„69 danguje“ prodiuseris Egmontas Bžeskas įsitikinęs – į nešvarius grupės darbelius įsivėlęs ir Karinos Krysko sutuoktinis: jam nepatiks

Prodiuserių Martyno Tylos ir Lauro Lučiūno kuriamame podkaste „(Ne)normaliai“ pasirodęs Egmontas Bžeskas išliejo susikaupusias mintis po skandalo su grupe „69 danguje“. Trys prodiuseriai dalijosi savo įžvalgomis ir priėjo savo išvadų, kurios nepalankios naujai susikūrusioms „Šeškėms“. 

Štai M. Tyla dabartinę grupės situaciją pavadino „laidotuvėmis“ ir pastebėjo, kad planuojamuose koncertuose klausytojai „negaus to, ką anksčiau gaudavo“. 

Taip pat laidoje prabilta ir apie vienos iš grupės narių sutuoktinio įsikišimą neva siekiant pasipelnyti. Laidoje diskutuota ir apie galimybę po visų skandalų vėl visiems susiburti į grupę.

E. Bžeskas pasakojimą laidoje pradėjo nuo priežasčių, kodėl buvo sukurta didžiulį populiarumą vėliau užsitarnavusi grupė „69 danguje“. Esą pirmosios dainos, su kuriomis prisistatė merginos, priklausė projektui „Naujieji Lietuviai“, kurios prodiuseris ir narys buvo E. Bžeskas.

„Naujųjų Lietuvių“ bumas atvedė minties sukurti merginų grupę. Atsirado apšildomoji niekam nežinomų panelių grupė. Ilgą laiką reikėjo įrodinėti, kad Karina Krysko gali dainuoti. 

Nes žmonės engė, kad grupėje nėra nė vienos dainuojančios, tad mums bus šakės, pratempsime tik metus-dvejus. 

Kaip ir „Naujieji Lietuviai“ nebuvo tikra grupė, kurią būtume kūrę dėl pinigų, taip ir „69 danguje“. Sukūrėme ją, įdėjome daug darbo, o pinigai atsirado tik paskui. Ką mes dabar turime? Pilną areną“, – pasakojo M. Bžeskas.

Vis dėlto atėjo metas, kai grupės populiarumas ėmė blėsti. Kaip tikina prodiuseris, prie to prisidėjo natūralus procesas – šeimų kūrimas, vaikų atsiradimas.

„Viskas yra labai dėsninga. Mes dirbdami su merginų grupėmis puikiai suprantame, kad patirsime tam tikrą krachą, kai ateis laikas gimdyti. 

Ir mes visi kaip susitarę vienas po kito pradėjome štampuoti. Šeima padidėjo, bet grupė, aišku, patyrė nuostolių. Vienos merginos pasišalinimas atneša nenaudą“, – patikino prodiuseris.

Įtampa tarp E. Bžesko ir kultinių prodiuserių brolių Bendžių

„69 danguje“ kadaise buvo toks populiarus vardas, kad jo pranokti negalėjo nė viena kita merginų grupė. 

Ant kulnų lipo YVA, o grupė „Mango“, savu laiku - tikra sensacija, atsisveikino su geriausiųjų titulu. Dėl populiarumo ir geresnio atlygio grupę YVA paliko ir į konkurenčių pusę net perėjo gražuolė Goda Sabutytė.

„Goda atėjo pas mus per patį pakilimą. Kai daina „Gyvenu“ jau buvo išpopuliarėjusi. Pas mus buvo apyvartos, daug koncertų. 

Ji ir dokumentiniame filme sako, kad perėjimas į „69 danguje“ buvo tarsi jos asmeninis pakilimas. 

Gal per daug lepinau, nes pas mane atlyginimai buvo per dideli, palyginus su tuo, kiek mokėdavo kitų grupių prodiuseriai.

Bunkė savo „story“ pareiškė, kad aš kažkoks vagis – visiška nesąmonė. Nei aš kažką vogiau. Reikia skaitytis su žodžiais – vagystė yra vagystė. 

Žmogus perėjo į grupę, kuri buvo populiaresnė. Neslėpkime, tuo metu YVA’i šiek tiek buvo riesta“, – patikino Egmontas.

Esą grupei išpopuliarėjus, sulaukė reakcijos ir iš tuometinių garsiausių muzikos prodiuserių, kultinių grupių „Mango“ ir „Pikaso“ įkūrėjų brolių Mindaugo ir Gintaro Bendžių.

„Pamenu, LRT televizijoje vyko kažkoks konkursas, kur mes atlikome dainą „Gyvenu“. Jie priėjo prie manęs ir sako: „Čia ne hitas“. Galvoju, dabar jau kažką griežto sakys. 

O jie man: „Čia killer hitas“. Mes su jais slapta jautėme įtampą, tačiau nepiktybišką. Iki dabar juos gerbiu. 

Man atrodo, kad tas „Mango“ pasitraukimas irgi buvo ne be reikalo. Buvo užleista vieta“, - mano E. Bžeskas.

Dešimt metų investavo į grupę

Prodiuseris prakalbo apie tarpą, kuomet buvo kiek apleidęs santykius su grupės merginomis. Tačiau jis nesutinka, kad jo įdirbis dėl šios priežasties gali būti pripažintas kaip niekinis.

„Merginos dabar rėkia, kad manęs 10 metų nebuvo. Aš buvau tada, kada reikia. Jos važinėja po koncertus, juos atlieka – tai yra tiesioginis jų darbas, pagal sutartį. Ką jos nuveikė per tą dešimtmetį?

Per pirmuosius 10 metų joms buvo išleisti 3 albumai – mano įmonė investavo pinigus, išleido albumus, nupirko dainas, jas atrinko. Aš pats kaip prodiuseris sėdėjau su kompozitoriais. Tikrai ne viena naktis buvo prasėdėta su kompozitoriais.

Pirmosios grupės dainos išvis buvo „Naujųjų Lietuvių“ dainos, kurias rašė Gintaras Reklaitis, o aš sėdėdavau šalia jo. Merginos ateidavo tik įdainuoti ir tai ne visos. Ateidavo Nijolė ir Karina. 

Ingrida dabar be galo nori vaidinti, kad dainuoja, bet, deja, taip nėra. Mes visi tą puikiai žinome. Tai yra atlikėjas, bet atlikėjas – kaip šokėjas. Aš nenoriu pažeminti. Ji atlieka, bet jos atlikimas yra kitur.

Žmonės turi suprasti, kad mes dirbame pagal sistemą, turime sutartis ir privalome jas vykdyti – gi atsakingai jas pasirašėme“, - pažymėjo prodiuseris.

Merginos veikė slapta

Laidos vedėjas M. Tyla paminėjo, kad atlikėjų kontraktuose anksčiau būdavo paminėta, jog, jeigu pinigai išmokami atlikėjui, jis privalo atsiskaityti su prodiuseriu, o jeigu užmokestį gauna prodiuseris, jis turi atsiskaityti su atlikėju. 

Pasiteiravaus, ar per dešimtmetį, kuomet grupė koncertavo be E. Bžesko palydos, nors kartą su juo buvo atsiskaityta, prodiuseris pasukiojo galvą: „Ne“.

„Jos sakydavo: „Mums dabar sunkūs laikai, reikia investuoti į drabužius, tą ir aną pirkti“. Gerai, suprantu. Bet kiek yra nuslėptų koncertų. Mes dabar jau pradėjome aiškintis. Juk jos pačios privertė mane aiškintis savo situaciją. 

Aš labai ilgai savo įmonėje nebuvau direktorius, buvau tik akcininkas. Dabar jau esu direktorius. 

„Pasikėliau“ dokumentus, pradėjau domėtis visa virtuve. Dabar aišku, kad buvo daug nuslėpta. Nebuvo pasakyta ir apie klipo filmavimą. Daina buvo nupirkta iš Vudžio, su kuriuo dirbame, kuriame kitus projektus. 

Tyliai nueita, susitarta, padarytas gabalas. Ir dabar jos sako: „Mes 10 metų dirbome“. 

Nutylima, kad aš joms esu „padaręs“ klipą, nupirkęs dainą „Man reikia meilės“, kuri puikiai skambėdavo viename seriale. Na, o apie areninį koncertą mes kalbėti pradėjome jau tada, kai grupei buvo 15 metų. 

Tada, kai Rimvydas Rukaitis (Nijolės vyras, red.) surengė turą, jau buvo aišku, kad bus koncertas arenoje. Bet aš apie areną sužinau tik atvykęs į Kauną ir pamatęs plakatus. Iš kur man žinoti. Aš gi paskui jas nevaikštau“, - kalbėjo laidos svečias.

M. Tylai pastebėjus, kad prodiuseris galbūt kuriam laikui buvo „paleidęs vadžias“, E. Bžeskas tam nepritarė.

„Ne, vadžių aš nepaleidęs. Tai jos nori pasakyti, nes joms tai yra labai naudinga. Kur aš tas vadžias paleidau? Jų tiesioginė atsakomybė yra dainuoti, atlikti, koncertuoti. 

O ne šalia įmonės „TV komanda“ sukurti savo įmones ir nukreipti visus pinigų šaltinius į jas“, – toliau komentavo M. Bžeskas.

M. Tylos manymu, šou versle žodinis susitarimas yra daug svarbesnis nei bet kokia sutartis: „Jeigu tu buvai prodiuseris, tu su jomis pradėjai, dirbai, manau, merginos ir turėtų su tavimi skaitytis. Nes tu ir padiktavai tą jų sėkmės kelią. Kaip ten kas vystysis – kitas dalykas“.

„Aš esu tas prodiuseris, kuris su grupe rodėsi daugiausiai. Aš ir ant albumo viršelio pasirodžiau, ir visur kartu. Tarsi pats būčiau grupės narys. 

O kas dabar yra daroma? Koncertas įvyko, pilna arena. Gal neįvardinkime, kiek tai atneša pinigų - visi puikiai supranta. Kas daugiausiai turi pasiimti? Nijolė Pareigytė ir „TV komanda“. Todėl reikia juos pašalinti. 

Tarp merginų ir Nijolės intrigų buvo jau seniai. Neva jos vyras neatsiskaitė su joms. O aš girdėjau kitaip – kad sumos, kurios buvo sutartos, joms buvo sumokėtos. Tegul jos kreipiasi į teismą ir įrodo, o ne viešai šmeižia Rukaitį, kad jis neatsiskaitė.

O šiaip esu labai dėkingas žmonėms, kurie susirinko, buvo be galo fainas koncertas. Organizatoriai sudarė teisingas sutartis su „TV komanda“, atsiskaitė ir viskas turėjo tęstis toliau. 

Planavome surengti areninį pasirodymą vasarą. Taip pat pasirodyti kitose arenose. Koncertus turėjo rengti tie patys organizatoriai. O atsitiko kitaip.

Jūs gi žinote mano santykį su Karina Krysko? Ji man kaip giminaitė. Aš apie ją žinojau viską, bendravome šeimomis. Kai ji gyveno su Sauliumi Skambinu, mes bendravome poromis. 

Ji man tikrai artimas žmogus. Tad man buvo keista, kad ji savo ir savo vyro įmonės vardu bandė įregistruoti „69 danguje“ logotipą, kurį aš pats asmeniškai kaip dizaineris kūriau“, – nuogąstavo E. Bžekas.

Įsikišo K. Krysko sutuoktinis

M. Tylai pastebėjus, kad esą įsikišo trečia šalis – K. Krysko vyras, atlikėjas Jeronimas Milius, E. Bžeskas prakalbo atviriau.

„Tas žmogus, kuris dabar po lapais pasislėpęs ir labai bijantis apie save blogų žodžių, nebus patenkintas mano šituo pasikalbėjimu. 

Bet aš įtariu, kad čia yra įtakos. Todėl, kad kai Karina buvo su S. Skambinu, mes draugavome. Daug kas bandė kėsintis į Kariną, bet nebuvo šansų. 

Nes buvo susitarta. Ir tas žmogus, kuris buvo šalia, nebūtų to leidęs. Mes pasišnekame su Sauliumi, patikėkite. Jis turi savo nuomonę apie šią situaciją. 

Karina bando pasisavinti tai, kas buvo sukurta ir puikiai žino, kas tai sukūrė. Kai nepavyko perimti originalaus pavadinimo, kitą dieną jos patentavo pavadinimą „Šeškės“, – pasakojo prodiuseris.

Laidos vedėjui L. Lučiūnui pasiteiravus, ar yra galimybė po visų skandalų merginoms vėl sugrįžti į grupę, E. Bžeskas priminė konfliktą tarp narių, kuris esą yra neišsprendžiamas.

„Jos pažeidė tiek daug sutarties punktų, kad dabar joms vienintelis šansas – sugrįžti į projektą. Ar mes jas priimsime, ar ne – čia jau klausimas. 

Jos dabar man pareiškė, kad neva gal ir sugrįžtų, bet be Nijolės. Kaip tai? Ji yra vienintelė likusi grupės narė“, – kalbėjo laidos svečias.

„Delfi“ tikisi straipsnį papildyti J. Miliaus komentaru, su tinklalaidėje minėtu atlikėju bandyta susisiekti, tačiau kol kas nesėkmingai.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder