Vairuotojų laukia naujametė dovanėlė

(8)

Prieš sėdant prie naujametinių stalų, ne tik uostamiesčio vairuotojams teks dar kartą atidžiau patikrinti, ar vieta, kur jie įpratę statyti savo automobilius, laikrodžiui išmušus dvylika, netaps draudžiama. Lemtingi bus vos keli metrai, tad, pirmąją 2022 metų dieną šalyje įsigaliojus Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimams, užsimiršusiems gali tekti skubiai ryte perstatyti mašiną. Pajūrio policininkai šventinės nuotaikos klaipėdiečiams gadinti nesiruošia. Tačiau tai nereiškia, kad to nepadarys pareigūnus apie pažeidimą informavęs piktas kaimynas.

Svarbūs penki metrai

Žinant sunkumus, su kuriais kiekvieną dieną susiduria laisvos vietos automobiliui pastatyti ieškantys klaipėdiečiai, galima drąsiai teigti, jog jiems svarbiausiu taps vienas nuo Naujųjų metų įsigaliosiantis KET pakeitimas.

Ir vargu ar jis patiks, nes mašinų parkavimo problema mieste taps tik dar didesnė.

Nuo sausio 1 d. bus draudžiama automobilius palikti gatvės ir įvažiavimo į teritoriją sankirtoje ir arčiau kaip penkių metrų atstumu nuo jos.

Taip siekiama užtikrinti eismo saugumą ir sudaryti galimybę į kiemus ir kitas teritorijas saugiai bei operatyviai patekti į nelaimės vietas skubantiems gaisrinėms, policijos, greitosios medicininės pagalbos automobiliams ar kitam specialiajam transportui.

Susisiekimo ministerijos teigimu, dalis vairuotojų skundžiasi, kad išvažiuojant iš tam tikros teritorijos negali gerai matyti gatve atvažiuojančių kitų transporto priemonių dėl prie įvažiavimo į teritorijas ir važiuojamųjų dalių sankirtose statomų automobilių.

Ties kelio ir įvažiavimo sankirta paliekamos mašinos ne tik riboja matomumą ir sukelia avarines situacijas - jos trukdo ir pėsčiųjų bei dviratininkų eismui, dažnai tampa ginčų tarp eismo dalyvių priežastimi.

Nereta situacija, kai šaligatvis ar dviračių takas yra blokuojamas stovinčio automobilio, todėl atsiradusią kliūtį pėstieji priversti apeiti. Dviratininkams jį tenka apvažiuoti per gatvės važiuojamąją dalį, per žolę ar šaligatvio bortelius. Judant iš už stovinčios transporto priemonės, mažinamas dviratininkų ir pėsčiųjų matomumas.

Draudimas bus taikomas ne visoje kelio atkarpoje, o toje pusėje, kurioje yra įvažiavimas į šalia esančią teritoriją arba išvažiavimas iš jos. Jis negalioja, jei stovėti šioje vietoje leidžia kelio ženklai.

Bausti neskubės

Paklaustas, ar jau pačią pirmąją Naujųjų metų dieną pareigūnai tokiems KET pažeidėjams bus labai griežti, Klaipėdos apskrities VPK Kelių policijos tarnybos viršininkas Mindaugas Džermeika „Vakarų ekspresą“ patikino, kad policininkai per šventes tolerancijos ir protingumo tikrai nepamirš.

"Būtų labai sunku taip imti ir iš karto pradėti visus bausti. Juk šventės, tad pasižiūrėsime protingai ir tolerantiškai. Be to, dar turėtų atsirasti ir horizontalus kelio ženklinimas. Abejojame, ar žiemos metu bus suspėta tai padaryti.

Kitas klausimas, kiek jau pačią pirmąją metų dieną policininkai sugebės tokių pažeidimų užfiksuoti.

Juk dažniausiai pažeidimus, susijusius su neleistinose vietose, ant vejų ar šaligatvių statomais automobiliais fiksuoja pažeidėjų kaimynai ar tokiu elgesiu pasipiktinę žmonės.

Per metus mes sulaukiame nuotraukų, kuriuose užfiksuota apie 15 tūkstančių tokių Klaipėdoje padarytų pažeidimų.

Tad, jei ir sausio 1-ąją bus užfiksuotas toks pažeidimas ir jo įrodymai atsiųsti policijai, privalėsime nubausti. Jei bus skundas ir atvykus policijai pasitvirtins, jog pažeidimas yra padarytas, teks bausti", - sakė M. Džermeika.

Policija primena, jog šventės neturi tapti pretekstu pažeidinėti KET.

"KET taisyklės yra imperatyvios ir jų privalo laikytis visi. Vairuotojai turi iš anksto žinoti, kad taip palikti mašinas draudžiama ir už tai gresia tam tikra sankcija.

Norintiems namuose ar pas draugus ramiai švęsti Naujuosius metus, siūlyčiau KET nepažeidinėti ir savo automobilius palikti ne kuo arčiau, bet saugiai ir nepažeidžiant KET. Nepatingėkime paėjėti", - sakė M. Džermeika.

Esminiai pasikeitimai

Nuo kitų metų pradžios numatomi dar keli esminiai KET pakeitimai - keičiama avarinio koridoriaus sudarymo tvarka, patikslinama tvarka apsisukant šviesoforu reguliuojamoje sankirtoje ir išvažiuojant iš greitėjimo juostos ar įvažiuojant į ją, taip pat įtvirtinamas įpareigojimas nedelsiant patraukti įkrautą elektromobilį iš įkrovimo vietos.

Susisiekimo ministerija įsitikinusi, kad, pakeitus specialių transporto priemonių su įjungtais mėlynais ir raudonais (arba tik mėlynais) švyturėliais ir specialiais garso signalais eismo tvarką, specialios tarnybos nelaimės vietą pasieks vidutiniškai keturiomis minutėmis greičiau.

Vienos eismo juostos keliuose (kiekviena kryptimi) vairuotojai ir toliau privalės pasitraukti į dešinę. O jei yra daugiau nei viena, kraštinėje kairėje eismo juostoje esančios mašinos trauksis kairėn, esančios dešiniau - dešinėn.

Specialistai pastebi, kad dalis vis labiau populiarėjančių elektromobilių vairuotojų, įkrovę mašinas, iškart jų nepatraukia iš įkrovimo stotelės. Pastarosios tampa tarsi parkavimo vietos.

Naujais KET pakeitimais siekiama mažinti tokio piktnaudžiavimo atvejus ir įpareigoti, pasibaigus krovimui, kaip įmanoma greičiau patraukti mašiną.

Greitėjimo juosta į transporto srautą ketinantis persirikiuoti vairuotojas privalės duoti kelią juo važiuojančiam automobiliui arba persirikiuojančiam į lėtėjimo juostą.

Jei važiuojantis greitėjimo juosta neketina persirikiuoti ir tęsia judėjimą iki pasiekia lėtėjimo juostą, tokioje situacijoje jam kelią duoda iš kelio išvažiuojantis ir į lėtėjimo juostą besirikiuojantis transporto priemonės vairuotojas.

Pernai dėl lenkimo taisyklių pažeidimų žuvo 12 proc. visų žuvusiųjų eismo įvykiuose. Todėl jį ypač privalu atlikti neviršijant leistino greičio ir saugiai. Nebus galima „nardyti“ intensyvaus eismo sraute, lenkti automobilių koloną, trukdant visų joje važiuojančių transporto priemonių eismą.

Bus ir daugiau

„Įvertinę užsienio šalių gerąsias praktikas, atsižvelgdami į vykstančius pokyčius visame transporto sektoriuje ir kai kurias vairuotojų dviprasmiškai interpretuojamas situacijas keliuose, inicijavome KET pakeitimus. Juos gyvendinus, neabejoju, kad miestuose tikrai bus patogiau, saugiau, lengviau judėti visiems“, - neabejoja susisiekimo ministras Marius Skuodis.

Susisiekimo ministerijos siūlymu Vyriausybės patvirtinti KET pakeitimai įsigalios ne tik nuo 2022 m. pradžios.

Nuo birželio 1 d. nustatomas naujas eismo organizavimo būdas - dviračių gatvė. Taip siekiame sudaryti geresnes sąlygas dviratininkų eismui, paskatinti žmones rinktis alternatyvias automobiliui keliavimo priemones mieste.

Ja bus leidžiamas iki 30 km/h greitis, nebus galima lenkti transporto priemonių, kai išvažiuojama į priešpriešinę eismo juostą, o dviratininkams nebus taikomas reikalavimas važiuoti viena eile ir kuo arčiau dešinio krašto.

Norint, kad daugiau žmonių rinktųsi viešąjį transportą ir kitus aplinkai mažiau taršius keliavimo būdus, atsiras dviejų tipų tam skirtos eismo juostos.

Raide A pažymėta eismo juosta galės važiuoti tik maršrutinis transportas.

Simboliu A+ pažymėta eismo juosta, be maršrutinio transporto, galės važiuoti dviračiai, mopedai ir lengvieji keturračiai, taip pat neįgaliuosius vežantys automobiliai bei pažymėti skiriamuoju ženklu „Neįgalusis“.

Pačios savivaldybės pastarojoje eismo juostoje galės leisti važiuoti taksi, automobiliams, kuriuose važiuoja keturi ir daugiau asmenų, elektromobiliams ir motociklams.

Vairuoja vis kultūringiau

Kasdien uostamiesčio gatvėmis važinėjantis patyręs vairuotojas Edmundas Matuzevičius vylėsi, kad ruošiant KET pakeitimus skubotų sprendimų nepriimta.

„Tikiuosi, kad patyrę vairuotojai buvo išgirsti ir atsižvelgta į jų nuomonę. Reikalavimas dėl penkių metrų atstumo yra labai geras sprendimas, nes kitiems eismo dalyviams nebus ribojamas matomumas. O tai yra labai svarbu dėl eismo saugumo“, - sakė E. Matuzevičius.

Klaipėdiečio teigimu, pastaraisiais metais situacija uostamiesčio gatvėse tik gerėja, tačiau dar netrūksta ir blogybių.

"Dalį eismo dalyvių tramdo mieste pastatyti greičio matuokliai. Labai sveikintinas dalykas yra policijos reidai, kai tikrinamas vairuotojų blaivumas.

Tačiau vis dar yra apstu nemandagumo ir nepakantumo kolegoms, kitiems vairuotojams. Mato, kad neišvažiuoja iš kiemo ar bando persirikiuoti, bet nepraleidžia. Juk taip nesunku tai padaryti. Dar trūksta tos eismo kultūros.

Vien bausdami jos neišugdysime. Reiktų derinti pyrago ir botago principą. Šviesti. Juk aiškiai matome, kad net ir labai griežtos bausmės užkietėjusių KET pažeidėjų neveikia", - tikino kelis tūkstančius vairuotojų paruošęs E. Matuzevičius.

 IŠ ABIEJŲ PUSIŲ. Specialiosioms transporto priemonėms teks sudaryti avarinį koridorių.

DRAUDIMAS. Nebus galima stovėti gatvės ir įvažiavimo į teritoriją ar kiemą sankirtoje.

DRAUDIMAS. Nebus galima stovėti gatvės ir įvažiavimo į teritoriją ar kiemą sankirtoje.

AIŠKUMAS. Dėl pasitaikančių klaidinančių interpretacijų bei skirtingų nuomonių teko tikslinti ir eismo tvarką bendrose greitėjimo ir lėtėjimo juostose.

AIŠKUMAS. Dėl pasitaikančių klaidinančių interpretacijų bei skirtingų nuomonių teko tikslinti ir eismo tvarką bendrose greitėjimo ir lėtėjimo juostose.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder