MOMENTAS. Lapkritį, vaizdžiai tariant, gaudomi momentai, kai galima dirbti prie molų. Vitos JUREVIČIENĖS nuotr.

Bangolaužių rekonstrukcijos pabaiga keliasi į 2024-uosius

Pastarosiomis dienomis gana dažnai pučiantis stiprus vėjas gerokai trukdo uosto vartų bangolaužių rekonstrukcijos baigiamiesiems darbams. Galima sakyti, išnaudojama kiekviena diena, kai tik oro sąlygos leidžia dirbti. Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinio direktoriaus Algio Latako teigimu, likę akmenys į bangolaužius bus baigiami dėti jau kitais metais.

Uosto bangolaužius rekonstravo konkursą laimėjęs Vokietijos bendrovės „Depenbrock Ingenieurwasserbau GmbH & CO. KG“ ir Belgijos bendrovės „Herbosch - Kiere N.V.“ konsorciumas. Sutartį su juo Uosto direkcija pasirašė 2020 metų rugsėjį. Realūs darbai pradėti 2021-ųjų balandžio 11 d. Planuota, kad jie bus padaryti per trejus metus ir bus baigti 2023 metų gegužės 31 d. Dėl atsiradusių papildomų darbų to nepavyko padaryti.

Iš pradžių skaičiuota, kad šis didžiulis istoriniu vadinamas projektas kainuos apie 50 mln. eurų. Šiemet vasarą jau buvo aišku, kad projektas dėl papildomų darbų pietiniame mole, dėl aptikto didžiulio granitinių akmenų sluoksnio akvatorijos dugne, dėl to, kad į molus reikia dėti daugiau akmenų, atgabenamų iš Norvegijos karjerų, nei buvo planuota, pabrangs ir kainuos, ko gero, per 55 mln. eurų. Iš dalies Klaipėdos uosto molų rekonstrukcijos projektas finansuojamas Europos Sąjungos Sanglaudos fondo lėšomis.

Pietinis ir šiaurinis bangolaužiai bus paaukštinti, sustiprinti.

Šiemet sustiprėjus bangoms ir vėjui laivyba Klaipėdos uoste kelis kartus buvo ribojama. Tokiomis sąlygomis didesni laivai negalėjo nei įplaukti, nei išplaukti iš uosto. Tikimasi, kad po molų rekonstrukcijos uosto uždarymo atvejų bus mažiau.

Kai bus įgyvendintas šis projektas, bus galima gilinti Klaipėdos uosto laivybos kanalą iki 17 m ir ateityje priimti didžiausius į Baltijos jūrą galinčius įplaukti laivus.

Pasitelktos naujos jėgos

2023-iaisiais bangolaužio rekonstrukcijos darbams atlikti pasitelktos naujos jėgos. Šiemet kovą pradėti pietinio bangolaužio dalies povandeninės sienutės įrengimo darbai, kainuosiantys 9,37 mln. eurų.

Inkaravimo sistemos įrengimo darbų vertė siekia 4,84 mln. Eur (be PVM). Povandeninė inkaravimo sistema reikalinga sustiprinti įrengtas atramines sienutes rekonstruojamiems bangolaužiams. Abu šiuos darbus atlieka Latvijos įmonė „LNK Industries“.

Pietinio bangolaužio dangų tvarkymo darbus atlieka konkursą laimėjusi AB HISK. Šių darbų vertė - 1,3 mln. Eur.

Paklaustas, kokia šiuo metu yra bangolaužių rekonstrukcijos situacija, Uosto direkcijos vadovas atsakė: "Įgyvendinant bangolaužių rekonstrukcijos projektą pereita prie paskutiniųjų etapų. 200 metrų atraminės sienutės įrengimo darbai jau baigti, liko dalis darbų įrengiant 124 metrų atraminę sienutę, taip pat atliekami povandeninės inkaravimo sistemos įrengimo darbai.

Esant palankioms oro sąlygoms, darbus ketinama baigti artimiausiu metu. Kitąmet bus baigti dėti likę akmenys."

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder