„byAtwins“ komanda: Alvita Vespenderytė, Anatolijus Pajanok, Ieva Mašauskienė ir Ignas Silevičius. Asmeninio albumo nuotr.

Kai ieškoma ne „smūginio“ efekto

„Mes esame įrodymas, kad vieno lyderio siekiamybė yra mitas. Žmonių, kurie yra lyderiai, bendra komanda gali pasiekti dar didesnių rezultatų, ir mums tikrai nereikia dėl visko visada sutarti“, - sako žinomas klaipėdietis, „byAtwins“ lektorius, stilistas Anatolijus Pajanok.

„byAtwins“- plaukų priežiūros profesionalų, stilistų, o tiksliau - tikrų „trendseterių“ komanda, kuri jau du dešimtmečius Lietuvoje rašo profesionaliosios grožio industrijos istoriją.

Pripažinimą pelnęs išskirtinis požiūris į stilių, kai žvilgsnis krypsta ne tik į plaukus, bet į visumą, analitinis požiūris į tendencijas, kai multidisciplininis įdirbis leidžia ne tik perimti naujienas, bet kurti ateities vizijas, ir, žinoma, glaudus ryšys su klientu realybėje, kai ieškoma ne „smūginio“ efekto, bet individualios kiekvieno kliento istorijos išpildymo.

Taip gimė grožio srities lyderiai - komanda, kurios veikla apima itin platų diapazoną: tiek tiesioginį darbą su klientais, tiek ir organizuojamus išskirtinius renginius, kultiniais tapusius tendencijų seminarus, fotosesijas bei edukacinius mokymus.

Tad kas yra raktas į sėkmę ir kaip nuolat būti vienu žingsniu priekyje?

Filosofija „žmogus - žmogui“

„byAtwins“ visada akcentuoja tris esmines sąvokas: „komanda“, „vertybės“ ir „profesionalumas“. Mes iš tiesų gyvename laikais, kai pagaliau persvarstome vertes ir vertybes: išsigryniname prioritetus, grįžtame prie išskirtinumo, reputacijos, istorijos, slypinčios už prekinio ženklo, bei atsakomybės svarbos, kai vėl ieškome ilgaamžiškumo, o svarbiausia - tikrumo plačiąja prasme.

Mes esame naujosios realybės autoriai ir nuo šiol išlieka tik tie, kurie žvelgia plačiau ir giliau: estetikos nebeatskiria nuo etikos ir siekia ne momentinio įspūdžio, o kokybės, kuri išlieka ir kuria ilgalaikį ryšį su vartotoju.

„byAtwins“ vadovė Ieva Mašauskienė vertybes įvardina kaip pamatą, kuris lemia ateities sėkmę nepriklausomai nuo to, ar statai asmeninius santykius, ar verslą - pasak jos, viskas priklauso nuo tvirto vertybinio pagrindo.

„Pagarba, atvirumas, komandiškumas, vienybė ir lojalumas! Mes visada žinome, kad vienas lauke - ne karys ir kad kiekvienas esame sustyguota komandos dalis, pasiruošusi “ekstra„ situacijoms, jei reikėtų gebėjimų ne tik atlikti savo vaidmenį, bet ir “uždengti" netikėtas, nenumatytas spragas.

Mūsų veikla yra labiau antri namai nei darbas, tad tarpusavio ryšys yra ypač svarbus. Apskritai santykis, kurio pagrindas grįstas filosofija „žmogus - žmogui“, yra labai stipri mūsų kasdieninės veiklos dalis. Tai ir konsultacija žmogui apie tinkamas priemones, ir būsimų projektų darbų sąrašai, ruošiami su komanda, ir mokymų vedimas. Mes tikime, kad kiekvienas turi „atsakyti už bazarą“, ir mes ne tik kad nepametame šios atsakomybės - ji mus nuolat veda į priekį."

Įspūdinga komanda, bet kaip joje pasiskirstoma vaidmenimis? Kalbant apie lyderystę, „byAtwins“ lektorius, stilistas Anatolijus Pajanok mato komandos savitumo pranašumus.

„Mes esame įrodymas, kad vieno lyderio siekiamybė yra mitas. Žmonių, kurie yra lyderiai, bendra komanda gali pasiekti dar didesnių rezultatų, ir mums tikrai nereikia dėl visko visada sutarti. Kartais būtent tame nesutarime ir pozityvioje tarpusavio kovoje gimsta kažkas naujo, netikėto ir ypatingo. Mūsų yra daug, bet mus vienija aukšto pilotažo sąmoningumas. Kiekvienas žinome savo atsakomybes ir, kaip sakoma Amerikoj, “negalvok, kuo tau turi padėti valstybė - galvok, ką tu gali duoti jai", - sako A. Pajanok.

Noras dalintis

Vienas laukiamiausių renginių - kirpėjams ir stilistams skirtas „byAtwins“ tendencijų seminaras - jau ne vienerius metus tituluojamas tiesiog kultiniu grožio industrijos įvykiu. Kuo jis toks išskirtinis ir kaip jam pavyko tokiu tapti?

