Per pandemiją streso lygis augo, bet savižudybių skaičius šiek tiek mažėjo

Vaikai nepatiria streso – mitas: kaip pasirūpinti jų nervine sistema?

Atsiradęs irzlumas, padidėjęs jautrumas, patiriamas stresas ir mieguistumas – tai požymiai, išduodantys, kad vaikui trūksta kasdienės rutinos bei vitaminų.

Išsibalansavusi rutina ir vitaminų trūkumas gali iššaukti pakilusį streso lygį ne tik suaugusiems, bet ir vaikams. Todėl minint tarptautinę vaikų gynimo dieną, „Eurovaistinės“ farmacininkė Elvyra Ramaškienė dalinasi patarimais, kaip pasirūpinti vaikų nervine sistema.

Miegas – kelias į kūrybiškumą

Miegas labai svarbus vaikų kasdienei savijautai, smegenų darbui, kūrybiškumui ir atminčiai, pasakoja „Eurovaistinės“ farmacininkė Elvyra Ramaškienė. Anot jos, jų miegui patariama skirti 10-11 valandų.

„Miego trūkumą rodo pakitęs vaiko elgesys. Jam gali atsirasti nerimas, irzlumas ir jautrumas. Todėl labai svarbu užtikrinti reguliarią miego dienotvarkę, kurios gali padėti laikytis maloni vakaro veikla.

Pavyzdžiui, pradėkite miegui ruoštis nuo 19 valandos – prigesinkite šviesas, televizorių pakeiskite ramesne muzika, išbandykite karštą vonią ar aromaterapiją, drauge skaitykite knygą bei leiskite jam atlikti smagiausią ruošimosi miegoti dalį – išsirinkti pižamą“, – šypsosi E. Ramaškienė.

Judėjimas – laimės šaltinis 

Vaiko nejudrumui priežasčių yra gausu. Vaistininkė sako, kad tai gali kilti iš nepasitikėjimo savimi, lyginimosi su bendraamžiais, o dažniausiai dėl to, kad vaikas neįpratęs fizinį aktyvumą sieti su malonia veikla.

„Ne visi vaikai natūraliai pamilsta aktyvų laisvalaikį, todėl čia jiems praverstų tėvų pagalba. Jeigu tėvai rodys iniciatyvą drauge užsiimti aktyvia veikla, šiuo pavyzdžiu galimai pradės sekti ir vaikai.

Svarbiausia, kad vaikai justų tėvų įsitraukimą į aktyvų judėjimą – nesvarbu, tai būtų lengva rytinė mankšta, pasivaikščiojimas gamtoje ar apsilankymas sporto salėje“, – pasakoja E. Ramaškienė.

Vitaminai – visa ko pagrindas

Vitaminai yra vieni pagrindinių vaiko sveikatos ir energijos šaltinių. Jais pasirūpinti galima ir subalansavus mitybą, tačiau net ir tada vaikai retu atveju suvalgo pakankamai vaisių ar daržovių. Todėl vaistininkė pasakoja, kokie vitaminai geriausiai pasirūpins nervine sistema.  

Vitaminas C. Jis reguliuoja imuninės ir nervų sistemos veiklą, normalią energijos apykaitą, mažina nuovargį bei turi įtakos vaiko psichikai. Jo trūkumas pasireiškia mieguistumu ir apatijos jausmu.

Žuvų taukai. Jie naudingi vaikų nervų sistemai stiprinti, palaiko imuninę sistemą. Jų trūkumas pasireiškia nusilpusiu imunitetu, suprastėjusia vaiko nuotaika.

Vitaminas D. Stiprina imuninę, smegenų ir nervinę sistemas. Jo trūkumas pasireiškia vaiko nuovargiu, irzlumu, sutrikusiu miegu, pasyvumu.

B grupės vitaminai. Padeda palaikyti normalią nervų sistemos veiklą, mažina nuovargį. Vitaminų trūkumas pasireiškia padidėjusiu jautrumu, dirglumu, nervų sistemos sutrikimu.

Raktažodžiai
Sidebar placeholder