Mes visi patiriame stresą, bet kaip žinoti, ar susiduriate su lėtiniu stresu?

Ajurvedos ekspertės patarimai, kurie leis sumažinti stresą rudenį ir žiemą

Praktiški patarimai kiekvienam kaip sumažinti stresą. 

1. Laikykitės dienos rutinos

Pasikeitus sezonui, būtina atnaujinti kasdienybę, kad būtų išlaikyta pusiausvyra ir susiderinimas su gamta. Kadangi  nestabilumą gali lemti netvarkinga dienos rutina ir miego trūkumas, Ajurvedos ekspretė Holecek siūlo kuo daugiau dėmesio skirti miego kokybei.

Yra žinoma, kad netinkamas miegas turi įtakos nuotaikai ir emocinei sveikatai, o tai gali padidinti jaučiamą nerimą. Taigi jūs žinote, kaip elgtis - laikykitės nuoseklaus miego grafiko, miegokite aštuonias valandas ir nustatykite ramybės rutiną prieš miegą.

Naktį įtrynus kojas aliejumi, praturtintu atsipalaidavimą skatinančiais augalais, galite sušildyti visą kūną, o dienos į nakties perėjimas tampa sklandesnis, todėl būsite pasiruošę nepertraukiamam poilsiui.

Kalbant apie rytinę rutiną, išbandykite įvairias praktikas, kad suprastumėte, ko šiuo metu trokšta jūsų kūnas. Nuo meditacijos iki šilto citrininio vandens gėrimo ir sauso šepečiavimo – yra daug ajurvedinių ritualų, kurie yra itin naudingi ryte.

Tačiau įtraukę į savo kasdienybę per daug ritualų vienu metu galite sau sukelti daugiau streso nei bet kas, todėl pradėkite įvesti naujas ryto rutinos praktikas lėtai. Nesvarbu, kaip nuspręsite praleisti dienos pradžią, labai svarbu jausti savo kūną ir protą.

Pavyzdžiui, jei ankstyvą popietę jaučiatės mažiausiai energingi ir motyvuoti, neverskite savęs treniruotis ar atlikti sunkių užduočių ryte. Pabuskite lėtai, skirkite laiko pasimėgauti, o treniruotes ir sudėtingas užduotis pasilikite popietei.

2. Pasilepinkite saulės spinduliais

Anot Holecek, saulės šviesa gali padėti kontroliuoti streso lygį. Blogos naujienos tos, jog dėl trumpesnių dienos šviesos valandų ir debesuotumo, rudenį ir žiemą esame labiau linkę į nerimą. Ajurveda ateina šiuo atveju į pagalbą.

Ypač rudenį ar žiemą rekomenduojama greičiau pabusti su saule, kad būtų galima pasimėgauti saulės šviesa. Taigi atsispirkite norui snūduriuoti, kai suskamba žadintuvas, ir per valandą po pabudimo gaukite saulės šviesos.

Nustatyta, kad buvimas saulės spinduliuose padidina raminamojo ir nuotaiką gerinančio hormono serotonino kiekį ir gali padėti jums geriausiai išsimiegoti kitą naktį. Palepinkite savo protą ir kūną saulės šviesa, nesvarbu, ar tai atrodo kaip vaikščiojimas aplink rajoną, vaikščiojimas parke ar šilto citrinų vandens gurkšnojimas balkone.

3. Judinkite savo kūną

Šaltesnis oras lemia pokyčius organizme. Ajurveda gerbia pokyčius – viduje mumyse ir išorėje mūsų aplinkoje, sakė Holecek. Norėdami subalansuoti pasikeitusią energiją, laikykitės lengvų, ramių ir šilumą generuojančių pratimų, tokių kaip joga, pilatesas ar greitas ėjimas. Širdies susitraukimas veikia jūsų smegenų chemiją, padidindamas nerimą mažinančių neurocheminių medžiagų, tokių kaip serotoninas, kiekį.

Reguliarūs, švelnūs pratimai itin puikiai tinka šaltuoju sezonu. Į savo treniruočių praktiką įtraukite pagrindinius sėdimo į priekį pratimus, tokius kaip Paschimottanasana.

Norėdami padidinti jėgą ir stabilumą, pabandykite eksperimentuoti su stovėjimo pozicijomis, tokiomis kaip Virabhadrasana II (II kario poza). Kaip visada, atkreipkite dėmesį į savo kūno signalus ir atsiremkite į atkuriančias pozas ar tempimo pratimus, jei jaučiatės pavargę ar per daug stimuliuojami.

4. Pakeiskite savo mitybą

Esant šaltai, sausai aplinkai, idealu yra pakeisti savo mitybos įpročius ir pereiti prie šiltų, riebių maisto produktų ir gėrimų bei sezono produktų. Visi esame girdėję posakį „maistas yra vaistas“, o valgydami sezoniškai žengiame žingsnį toliau, nes sukuriame didesnį harmonijos ir pusiausvyros su aplinka jausmą. Rezultatas?

Tai gali padėti mums lengviau prisitaikyti prie pokyčių ir praktikuoti dėmesingumą, kuris atsveria nerimą ir baimes. Įtraukite tokius patiekalus, kaip avokadas, kokosas, alyvuogės, pasukos, sūris, kiaušiniai, nenugriebtas pienas, riešutai, sėklos, uogos, melionai, moliūgai, cukinijos ir jogurtas, pridėkite sveikų riebalų ir aliejų. Įtraukite virtų nesmulkintų grūdų, šakninių daržovių (saldžiųjų bulvių, morkų ir ropių) ir sočių sriubų. 

Taip pat nenuvertinkite virškinimą ir psichinę sveikatą gerinančio ajurvedinių žolelių poveikio. Adaptogeninės žolės, tokios kaip Ashwagandha ir Brahmi, ypač naudingos šaltuoju sezonu, nes padeda subalansuoti pernelyg aktyvų protą ir įgalina natūralias organizmo streso valdymo reakcijas. Įdėkite jų į kepinius, avižinius dribsnius ar rytinį kavos puodelį. 

5. Praktikuokite sąmoningumą

Savo greito tempo, šurmulio kultūroje mes arba judame visu greičiu į priekį, arba dirbame autopilotu. Taigi, kaip sutelkti dėmesį į dabartinę patirtį ir geriau suvokti savo pojūčius, mintis ir jausmus be sprendimo?

Džiaugsmas ir ramybė atsiranda tada, kai nukreipiate dėmesį nuo problemų ir susikoncentruojame į apčiuopiamus dalykus, kuriuos galite patirti savo pojūčiais (regėjimu, klausa, lytėjimu, uosle ir skoniu), sakė Holecek. Sąmoningumas padeda sumažinti nerimą ir depresiją, mokydamas mus, kaip reaguoti į stresą suvokiant, kas vyksta šiuo metu.

Be kvėpavimo pratimų, meditacijos ir judėjimo, Holecek atkreipė dėmesį į šiltus aliejus, padedančius sugrąžinti mus į dabartinę akimirką. Aliejai gali būti galingi sąjungininkai, palaikantys jūsų sąmoningumo praktiką dėl jų galingų ingredientų uoslės ir transderminės naudos.

Toks lytėjimo elementas, kaip aromatas, gali būti puikus priminimas apie jūsų įsipareigojimą išlikti pagrįstai ir subalansuotai visą dieną. Laikykite eterinius aliejus po ranka visą dieną, kad galėtumėte greitai pauostyti, arba patrinkite smilkinius, kad dienoje atsirastų dėmesingumo akimirkų.

6. Klausykite savo odos

Atėjo laikas sluoksniuoti ne tik savo drabužius. Šiuo metų laiku odai reikia papildomos paramos, kad ji liktų hidratuota ir pamaitinta, nes, kaip paaiškino Holecek, šaltuoju sezonu oda būna sausa, tamsesnė ir vėsesnė, linkusi į šiurkštumą.

Galvokite apie savo odą kaip apie jūsų vidinės sveikatos patikrinimo variklį. Kai jūsų oda švyti, tikėtina, kad jūsų emocinė savijauta prilygs jai. Rūpinimasis savo oda yra savęs priežiūros forma, o odos priežiūros rutinos žingsniai gali žymiai sumažinti streso lygį. Kaip tai naudinga visiems?

Tai nereiškia, kad jums reikia persvarstyti visą odos priežiūros rutiną – keli nedideli pakeitimai padės. Laikykitės kūno ir odos hidratacijos iš vidaus, gerdami daug vandens. Kalbant apie sudedamąsias dalis ir produktus, į kuriuos reikia atkreipti dėmesį?

Prauskite veido odą švelniais valikliais, kurie nepažeidžia apsauginio odos barjero, mėgaukitės alavijo ir rožių vandens pagrindu pagamintais tonikais ir puoselėjančiais aliejais, kurie palaiko efektyvų drėgmės barjerą. Rožių aliejus puikiai drėkina ir puoselėja sausą ar bręstančią odą, o granatų aliejus, kuriame gausu riebalų rūgščių, atkuria stangrumą ir elastingumą.

7. Mėgaukitės savimasažu

Kalbant apie ajurvedines praktikas, savimasažas karaliauja, ypač rudenį, kaip veiksmingas vata raminantis metodas. Mylintis, dosnus, ajurvedinis savimasažas, dar žinomas kaip Abhyanga, yra vienas iš naudingiausių pratimų mūsų gerovei. Tai mus įžemina ir leidžia akimirkai įvertinti kūną ir protą.

Kai tai daroma apgalvotai, terapiniu būdu, tai gali padėti pagerinti kraujotaką, sumažinti uždegimą, padidinti ilgaamžiškumą ir pašalinti visus kūno nemalonumus, įskaitant sąstingį, sunkumą.

Neseniai atliktas klinikinis tyrimas, tiriantis savimasažo poveikį, atkartojo Holecek jausmus ir įrodė, kad Abhyanga yra veiksmingas būdas sumažinti streso lygį, pagerinti miego kokybę ir pagerinti bendrą gyvenimo kokybę.

Savimasažui Holecek pasiūlė naudoti šiltą sezamų arba garstyčių aliejų rudens ir žiemos mėnesiais, nes jie mažina giliųjų audinių įtampą ir skatina proto bei kūno gerovę. Pradėkite nuo šilto aliejaus patrinkite tarp rankų, tada įmasažuokite į galvos odą. Tada judėkite nuo veido žemyn iki kojų, sukamaisiais judesiais išilgai sąnarių ir kaulų. 

Šaltinis: www.theeverygirl.com

Skaitomiausi portalai

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder