Keisti „Raketos“ variklį - vos ne tas pat, kas žmogaus širdį

(4)

Tarp Nidos ir Kauno kursuojančio greitaeigio keleivinio laivo „Raketa“ savininkai sako, kad jau pradedama busti iš žiemos miego. Neseniai pasirašyta sutartis dėl naujo variklio gamybos, o kol ji neprasidėjo, kyla daug klausimų ir nerimo.

VšĮ „Vandens kelias“, kuriai priklauso laivas, prezidentas Nerijus Šilgalis teigia, jog naujas ekonomiškesnis variklis yra būtinas.

„Jau priėjome tą momentą, kai su seno tipo varikliais nebegalime ir nebenorime plaukti, nes jie yra nuolatos keliantys rūpesčių, plius yra beprotiškai neekonomiški. Plaukimo kaštai milžiniški. 

Nuolat brangstant naftos produktams ir panaikinus bet kokias kuro lengvatas, kuro dedamoji šitoje veikloje yra nepakeliama. Todėl mes privalome dairytis šiuolaikinio, ekonomiškesnio naujos kartos variklio“, - „Vakarų ekspresui“ sakė N. Šilgalis.

Pasak jo, keičiant variklį keičiasi iš esmės visas laivo valdymas. Mechaninis variklio valdymas tampa šiuolaikiniu elektroniniu reikalu. „Pasakysiu pajuokaudamas, kad „Raketai“ pakeisti variklį - taip kaip širdį žmogui. 

Tai milžiniškas darbas, didžiulis inžinerinis uždavinys. Daug žmonių dirba. Tai gerokai sudėtingesnis ir didesnės apimties darbas negu visą tą laivą restauruoti, didesni ir jo kaštai. Norime, kad mūsų laive būtų tai, kas šiandien yra efektyviausio ir moderniausio“, - sako „Vandens kelio“ prezidentas.

Tikimasi, kad naujo variklio bandymai prasidės balandį.

Pakeitus variklį, jis bus valdomas geriau, bus tylesnis, laivas plauks lengviau, nes bus pridėta papildomai galingumo, o svarbiausia, kad naujas variklis bus kur kas ekologiškesnis.

Paklaustas, ar laivas plauks greičiau, N. Šilgalis atsakė: „Turėsime galimybę plaukti šiek tiek griečiau pagal poreikį, jeigu bus visos saugaus plaukimo sąlygos. Greitį saugumo prasme pasirenka kapitonai. Manau, itin greitai laivas neplauks dėl saugumo.“

Manoma, kad variklio keitimas pareikalaus daugiau nei 200 tūkst. eurų. Vis dėlto ryžtasi skolintis pinigų ir sudaryti variklio gamybos sutartį. Pasak „Vandens kelio“ prezidento, nebėra kur trauktis, nes jau taip toli nueita ir dabar viską baigti būtų skausminga. Jo duomenimis, tokių laivų kaip „Raketa“, plaukiojančių pasaulyje, daugiau nėra.

Papildomi laivai nekursuos

„Vandens kelio“ atstovai seniai kalba apie dar vieną laivą, kuris turėtų kruizinių laivų keleivius, atvykusius į mūsų uostamiestį, plukdyti maršrutu Klaipėda-Nida-Klaipėda, mat šie nespėja nuvykti į Nidą autobusais. Pasak N. Šilgalio, šita idėja ir šiemet nugulė į stalčių.

„Matome, kad tai nebūtų rentabilu. Kaštai būtų gerokai didesni, nei kad realu surinkti pinigų parduodant bilietus. Be pagalbos iš šalies tai būtų maršrutas, kuris savęs neišlaikytų. 

Viskas juk kainuoja - ir uostai, ir įgula. Viskas, ko reikia, yra pabrangę. Plius dar kurui lengvata panaikinta nuo praeitų metų. Prieš metus dar skaičiavome ir palikome klaustuką, o dabar akivaizdžiai matome, kad neturime jokių šansų išlipti iš tos situacijos be papildomos pagalbos“, - sako N. Šilgalis.

Maršrutinio laivo iš Klaipėdos į Nidą klausimas net nesvarstomas. Šį sezoną visos jėgos nukreiptos į tai, kad būtų galima jį pasitikti su naujos kartos varikliu „Raketoje“.

Ieškant būdų sutaupyti nuspręsta kelti ne bilietų kainas, o keisti variklį ir taip mažinti sąnaudas. Šiemet sezoną ketinama pradėti birželio pradžioje.

Bilietai nebrangs

2023-iaisiais „Raketa“ pasiekė visų laikų keleivių plukdymo maršrutu Kaunas-Nida-Kaunas rekordą. „Vandens kelio“ prezidento teigimu, 2024-ųjų sezonas pasižymėjo tuo, kad pasiektas visų laikų maksimaliausias laivo užimtumas. Buvo labai geri orai, gana geras vandens lygis, daug norinčiųjų plaukti.

Per pernai metų sezoną plukdyta apie 6 tūkst. 500 keleivių. Pasak N. Šilgalio, keleiviai - laibai marga publika. Tarp jų yra daug ištikimų senjorų, kurie tam laivui jaučia didelę nostalgiją. O jaunimas bando pasitikrinti tokį keliavimo į Nidą būdą.

Išskirtinai daug turėta privačių užsakymų - ir gimtadieniams, ir vardadieniams, ir įvairių švenčių proga. Ypač padaugėjo įmonių užsakymų, kai plaukia darbo kolektyvas. 

Nemažai buvo dienos plaukimų, kai kokios nors įstaigos darbuotojai nuplaukia į Nidą, ten pabūna ir tą pačią dieną grįžta atgal. Tada atsiranda ir papildomos maitinimo paslaugos, ir renginio vedėjas, ir kt. Toks plaukimas patampa pramoga.

Šiemet sezoną ketinama pradėti pirmąjį birželio ketvirtadienį - birželio 5 ąją, privatūs užsakomieji reisai vyks ir anksčiau. Priminsime, kad Laivas „Raketa“ tradiciškai į Nidą plaukia kiekvieną ketvirtadienį, penktadienį, šeštadienį ir sekmadienį.

Gera naujiena ta, kad bilietų kainos šiemet bus tokios pačios kaip ir pernai. Pasak N. Šilgalio, ieškant alternatyvų, kaip sutaupyti, nuspręsta kelti ne bilietų kainas, o keisti variklį ir taip mažinti sąnaudas.

Informacija

Laivas „Raketa“ - tas pats laivas, kuris XX a. septintą dešimtmetį plaukiojo Nemunu. Trumpam maršrutai kelis sezonus buvo atnaujinti 2010-2012 metais. Paskui jis buvo iškeltas į krantą, užkonservuotas ir stovėjo 7 metus. 2019 gegužę po rekonstrukcijos „Raketa“ nuleista į vandenį.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder