Jachtklubas gali pasiūlyti tik trumpalaikę viešnagę

(2)

Eilėje dėl vietos Smiltynės jachtklube laukia apie 40 laivų. Kalbiname Smiltynės jachtklubo uosto projektų vadovą Paulių Šniauką.

Žiniasklaidoje jau nuskambėjo, kad Klaipėdos uoste trūksta vietų jachtoms. Galite tai patvirtinti?

Taip, tenka konstatuoti, kad laisvų vietų ilgalaikiam stovėjimui Smiltynės jachtklube nėra. Galime pasiūlyti tik trumpalaikę viešnagę dienai ar kelioms paroms. Tokia pati arba panaši situacija yra ir kituose Klaipėdos regiono uostuose.

Kiek laivelių pas jus Smiltynės jachtklube yra šiuo metu ir kiek apskritai galite priimti laivų?

Vandenyje gali stovėti nuo 65 iki 80 laivų, tai priklauso nuo laivų modelių, dydžių bei švartavimo tipo.

Iš kur pas jus apsistoja laivai: iš Lietuvos ar turite ir užsieniečių?

Mūsų klientai - daugiausia lietuviai, bet yra laivų, kurių savininkai iš Estijos, Vokietijos, Lenkijos.

Ar yra buriuotojų, atšaukusių savo atplaukimą, nes esą Lietuva esanti nesaugi šalis?

Ne, tokių signalų neturime. Užklausų formose ar kalbėdamiesi telefonu neturėjome klausimų apie saugumą dėl karo Ukrainoje.

Kelioms jachtoms teko atsakyti viešnagę, nes nebebuvo vietų?

Neteko atsakyti nė vienos trumpalaikės viešnagės. Savo uoste turime svečių vietas, taip pat panaudojame laikinai išplaukusių klientų vietas svečiams priimti. Tokios viešnagės trunka vidutiniškai iki savaitės.

Ar yra pas jus laivelių, laukiančių vietų, eilė?

Taip, tokią eilę turime. Joje šiuo metu apie 40 įvairaus tipo laivų.

Ar atsirado šiemet Smiltynės jachtklube naujų laivų? Gal yra kokių nors prabangių, daug kainuojančių ar šiaip kokių įdomesnių?

Kiekvienais metais dėl natūralios laivų migracijos turime 10-15 proc. jų sudėties pokyčių. Dalies laivų pasikeičia šeimininkai, kiti migruoja tarp uostų arba valstybių.Pastebimas nuoseklus laivyno atsinaujinimas, perkami nors ir nedideli, bet prabangesni kateriai.

Jachtų segmente atsiranda naujų sportinių laivų, kurie pretenduoja į aukštus lenktyninius rezultatus. Kviečiame užsukti į Smiltynės jachtklubą per Kuršių marių regatą liepos 23-25 d. Tikrai pamatysite visą buriavimo elitą su naujausiais laivais.

Kokia perkamų laivelių kaina?

Nesame laivų pardavėjai, todėl kainų nenorėtume komentuoti, tačiau aiškiai matome naujų katerių segmento augimą. Nedideli kateriai, kuriuos galima transportuoti mašina, rinkoje tapo itin paklausūs.

Ar turite jachtklube kokių nors naujovių, ką nors suremontavote, pertvarkėte? Gal kuo nors pasikeitė tvarka?

Kiekvienais metais atliekame daugybę remonto darbų. Šių metų uraganai ir audros itin pažeidė uosto infrastruktūrą, todėl didžiausios investicijos buvo skirtos pontonų povandeninėms konstrukcijoms, vandens ir elektros instaliacijai. Mūsų uostas yra neatsiejama viso komplekso su viešbučiu, restoranu dalis, todėl dedame visas pastangas, kad užtikrintume malonią ir saugią aplinką. Darbai uoste ir aplink jį nesustoja visus metus.

Kokie buriuotojai dažniausiai apsistoja pas jus: su šeimomis, vienišiai ar kiti?

Turime visų kategorijų buriuotojų, nuo vienišių iki gausių įgulų. Pagrindiniai principai, kurie mūsų uoste yra itin svarbūs, tai judėjimas ir laisvė. Didžioji dalis klientų nuolatos buriuoja ir plaukioja, todėl turime itin draugišką bendruomenę, kurioje visi randa savo vietą.

Ar jūsų verslui padarė kokią nors įtaką pandemija, karas Ukrainoje, pakilusios energetinių resursų kainos?

Pandemija visiškai sustabdė užsieniečių srautus, tik praėjusių metų vasaros pabaigoje ir šiais metais jaučiamas žymesnis atsigavimas. Jau sulaukiame buriuotojų iš Vokietijos, Estijos, Lenkijos, Švedijos.

Galbūt tiesioginės karo įtakos nejaučiame, tačiau netiesioginė žala per energetinių šaltinių ir medžiagų kainas tikrai stipriai veikia biudžetą. Dalis remonto, aptarnavimo ir išlaikymo kaštų išaugo kelis kartus palyginti su praėjusių metų sezonu.

Ar padidėjo laivų stovėjimo jachtklube kaina? Kiek buvo pabrangintas mokestis už stovėjimą?

Kiekvienais metais atnaujiname savo paslaugų kainoraštį. Dalis pozicijų buvo koreguota dėl anksčiau minėtų priežasčių, dalis nepasikeitė nuo praeitų metų lygio.

Bendras kainų augimas siekia 15-25 proc.

Vienu metu jachtklube veikė vandens taksi. Gal ir šiemet teikiamos tokios paslaugos?

Patys neteikiame vandens transporto paslaugų, tačiau turime partnerių, kurie gali tokias paslaugas suteikti. Prieš planuojant pasiplaukiojimus reikėtų pasidomėti atskirai.

Ar jachtklubas planuoja plėstis ir sutvarkyti paskutinį likusį trečią baseiną?

Nors labai tikime šviesia Lietuvos laivybos ateitimi, bet turime būti realistais. Plėtros planai, ypač Klaipėdos uosto ir Kuršių nerijos zonose, yra sudėtingas procesas, kuris užtrunka ne vienerius metus. Tokių iniciatyvų įgyvendinimas yra brangus, todėl būtina viską gerai apskaičiuoti ir suderinti.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder