Užsisakę prekę internetu liko apgauti - vietoje galingo lapų pūstuvo gavo beveik žaislinį

Į redakciją užėjo Šiaulių rajono gyventojas Sigitas Šimkus su žmona, nešini nauju pirkiniu, kuris jiems nesukėlė jokio džiaugsmo – internetu užsisakę prekę žmonės buvo apgauti. 
 

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba perspėja, kad tokios neaiškios internetinės svetainės dažniausiai būna įsteigtos už Europos Sąjungos (ES) ribų ir apginti vartotojų interesus praktiškai neįmanoma.

Vietoje užsakyto galingo lapų pūstuvo – praktiškai žaislinis

Žmogus papasakojo, kad „Google“ skelbimų sistemoje rado interneto portalo crazesalestorex.com skelbimą apie pigiai parduodamą lapų pūstuvą. 

Lietuvių kalba svetainėje buvo siūloma įsigyti galingą įrenginį, kuris nukritusius medžių lapus tiek nupučia, tiek sutraukia, kartu pridedami du papildomi akumuliatoriai ir vietoje daugiau nei 200 eurų sumokėti reikia tik apie 70. Negana to – nemokamas pristatymas per 24 valandas, saugus mokėjimas pristatymo metu.

Žmonėms pasitikėjimo pasiūlymu pridėjo tai, kad nereikėjo iš karto už prekę sumokėti. Apmokėjimas buvo numatytas kurjeriui, kai pristatys prekę. 

Užsisakius pūstuvą, su šiauliečiu susisiekė lietuvis vadybininkas, jis paklausinėjo apie užsakymą.

Kai kurjeris atvežė į namus užsakytą prekę S. Šimkui kilo įtarimų, kad kiek per mažas siuntinys, tačiau prie jo buvo grąžinimo lapas. Žmogus pagalvojo, kad jei prekė nepatiks, ją grąžins.

Atsidaręs siuntinį šiaulietis apstulbo. Ten iš tiesų buvo lapų pūstuvas, tik dvigubai mažesnis, visiškai kitoks, negalingas, be jokių papildomų akumuliatorių. Įrenginys labiau panašėjo į žaislą.

Pakuotėje buvo lapelis lenkų kalba: „Prekę pakavo Klaudija. Ačiū už pirkinį.“

Pasižiūrėjęs į grąžinimo lape nurodytą adresą pamatė, kad jis yra Lenkijoje. Pasiskambinęs ten nurodytu telefonu išgirdo angliškai kalbantį atsakiklį.

Šeima jaučiasi apgauta ir nori perspėti kitus vartotojus, kad būtų atsargūs, iš panašių tinklalapių darydami užsakymus.

Panaši situacija susiklostė ir dar vienai šiaulietei. Ji lenkiškoje internetinėje parduotuvėje lietuvių kalba užsisakė odinę striukę, tačiau ją išgelbėjo kurjeris. 

Pasiteiravęs, ar ji tikrai ims prekę, paaiškino, kad iš lenkiškų portalų gaunamose siuntose dažnai būna visai ne tie daiktai, kurie buvo užsakyti. 

Pamačiusi jai skirtą siuntinį moteris pagal jo dydį suabejojo, ar tai galėtų būti užsakytoji odinė striukę, ir siuntos neėmė.

Padėti vartotojui gali ne visuomet

Pasiteiravome Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT), kaip tokiu atveju vartotojui apginti savo teises.

Gavome VVTAT Tarptautinių ir viešųjų ryšių skyriaus vedėjos Dalios Malinauskienės komentarą.

Jame rašoma, kad paprastai, jei vartotojas gauna ne tą prekę, kurią užsakė, ne tos komplektacijos ar tiesiog netinkamą prekę, jis ją gali grąžinti pardavėjui per 14 dienų ir susigrąžinti sumokėtus pinigus. 

Tokiu atveju vartotojas turėtų kreiptis į pardavėją ir pateikti savo reikalavimą (pavyzdžiui, grąžinti pinigus už prekę). 

Pardavėjas, gavęs vartotojo prekę, pinigus turėtų grąžinti kuo greičiau, neužtrukdamas 14 dienų.

Jeigu vartotojui su pardavėju išspręsti savo problemos nepavyksta, ar pardavėjas neatsako, vartotojas turi teisę kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą dėl ginčo sprendimo ne teismo tvarka.

„Vertinant šią konkrečią situaciją dėl užsakyto medžių lapų pūstuvo, kyla įtarimų dėl pardavėjo. Vartotojus ne kartą esame įspėję, kad būtų ypač atidūs pirkdami internete. 

Visada verta pasitikrinti, ar pardavėjas nurodo savo kontaktus (būtina nurodyti adresą, telefono numerį, el. pašto adresą), ar informacija pardavėjo interneto svetainėje apie prekės savybes, kainą ir kita pateikta lietuvių kalba, rišliai. 

Verta įvertinti svetainėje pateiktus atsiliepimus, kurie pagal savo pobūdį gali kelti įtarimų dėl jų tikrumo. Atsiliepimų apie pardavėją verta paieškoti kituose portaluose ar vartotojų grupėse. 

Be to, visi pasiūlymai įsigyti prekę už žymiai mažesnę kainą ir skatinant pirkti nedelsiant, taip pat turėtų būti įtartini“, – rekomenduoja VVTAT atstovė.

Ši institucija viešojoje erdvėje jau yra komentavusi panašius prekių įsigijimus, kai internetu užsakomas vienas įrenginys, o gaunamas praktiškai žaislinis jo variantas. 

VVTAT „Facebook“ paskyroje aprašytas panašus atvejis, kai pirkėjas, internetu užsisakęs žoliapjovę, gavo žaislinę jos versiją. Yra net įvardytos konkrečios svetainės, kuriose nepatartina įsigyti prekių.

Tiriant nuo tokių pardavėjų nukentėjusių vartotojų prašymus ir atlikus tyrimą, dažnai paaiškėja, kad pardavėjas yra įsisteigęs už ES ribų, nors prekė ir atvežama iš sandėlio ES valstybėje narėje. 

Dažnai, kai pardavėjas yra ne iš ES valstybės, VVTAT negali vartotojui padėti susigrąžinti prarastus pinigus.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder