Tokią komunikaciją kritikuoja ir žinomi žmonės, ir lygių galimybių ekspertai, ir netgi marketingo profesionalai. Tačiau sporto klubo vadovai sako, kad tai tik humoras.
Siūlo būti gražiems iš tikrųjų
„Gražus tik savo mamai? Būk gražus iš tikrųjų", „Graži tik savo augintiniui? Būk graži iš tikrųjų", - tokios frazės komunikuojamos naujose sporto klubo reklamose.
Šis tekstas užkliuvo ne vienam. Lietuvos žmogaus teisių centro direktorė Jūratė Juškaitė iškėlė klausimą, ar taip bandoma formuoti nuomonę, kokie žmonės yra gražūs?
„Mažai ką nustebinsiu, primindama, kad neigiamas požiūris į savo kūną yra siejamas su žema saviverte, depresija ir kitais psichikos sveikatos sunkumais. Negimstame neigiamai vertindami savo kūną", - socialiniame tinkle rašė ji.
J.Juškaitė kreipėsi į sporto klubą: „Kuo jums šitas vaikinas negražus, GymPlius? Nes nelanko sporto klubo? Nes neturi raumeningo kūno?
Nes sporto klubų nelankantys vyrukai yra mamytės sūneliai, kurie tik kilnodami štangas jūsų sporto klube taps gražiais vyrais?
Už lango XXI a. Sportą jau galima pardavinėti per tai, dėl ko jis iš tikrųjų vertingas - sveikata, laimės hormonai ir daugybė kitų gerų dalykų." Daug komentatorių piktinosi tokia reklama ir rašė, kad jiems reklamoje vaizduojamas vaikinas - gražus.
Laidų vedėja Skaiva Jasevičiūtė su savo sekėjais pasidalijo, ko gero, moterims skirta reklama, kurioje vaizduojama mergina ir šuo su klausimu: „Graži tik savo augintiniui?"
S.Jasevičiutė pakvietė diskutuoti, ar tik jai vienai atrodo, kad ši reklama yra seksistinė ir nenormali?
Įžvelgė savo politinę programą
O štai sporto klubo reklama pasidalijęs Seimo žmogaus teisių komiteto pirmininkas Tomas Vytautas Raskevičius socialiniame tinkle pasakojo, kad paauglystėje sulaukdavo patyčių dėl savo išvaizdos, todėl sportas jam šiandien - ne svetimas. Diskusijoje dėl reklamos jis sugebėjo įžvelgti problemą dėl lyčių stereotipų.
„Salėje esu pridaręs daugybę klaidų - įsitaisęs stuburo išvaržą, valgęs nereikalingus papildus, badavęs iki skrandžio opos ir kilnojęs svorius, nemokėdamas to daryti. Ir visas šitas klaidas dariau tol, kol sportavau dėl kitų, o ne dėl savęs.
Reikėjo daug metų, kol supratau, kad sportas duoda daugiau energijos, leidžia geriau išsimiegoti ir po darbo dienos nukrauna blogas emocijas, nes salėje dirbi rankomis, o ne galva. Ir kad sportuoti reikia taip ir tiek, kad pirmiausia būtum gražus sau pačiam. Nes svarbiausiai yra tai, kaip jautiesi, o ne tai, ką apie tave kalba kiti.
Todėl „GymPlius" reklamą vertinu kaip labai sveiką provokaciją pasikalbėti apie tai, kokią žalą kiekvienam iš mūsų sukelia toksiški lyčių stereotipai.
Gal rudens sezone turėsime daugiau motyvacijos gyventi sveikai, reguliariai sportuoti ir atsisakyti žalingų įpročių.
Ir į sporto salę ateis daugiau žmonių, kurie nori ne „gražiai atrodyti", o tiesiog „gerai jaustis". To visiems mums ir linkiu", - rašė politikas.
Profesionalai priminė etikos standartus
Ir nors sporto klubo atstovai dievagojasi, kad tai - tik humoras ir jų klientai nemato tame nieko bloga, Lietuvos marketingo asociacija išsakė profesionalų požiūrį - reklamoje naudojama trūkumo marketingo taktika: „Trūkumo marketingo reklama siekiama ne išryškinti prekinio ženklo privalumus, o bandoma vartotojus įtikinti, kad jie yra nepakankami ir parodyti, kad tik naudojant jų produktus ar paslaugas vartotojas gali tapti pilnavertis ar sėkmingas.
„Gym+" reklamos „humoras" apeliuoja į kompleksus, nepilnavertiškumą, menamus fizinio grožio standartus, žmogaus vertinimą per išvaizdos prizmę, dar daugiau, sportą redukuoja tik iki grožio palaikymo funkcijos, sumenkinant sporto įtaką sveikatai, emocinei gerovei."
Asociacijos valdybos ir Lietuvos reklamos standartų biuro prezidiumo nuomone, atsakomybė ir etika turėtų būti aukščiau už nepilnavertiškumo kompleksų išnaudojimą pardavimų skatinimui, todėl nerekomenduojama naudoti tokios manipuliacinės marketingo taktikos.
Kritikos sulaukė ne pirmą kartą
Beje, tai jau ne pirmas kartas kai šis sporto klubas sulaukia kritikos dėl savo reklamų. Prieš kelis metus jų reklamoje buvo vaizduojamas moteriškas užpakalis, o šalia puikavosi užrašas: „Ne, tai aišku, kad jis tave myli už akis."
Tuomet situaciją nagrinėjo netgi Lygių galimybių kontrolierius. Tačiau įvertinusi visus argumentus, tarnyba pripažino skundą nepagrįstu, o reklamą - tinkama reklamuoti sporto klubo paslaugas.
O štai dabartine situacija jau naudojasi ir „Gym+" konkurentai. Sporto klubas „Lemon Gym" savo socialiniuose tinkluose dalijasi nuotrauka iš vieno iš savo klubo, kuriame ant sienos puikuojasi angliškas užrašas: „You are art, baby!" - lietuviškai tai reikštų: „Tu esi menas, mielasis!"
Sporto klubas skelbia, kad neturi grožio standartų: „Būk gražus sau. Ir mamai, ir augintiniui... Bet svarbiausia - sau. Jauskis gerai, rinkis „Lemon Gym".
Rašyti komentarą