Vairuotojus pratina aplenkti Herkaus Manto gatvę

(11)

Herkaus Manto gatvės atkarpoje nuo Liepų g. iki Lietuvininkų a. automobilių greitis apribotas iki 30 km/h. Toks sprendimas sulaukė nevienareikšmiškų vertinimų, tačiau tranzitu šia gatve važiuojantys kritikai jau dabar raginami rinktis kitus maršrutus, nes ateityje eismą šioje atkarpoje planuojama drausti.

Pagrindinis argumentas šiuo metu sumažinti greitį miesto centre buvo dviratininkų, kurie gali važiuoti gatvėje įrengta A+ juosta, saugumas.

Lietuvos dviratininkų bendrijos atstovas Darius Mileška „Vakarų ekspresui“ sakė, kad tikrai dviratininkai jausis saugiau, kai juos lenks lėčiau važiuojančios transporto priemonės, ypač dideli autobusai.

„Sumažėja ir skaudžių nelaimingų atsitikimų tikimybė“, - sako D. Mileška.

Jis džiaugiasi mieste vykstančiais pokyčiais, kurie gerina dviračių infrastruktūrą, tačiau apgailestauja, kad tai vyksta labai lėtai.

Policija kontroliuos

Klaipėdos kelių policijos viršininkas Mindaugas Džermeika sako, kad šioje Herkaus Manto gatvės dalyje yra fiksuojami įvykiai, kai autobusai ar kitos transporto priemonės kliudo dviratininkus. Taip pat antrąja eismo juosta važiuojantys automobiliai nepraleidžia pėsčiųjų perėja einančių žmonių.

"Suprantame, kad vairuotojams sukels nepatogumų, bet eismo saugumą tai padidins", - sako M. Džermeika.

Anot jo, artimiausiu metu policija organizuos šio ruožo greičio kontrolę rankiniais greičio matuokliais. Ateityje čia planuojama įrengti stacionarų momentinį greičio matuoklį.

Didės tarša

Greičio sumažinimu nepatenkinti miestiečiai socialiniuose tinkluose dėlioja savo argumentus.

Pirmiausia atkreipiamas dėmesys, kad padidės oro užterštumas, nes automobiliai bus priversti važiuoti žemesne pavara, sudegins daugiau kuro. Klaipėda pagal oro užterštumą kietosiomis dalelėmis ir taip pirmauja Lietuvoje.

Kritikai primena, kaip nepasiteisino analogiškas 30 km/h greičio apribojimas ant Pilies tilto ir greitis ten buvo padidintas iki 40 km/h.

Klaipėdos vicemeras Arūnas Barbšys saugaus eismo komisijoje taip pat siūlė minimoje Herkaus Manto g. atkarpoje greitį apriboti iki 40 km/h, tačiau kiti komisijos nariai tam nepritarė.

„Darnaus judumo plane ši gatvės atkarpa ateityje yra numatyta tik visuomeniniam transportui ir dviračiams“, - primena ilgalaikius miesto planus A. Barbšys.

Anot jo, todėl vairuotojai jau dabar galėtų pradėti pratintis ir pagal galimybes aplenkti šią Herkaus Manto gatvės dalį.

Stebės autobusų eismą

Miestiečiai visgi abejoja, kad autobusai Herkaus Manto gatve važiuos taip lėtai. Juo labiau kad būna taip, jog jie atsilieka nuo grafiko ir, esant galimybei, didina greitį, kad susigrąžintų prarastą laiką.

„Klaipėdos keleivinio transporto“ vadovas Andrius Samuilovas sako, kad mieste yra dažnesnė problema, kai autobusai lenkia grafiką, o ne atsilieka. Todėl jis įsitikinęs, kad autobusai miesto centre „nelakstys“.

„Minimoje Herkaus Manto g. atkarpoje įsibėgėti nėra kur. Vidutinis autobusų greitis ir anksčiau čia nesiekė 30 km/h“, - sako Andrius Samuilovas.

Anot jo, dėl naujausių greičio apribojimų autobusų grafikai kol kas keičiami nebus. Bus stebima situacija.

„Jei matysime, kad atkarpai įveikti reikia ne 2, o 3 minučių, į tai bus atsižvelgta koreguojant maršrutus rugsėjo mėnesį“, - sako A. Samuilovas.

Jis pritaria tokiam Savivaldybėms priimtam greičio ribojimui. Šioje Herkaus Manto gatvės dalyje yra net keturios nereguliuojamos pėsčių perėjos, todėl turėtų padidėti ir pėsčiųjų saugumas.

Atsiliekame dešimtmečiais

Tačiau D. Mileška mano, kad Klaipėda, nors joje ir matosi teigiamų poslinkių, darnaus judumo srityje nuo labiausiai pažengusių Europos miestų atsilieka dešimtmečiais.

„Ten jau seniai miesto centrai atiduoti pėstiesiems ir dviratininkams, o tranzitinis srautas nukreipiamas aplink“, - pastebi D. Mileška.

Jis įsitikinęs, kad valdininkai tik imituoja darbą šioje srityje, o ne realiai sprendžia problemas.

„Jie gal niekada nebuvo užsienyje ir nematė, kaip ten yra“, - retoriškai klausia D. Mileška.

PLANAI. Ateityje planuojama Herkaus Manto gatvėje tarp Liepų g. ir Lietuvininkų a. automobilių eismą uždrausti. Redakcijos archyvo nuotr.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder