Atskleidė tikrąją gyvūnų gerovę palaikančios kosmetikos prasmę: ne kiekviena veganiška priemonė yra... veganiška

Didžiausios pasaulyje veganus vienijančios draugijos duomenimis, per pastarąjį penkmetį nė vienas šį gyvenimo būdą atliepiančių rinkos sektorių nesiplėtė taip intensyviai kaip „veganiškas grožis“.

Neatsilieka ir atsakingi prekių ženklai, siekiantys kurti kosmetiką be menkiausios skriaudos gyvūnams. Bet kas iš tiesų slepiasi po veganizmo kosmetikoje idėja? Ar tikrai kiekviena veganiška priemonė tokia ir yra?

Tai, kad veganizmas tampa vis artimesnis plačiai auditorijai, atspindi ir pasaulinė iniciatyva „Veganuary“ (angl. vegan, January, liet. veganiškas, sausis). Ja metus kviečiama pradėti įvairiomis formomis išreiškiant palaikymą veganizmo šalininkams, atsigręžiant į augalinės mitybos ir kitų veganiškų produktų naudą, kurie padeda tausoti aplinką bei mažina gyvūnų kančias. 

Nors tokios filosofijos ištakos pasaulyje mena dar 20-ojo amžiaus vidurį, veganiška kosmetika ilgai laikyta nišine. Buvo manoma, kad gyvūninės kilmės medžiagas pakeitus augalinėmis ar mineralinėmis grožio priemonė nebus itin kokybiška, efektyvi ar tiesiog patraukli vartotojui.

„Tad pažanga šiuo klausimu išties džiugina. Vis daugiau kosmetikos prekių ženklų supranta, jog grožio pramonė labai smarkiai susijusi su gyvūnų kankinimu bei jų antrinių produktų įtraukimu į priemonių sudėtis.

Vartotojai taip pat daug sąmoningiau vertina gyvų būtybių išnaudojimo aspektą išbandant gaminio formulę“, – įsitikinusi visa apimančio dėmesio aplinkai ir žmonėms keliu žengiančios tarptautinės grožio kompanijos „The Body Shop“ Lietuvos regiono vadovė Skaistė Tarvydienė.

Pataria skaityti produktų sudėtį

Visgi gudriai suformuluoti, skambūs rinkodariniai šūkiai, paperkantys vartotojus, kosmetikos sudedamųjų dalių kilmės būdas ir skirtingi ženklinimo kriterijai apsunkina tikrojo veganiškumo supratimą.

Žmonės gana aiškiai suvokia, kuomet gyva būtybė be užuolankų kankinama kuriant produktus, tačiau pamirštama kitokia žala – antrinių gyvūninės kilmės medžiagų naudojimas.

„Trumpai tariant, grožio pramonė dar ne visai sąžininga ir skaidri. Jei produkto etiketėje yra simbolis ir užrašas „cruelty free“, reiškiantis, kad gamybos procese nebuvo jokio žiaurumo, turėtume būti tikri, kad iš tiesų nė vienas gyvūnas nebuvo sužalotas, nužudytas ar netapo bandymų objektu.

Tačiau kartais po šiuo teiginiu slepiasi netiesioginės gyvūnų kančios arba gali būti, jog produkto formulė, nors ir veganiška, buvo išbandyta su gyvūnais. Pavyzdžiui, Kinijoje įsigijus taip pažymėtą prekę veganizmo prasmės apskritai nebelieka, mat šioje šalyje bandymai su gyvūnais yra privalomi pagal įstatymus“, – situacijos paradoksalumą komentuoja S. Tarvydienė.

Kaip plačiame kosmetikos asortimente neužkibti ant panašių reklaminių triukų? Pašnekovė turi gana paprastą rekomendaciją – vadovautis tuo, kas etiketėse parašyta smulkesniu šriftu.

„Gaminys tikrai veganiškas, jei tarp jo sudedamųjų dalių nėra tokių gyvūninės kilmės ingredientų ar jų pėdsakų kaip bičių vaškas, medus, sraigių gelis ar lonalinas – drėkinamųjų medžiagų, itin dažnai naudojamų kremų, valiklių ar lūpų balzamų gamyboje.

Kolagenas, elastinas, kreatinas, hialuronas – dar kelios populiarios gyvūninės kilmės medžiagos iš gana ilgo sąrašo, kurio santrauką galima rasti už gyvūnų teises kovojančios organizacijos PETA svetainėje“, – informuoja S. Tarvydienė.

„The Body Shop“ sieks esminio pokyčio grožio pramonėje

Ar prekių ženklas iš tiesų laikosi misijos rūpintis aukščiausiais gyvūnų gerovės standartais, sprendžia itin griežtus reikalavimus kelianti produkcijos sertifikavimo sistema.

„The Body Shop“ atitiktį veganiškų gaminių savybėms patvirtino seniausia pasaulyje Veganų draugija, nuodugniai patikrinusi visą žaliavų tiekimo grandinę – 3000 kompanijos gamybos procesuose naudojamų ingredientų.

„Meilę Žemei ir visoms jos būtybėms nuo pirmųjų dienų įskiepijo mūsų pradininkė Anita Roddick, tikėjusi, kad nei didelis, nei mažas gyvūnas neturi kentėti dėl grožio ir kitų pramonės šakų.

Tai atvedė iki sprendimo kurti tik 100 proc. vegetarišką kosmetiką, o daugiau nei pusė jos jau dabar yra ir veganiška. Tolesnis natūralus žingsnis – tapti iš esmės veganizmo principus atliepiančia kompanija.

Iki 2023-iųjų gruodžio įsipareigojome pakeisti savo produktų formules į visiškai veganiškas, nes supratome, jog leisdami gaminiuose naudoti antrinius gyvūninės kilmės produktus vis tiek prisidėjome prie netiesioginio gyvūnų išnaudojimo, kuris neatitinka mūsų filosofijos“, – komentuoja S. Tarvydienė ir akcentuoja, kad vienos didžiausių grožio kompanijų veganiška kelionė prasidėjo išėmus iš gaminių lanoliną, medų bei bičių vašką.

Perėjimas prie visiškai veganiškų sudėčių šiam prekių ženklui – išties didelis pokytis. Tai bus pirmoji tokio masto kompanija grožio industrijoje, eliminavusi visus gyvūninės kilmės ingredientus iš savo formulių ir paženklinusi produkciją auksiniu Veganų draugijos sertifikatu, kurį turi daugiau nei 50 tūkst. gaminių pasaulyje.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder