Dar nežinia, kas Lietuvos kariškiams statys naują laivą

UAB Vakarų Baltijos laivų statykla laimėjo antrą vietą Lietuvos kariuomenės konkurse dėl naujo paieškos ir gelbėjimo laivo statybos. Mūsų šalies kariškiai pasirinko suomių siūlomo laivo variantą. Lietuvos laivų statytojai konkursą apskundė, o praėjusį trečiadienį Apeliacinis teismas priėmė jiems palankų sprendimą. Konkursas dėl laivo pirkimo gali būti tęsiamas toliau.

Vakarų Baltijos laivų statykla laukia, kokį sprendimą priims Lietuvos kariuomenė: apskųs Apeliacinio teismo sprendimą Aukščiausiajam Teismui ar pasirašys sutartį su antros vietos laimėtoja. Beje, JAV karinės jūrų pajėgos neseniai užsakė statyti penkis to paties koncepto, kurį siūlė Lietuvos laivų statytojai, laivus.

AB Vakarų laivų gamyklos (VLG), kuriai priklauso ir minėta laivų statykla, direktorius Arnoldas Šileika džiaugiasi, kad Apeliacinis teismas ne formaliai pažiūrėjo, bet atidžiai išnagrinėjo Baltijos statyklos pateiktus argumentus dėl techninių norimo statyti laivo savybių bei specifikacijos ir jo galėjimo atlikti gelbėjimo ir teršalų surinkimo jūroje funkcijas.

„Tikrai manau, kad mūsų pasiūlytas sprendimas buvo kur kas geresnis ir labiau atitinka tokio laivo techninę specifikaciją. Galime pasidžiaugti ir tuo, kad visai neseniai Amerikos karinės jūrų pajėgos užsakė penkis tokio paties koncepto kaip mūsų laivus savo reikmėms. Tai irgi rodo, kad mūsų laivas tikrai yra šiuolaikiškas, modernus“, - sakė A. Šileika.

 

Arnoldas Šileika

Konkurse dalyvavo 7 Lietuvos ir užsienio įmonės. Preliminari laivo vertė - beveik 40 mln. eurų. Konkurso laimėtoju tapo Suomijos laivų statybos įmonės „Uudenkaupungin Työvene“ ir laivų elektros įrangos bendrovės „Telesilta“ konsorciumas. Pernai lapkritį Lietuvos kariuomenė planavo su juo pasirašyti sutartį.

Paklaustas, ar Vakarų Baltijos laivų statyklos kaina buvo gerokai didesnė nei suomių, V. Šileika atsakė: „Ne, tik šiek tiek didesnė, bet mūsų laivas iš principo visai kitoks. Jį suprojektavo Norvegijos kompanija, dėl kurios profesionalumo tikrai netenka abejoti. Tai visiškai subalansuotas laivas vykdyti tokias kaip gelbėjimo ir teršalų surinkimo jūroje funkcijas. Tokį laivą pastačiusi Lietuva galėtų didžiuotis, - kalbėjo A. Šileika. - Be to, reikėtų vertinti ir tai, kiek mokesčių bus sumokėta mūsų šaliai, jeigu laivas bus statomas Lietuvoje. Jeigu pirksime laivą iš Suomijos, palaikysime tos šalies ekonomiką.“

Paklaustas, ar Vakarų Baltijos laivų statykla dalyvaus konkurse, jeigu jis bus tęsiamas, VLG vadovas atsakė: „Teismas įpareigojo toliau tęsti konkursą ir vykdyti laivo pirkimą. Lietuvos kariuomenė turėtų arba apskųsti teismo sprendimą, arba, kadangi Suomijos įmonė buvo pašalinta iš konkurso, o mes esame antroje vietoje, kviesti mus pasirašyti sutartį.“


„Apgailestaujame, kad dėl teisminio proceso iškilo grėsmė, kad nebus panaudotos numatytos europinės lėšos, skirtos laivui įsigyti“, – BNS nurodė KAM.

Be to, ministerija teigia dar svarstanti, kaip toliau bus tęsiamas konkursas ir ar skųsti teismo sprendimą.

Sidebar placeholder