"Mūsų išskirtinumas yra tas, kad mes dalinamės savo žiniomis ir patirtimi nevyniodami į vatą. Mums nuoširdžiai negaila duoti ne tik įrankius, bet ir instrukcijas. Kaip pabrėžia mano kolega, lektorius Anatolijus: mes parduodame ne žuvį, o išmokiname ją pasigauti patiems. Mes tikime, kad, įdėję 100 proc. atsidavimo, troškimo sukurti kažką išties ypatingo ir dirbdami komandoje, galime viską.

Lygiai taip pat mūsų nevaržo industrijos konkurentų grėsmė - visi esame skirtingi, bet esame kolegos, bendraminčiai - visada galime vieni iš kitų pasimokyti, o mūsų organizuojamas tendencijų seminaras yra dar ir puiki proga, kuri suburia, sujungia ir vienija.

Pristatydami tendencijas mes orientuojamės ne tik į plaukus, bet ir į visą įvaizdį: drabužius, aksesuarus ir, svarbiausia, ką iš visų savo idėjų galime pritaikyti ant konkretaus modelio. Mums labai svarbu, kad scenoje pristatomas tendencijas būtų įmanoma realizuoti salone - taigi, savo darbu įrodome, jog iš tiesų įmanoma sukurti įspūdingą efektą naudojant labai realias technikas ir produktus. Tendencijų seminarai yra labai plataus spektro šou: nuo idėjos iki rezultato„, - teigia “byAtwins"lektorė, stilistė Alvita Vespenderytė.

Išjaustos tendencijos

Kalbėdamas apie tendencijas, Anatolijus Pajanok siūlo praplėsti mūsų įprasto požiūrio ribas plačiąja prasme: keisti požiūrį į tendencijų kūrimosi procesus, o kartu - ir į kirpimo meistrystę.

"Tendencijos, kurias pristatome, yra ne kažkur pamatytos besilankant tarptautiniuose renginiuose, ne pasiskolintos, o mūsų pačių išjaustos ir išgyventos. Mūsų kelias yra mūsų kūryba ir mes koncentruojamės į tikrąjį rezultatą - sėkmingą neverbalinę įvaizdžio kalbą.

Visi tapytojai turi panašias pamatines žinias, bet galiausiai kuria visai skirtingus darbus. Kalbėdami apie kirpimus daug kalbame apie architektūrą, sakralinę geometriją. Pajuokaujame, jog niekas nenori ant galvos turėti griuvėsių, o visi siekiame sukurti šventyklą. Tam reikia nuolat atnaujinamų žinių, smalsumo, atsidavimo, aistros...

Sakoma, kad 10 000 darbo valandų užtenka tam, kad taptum tos srities profesionalu... O kas, jeigu tas 10 000 valandų kartoji tą pačią klaidą?..

Taip, tendencijų kūrimosi procesuose yra tam tikri ciklai ir raktiniai elementai, kuriuos tikras, intuiciją turintis profesionalas gali užčiuopti iš anksto. Tendencijos yra laikmečio atspindys, bet kartu - dažniausiai po ypač ryškaus ir provokatyvaus periodo ateina ramybės bei švelnumo laikas, ir atvirkščiai. Tad tendencijų pokyčių procese nuolat jaučiamas tam tikras prieštaravimas praėjusiai madai, tarsi norint nupūsti dulkes nuo praeities. Visgi, kad suprastum šiuos procesus, turi domėtis viskuo: nuo teorijos, filosofijos iki nano technologijų. Džiaugiamės, kai mūsų prognozės pasitvirtina net po trejų ar penkerių metų, o mūsų klientai ar mokiniai prisimena, grįžta ir pasitiki", - pasakoja Anatolijus.

Atsigręžti į ištakas

Laikais, kai, atrodytų, jau nubraukėme visas lytiškumo atskirties ribas, „byAtwins“ lektoriai vienbalsiai sutaria, kad naujausiose tendencijose jaučiasi klasikinio vyriškumo ir klasikinio moteriškumo nostalgija.

Tiek Alvita, tiek Anatolijus teigia, kad tendencijų inspiracijose atsigręžiame į ištakas, gamtoje randamas formas, kai aptakumas vėl simbolizuoja moteriškumą, o kampuotos formos tarsi sukuria vyriškos estetikos įspūdį. Ta pusiausvyra atspindi „Yin“ ir „Yang“ simboliką.

Visgi svarbu suprasti, kad tiek moteriškumą, tiek vyriškumą mes suprantame skirtingai, priklausomai nuo kultūrų ypatumų, o ta pati moteris gali savyje talpinti tiek drugelio trapumą, tiek užslėptą grobuonės tigrės galią, ir tai visiškai nepriklauso nuo plaukų ilgio.

Gemius

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder