Pasak paties choreografo, šis prieš 30 metų Paryžiuje pirmą kartą parodytas ir vėliau žymiausias pasaulio scenas apkeliavęs baletas – tarsi tuščia jūros kriauklė, kurią kiekvienos šalies šokėjai užpildo vis iš naujo.
„Spektaklio tema amžina – tai meilė ir pasipriešinimas jai. Matome kurtizanių vilionių kupiną pasaulį ir du jaunus žmones, besiiriančius prieš visuomenės papročių srovę. Kiekvienas iš trijų spektaklio veiksmų baigiasi pagrindinių veikėjų duetu, turinčiu vis kitokią prasmę“, – dėstė Vilniuje viešėjęs A. Preljocajas.
Choreografą įkvėpė Wolfgango A. Mozarto fortepijoniniai koncertai ir XVII–XVIII a. prancūzų rašytojų meilės romanai. Tačiau šalia stulbinančių dizainerio Hervé Pierre'o sukurtų istorinių kostiumų regime modernią, metalo šalčiu dvelkiančią Thierry Leproust'o scenografiją, o į trapią mocartiškąją harmoniją tarsi nepermaldaujamos amžinybės aidas įsiveržia lakoniški Gorano Vejvodos elektroninės muzikos intarpai.
„Mano nuomone, tai gražiausias baletas, kada nors sukurtas Paryžiuje. O baletų, kaip suprantate, ten pastatyta labai daug“, – pabrėžė pirmuosius „Parko“ spektaklius Vilniuje diriguojantis premjeros muzikos vadovas Yannis Pouspourikas.
Pagrindinius vaidmenis LNOBT premjeros vakarą atliko baleto solistai Julija Stankevičiūtė ir Jonas Laucius. Šokėjai Andrea Canei, Lorenzo Epifani, Jonas Kertenis ir Voicech Žuromskas įkūnijo slaptuosius meilės agentus primenantį Sodininkų ketvertą.
„Parko“ spektakliais LNOBT scenoje žiūrovai galės gėrėtis ir kitą savaitę, birželio 18–21 dienomis. Taip pat galima įsigyti bilietus į lapkričio 14–17 dienomis numatytus naujojo baleto spektaklius.
Rašyti komentarą