų kvartalų.

Juodeklių gatvės Slengiuose gyventoja siūlė pakeisti sprendimą šią vidinę kvartalo gatvę sujungti su Slengių g. ir paversti tranzitine. Gyventojai nepageidauja, kad šalia jų namų būtų nukreiptas sunkiasvoris transportas, baiminasi dėl triukšmo ir saugumo. Siūlo gatves planuoti per dar neužstatytas teritorijas.

Tačiau plano rengėjai atkreipia dėmesį, kad ten, kur šiandien yra ariami laukai, ateityje taip pat bus gyvenamieji namai.

Tranzitinio automobilių srauto nepageidauja ir Gintaro kranto kvartalo gyventojai, nes plane numatyta galimybė plačiau atverti eismą Žaliakelio gatve.

O vienas iš savininkų, kuriam teritorijoje priklauso net 8 ha ploto sklypas, piktinosi, kodėl „Kelprojekto“ specialistai naują kelią suplanavo tiesiai per jo sklypo vidurį, o ne pagal kraštą.

Panašu, kad visi privačių kvartalų gyventojai sutinka, jog keliai reikalingi ir juos reikia tiesti, tačiau geriau kelias tegul eina pro kaimyno namą.

Plano rengėjai prašė visas pastabas ir pasiūlymus pateikti raštu. Jie bus nagrinėjami ir pagal galimybes į juos bus atsižvelgta.

Baigiamasis plano sprendinių pristatymas vyks lapkričio 13 d. Numatyta, kad jis vyks gyvai (Jaunystės g. 1, Klaipėda) 18 val.

Negalintiems atvykti bus sudaryta galimybė prisijungti nuotoliniu būdu. Su plano sprendiniais galima susipažinti Klaipėdos rajono savivaldybės interneto svetainėje.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder