Lietuvos aukštojoje jūreivystės mokykloje sugūžėję jūrininkai ir artimiausi kolegos kantriai laukė šio pristatymo vienoje iš auditorijos salių.
Autentiškai atkurto laivo „Jūratė“ modeliukas traukė dalyvių žvilgsnius nuo pat pirmojo momento, kai šis buvo įneštas į salę ir nuo jo nuimtas stiklinis gaubtas.
Viso pristatymo metu vieni akimis klaidžiojo apžiūrinėdami kiekvieną detalę, o kiti jį nužvelgė iš kiek toliau ir įdėmiai klausėsi autoriaus pristatymo.
Modeliukas pagamintas išties įspūdingai, remiantis istoriniuose archyvuose rasta informacija, atgaminta kiekviena, net ir smulkiausia detalė. Prie laivo autorius išdėliojo ir kitą jūrinę atributiką.
35 stažo metus suskaičiavęs AB „Lietuvos jūrų laivininkystė“, o 25 iš jų kapitono pareigose, A. Romaškinas šiandien jau išėjęs užtarnauto poilsio ir yra atsidavęs kūrybai. Naujausias „Jūratės“ laivo sumažintas prototipas pristatomas oficialiai pirmąjį kartą.
Deja, pats autorius teigia, kad dar nežino, kur ir kaip šį ar ankstesnius burlaivių modeliukus galės pamatyti visi norintys. O naujų darbų dėl kiek prastesnės sveikatos, jis kol kas pradėti neketina.
„Jūratės“ modeliuko pristatymą A. Romaškinas pradėjo nuo laivo priešistorės ištakų.
Pasakota, kad pirmasis Lietuvos jūrų prekybos laivas „Jūratė“ su Lietuvos vėliava pasiekė uostą jau 1921 metais, o identiškas laivas „Kastytis“ Klaipėdos uostą pasiekė vos savaite vėliau.
Kolegoms primintas ir laikmetis, kuriuo atkeliavo šis laivas: Klaipėda buvo prancūzų, Palanga ir Šventoji - latvių, tad laivo registracijai buvo nuspręsta pasirinkti Jurbarką.
Kapitonas nepamiršo ir pirmųjų kapitonų sėkmės istorijų: didelis dėmesys skirtas šio laivo kapitonui Juozui Andžejauskui.
Trumpai pristatęs istorines aplinkybes, A. Romaškinas pristatymą tęsė pasakojimu apie laivo specifiką ir pačio modeliuko kūrimo aplinkybes.
Šis sumažintas laivo „Jūratė“ prototipas yra sukonstruotas 1:50 masteliu, tačiau, kaip pats autorius sakė, laivas realybėje nebuvo didelis. Modeliukas siekia 75 centimetrų ilgį ir 60 centimetrų plotį. Jis sudarytas iš bemaž 2 000 detalių.
„Anksčiau laivų modeliukus užtrukdavau padaryti apie 9, apie 6 mėnesius, o šį padariau vos per 2“, – pasakojo autorius.
Po pristatymo kapitonui buvo užduota nemažai klausimų – vieni klausė apie laivo detalesnę specifikaciją, kiti domėjosi laivo kapitono istorija, o dar kiti norėjo sužinoti, kaip pačiam autoriui sekėsi gaminti patį modeliuką.
Kolegos smalsiai apžiūrinėjo laivą, nevengė ir paliesti vieną ar kitą detalę. Dar didesnė dalis norėjo įamžinti šį meno kūrinį. Vienas kolega net sušuko: „Šedevras!“. Kiti taip pat negailėjo pagyrų A. Romaškinui ir stebėjosi modeliuko detalumu ir kokybiškai pagamintomis dalimis.
Pats autorius po pristatymo atviravo, kad tokie savo darbų pristatymai kolegoms tampa lyg tradicija, o emocijos tikrai teigiamos. A. Romaškinas džiaugiasi, kad taip jis gali prisidėti prie istorijos išsaugojimo.
Plačiau apie A. Romaškino kuriamus laivų modeliukus galite paskaityti „Vakarų ekspreso“ parengtuose interviu su kapitonu:
https://ve.lt/jura/lietuvos-laivyno-simtmeciui-laivo-jurate-modelis
Rašyti komentarą