5 patarimai, padėsiantys palaikyti sveikesnį gyvenimo būdą

Dirbant namuose gyventi sveikiau tapo vis sudėtingiau – kasdien būnant toje pačioje vietoje sunku surasti laiko aktyviam poilsiui ar mankštai. Tačiau pokyčiai, leisiantys gyventi sveikiau, ne visada turi būti dideli ir iš esmės pakeisti kasdienius įpročius.

Kartais kūno ir proto sveikatai palaikyti pakanka mažų ar paprastų sprendimų, kurie ilgainiui išvirsta į naujus įpročius ir sveikesnį gyvenimo būdą.

„Šaltuoju metų laiku, kai stinga saulės spindulių ir aktyvesnio gyvenimo, dažnas iš mūsų praranda laiko pojūtį ir linksta mažiau judėti bei užmiršti sveikam gyvenimui reikalingą rutiną. Tačiau pagerinti savo savijautą ir ilgiau išlikti sveikiems gali padėti ir išmaniosios technologijos“, – teigia Urtė Eidžiūnaitė, „Huawei“ produktų mokymų vadovė Lietuvoje.

Ekspertė dalinasi 5 rekomendacijomis, užtikrinančiomis sveikesnę gyvenseną:

1. Subalansuota mityba energingumui

Daugiau laiko praleidžiant namuose trumpam užsukti į virtuvę ir eilinį kartą užkąsti yra lengviau nei bet kada anksčiau. Lygiai taip pat lengva atsisėsti prie kompiuterio ir suprasti, jog jau vakarienė, nors vis dar nepusryčiauta. Nei vienas, nei kitas šių kraštutinumų nedera su sveika gyvensena.

Problemų išvengti ir palaikyti sveikesnę mitybą padeda planavimas. Dėl to kiekvieną savaitgalį galite pasiruošti maistą didžiajai ateinančios savaitės daliai, pavyzdžiui, supjaustyti ingredientus salotoms arba pasigaminti sriubą, kurią vėliau galėsite tiesiog pasišildyti.

Taip maisto ruoša įtemptu laiku kels vis mažiau rūpesčių. Ne mažiau svarbu ir tai, kur valgoma. Todėl namuose rekomenduojama išskirti darbo ir valgymo zonas, kad galėtumėte pilnai mėgautis maistu ir atsipalaiduoti. Vos 30 minučių, skirtų pavalgyti be rūpesčių, leis jums grįžti prie darbo su nauju energijos antplūdžiu.

„Sveikai gyvensenai palaikyti ypatingai svarbu ir reguliari mityba. Norint nepamiršti valgyti tam tikru laiku, gali būti naudingos ir tokios programėlės kaip „BetterMe“ ar „Water Drink Reminder“, kurios vartotojui primena, kada laikas valgyti ar gerti vandenį. Be to, yra nemažai programėlių, kurios padeda susidaryti valgiaraštį ir leidžia išvengti to amžino klausimo, ką valgyti“, – sako U. Eidžiūnaitė.

2. Fizinės veiklos svarba

Remiantis „Ipsos“ pasaulinės apklausos duomenimis, daugiau nei kas trečias respondentas teigė, kad laiko trūkumas yra svarbiausia priežastis, dėl kurios jie nesportuoja. Tai yra visiškai suprantama: didžiąją dienos dalį praleidžiant besidarbuojant, sunku priversti save sportuoti ar mankštintis, ypač prasto oro sąlygomis.

„Visgi kiekvieną dieną nebūtina susiplanuoti po atskirą mankštos programą – nesudėtingus pratimus galima įtraukti ir į kasdienę rutiną. Pavyzdžiui, kai reikia nueiti į parduotuvę, užuot važiavę automobiliu ar kita transporto priemone, pasirinkite ėjimą pėsčiomis.

Sveiką organizmą palaikyti padeda ir nuosekliai didinami fiziniai krūviai: todėl vietoj įprasto 10 minučių pasivaikščiojimo su šunimi galite svarstyti apie ilgesnio maršruto pasirinkimą. Ir jums, ir jūsų augintiniui tai išeis į naudą“, – teigia U. Eidžiūnaitė.

3. Kokybiškas miegas

Suaugusiam žmogui patariama išmiegoti bent 7-9 valandas per parą. Rekomenduojamos miego trukmės reikėtų laikytis kiekvieną dieną, net jei kartais atrodo, kad nieko blogo nenutiks, jei vieną naktį miegosime keliomis valandomis mažiau.

Net ir dėl keliasdešimt minučių miego trūkumo kitą dieną žmonės jaučiasi pavargę, gali prarasti gebėjimą susikaupti bei būti mažiau energingi.

„Technologijos praverčia ne tik mitybos srityje, bet ir padeda laikytis miego režimo bei informuoja apie miego kokybę. Pavyzdžiui, išmanusis laikrodis „Huawei Watch GT 3“ nakties metu matuoja įvairius sveikatos rodiklius, turinčius įtakos miego kokybei: miego fazę, širdies ritmo ir kvėpavimo stebėseną, taip pat vertina miego gylį.

O svarbiausia, kad visa tai atlieka netrukdydamas miegoti ir suteikdamas tikslų miego kokybės įvertinimą“, – nurodo U. Eidžiūnaitė.

4. Visiems būtinas atsipalaidavimas

Neabejotina, kad šiuolaikinis gyvenimo būdas gali sukelti stresą. Darbo, šeimos ir socialinių įsipareigojimų spaudžiami mes vis mažiau laiko skiriame sau. Tačiau atsipalaidavimas yra būtinas ir padeda išsaugoti kūno bei proto sveikatą, tvarkytis su stresu.

Geriausių atsipalaidavimo rezultatų pasieksite ilsėdamiesi ne tik fiziškai, bet ir emociškai. Vienas iš labiausiai patikrintų būdų atsipalaiduoti – tai meditacinė muzika. Ramios muzikos klausymas, užsidėjus belaides ausines, derinant tai su meditacija ar pasivaikščiojimu yra visuotinai pripažinta atsipalaidavimo forma.

Be to, atsikvėpti padeda ir tam skirtos programėlės, pavyzdžiui, „Calm“. Programėlėje rasite daug individualių pratimų skirtų kvėpavimui ir meditacijai, galėsite išmėginti garsų ir vaizdų terapiją.

5. Pailsėkite nuo ekranų

Nesvarbu, ar tai būtų išmanusis telefonas, kompiuteris, ar televizoriaus ekranas, šiais laikais sunku išvengti žiūrėjimo į ekraną. Nors pilnai atsisakyti ekranų yra neįmanoma, tačiau yra įvairių būdų, kuriuos taikant akys pailsės nuo žalingo mėlynosios šviesos poveikio.

„Vienas iš efektyviausiai akis atpalaiduoti padedančių pratimų yra 20-20-20 taisyklė. Jos besilaikantys, kas 20 minučių lygiai 20 sekundžių žiūri į 20 pėdų (6 metrų) atstumą. Gali pasirodyti, kad tokį griežtą grafiką sunku įgyvendinti, tačiau tokius įpročius reikėtų skatinti palaipsniui.

Pradėti galima ir nuo to, jog bent kartą per valandą stengiamasi atsikelti ir pajudėti, paliktus išmanųjį telefoną ar kompiuterį ant stalo. Net ir penkios minutės poilsio, atšviežins jūsų galvą ir leis palaikyti pastovų energijos lygį visą dieną“, – teigia U. Eidžiūnaitė.

Sidebar placeholder