Klaipėdos uostas žengia į ateitį: pirmasis šalyje vandeniliu varomas laivas jau vandenyje

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos užsakymu statomas pirmasis Lietuvos istorijoje žaliuoju vandeniliu ir elektra varomas laivas jau nuleistas į vandenį. Nepalikdamas pėdsako aplinkoje, jis švarins kitus į uostą įplaukiančius laivus, priimdamas iš jų atliekas.

„Į vandenį nuleidome ne tik laivą, bet ir naują požiūrį į uosto veiklą – švaresnę, pažangesnę, draugiškesnę aplinkai. Šis pirmasis šalies istorijoje vandeniliu ir elektra varomas laivas – tai ne tik inovatyvus technologinis sprendimas, bet ir svarbus žingsnis, stiprinantis Lietuvos, kaip modernios jūrų valstybės, įvaizdį. 

Šiuo metu laivas, galima sakyti, pratinasi prie uosto vandens, o metų pabaigoje tikimės, kad jis pradės savo svarbią misiją – rūpintis švaria uosto aplinka. 

Toks sprendimas nepaliks pėdsako gamtoje, bet tikrai paliks ryškų pėdsaką mūsų kelyje į žalesnę ateitį“, – teigia Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas.

Pernai birželį Vakarų laivų gamyklos (VLG) įmonių grupei priklausančioje Vakarų Baltijos laivų statykloje įvykusia simboline kilio padėjimo ceremonija buvo duotas startas laivo statybai. 

Iki šios dienos jau atlikti laivo korpuso gamybos ir dažymo darbai, jame taip pat sumontuoti vamzdynai, vožtuvai, aušintuvai, velenų linijos, vairo plunksnos, įrengtos šilumos ir priešgaisrinės izoliacijos.

„Didžiuojamės, kad Klaipėdoje projektuojamų ir statomų žaliųjų laivų portfolio pasipildė unikaliu lietuvišku projektu. Jis liudija apie sėkmingai plėtojamą žaliosios laivybos ekosistemą, kurioje glaudžiai bendradarbiauja mūsų uostas ir jūrinė inžinerinė pramonė, turinti reikiamų kompetencijų ir technologinių pajėgumų. 

Kurdami aukštą pridėtinę vertę, prisidedame prie tvarumo tikslų įgyvendinimo ir stipriname visuomenės pasitikėjimą, kad pažangūs sprendimai, mažinantys emisijas ir užtikrinantys švarią aplinką, yra Klaipėdos ir Lietuvos ateitis“, – pabrėžė VLG įmonių grupės generalinis direktorius Arnoldas Šileika.

Nuleidus laivą į vandenį dar bus montuojama mašinų skyriaus įranga, atliekami vairinės interjero darbai, diegiama elektros instaliacija ir pagrindiniai elektros varikliai, vandenilio sistema ir kiti laivo eksploatacijai reikalingi darbai.

Pagal galiojančias taisykles, atplaukę ir prieš išplaukdami iš Klaipėdos uosto laivai privalo atiduoti juose susidariusias atliekas. Užtikrinti atliekų surinkimą patikėta Uosto direkcijai, o siekdama dar labiau pagerinti atliekų surinkimo iš laivų paslaugos kokybę, bendrovė nusprendė pasitelkti modernią ir aplinkai draugišką techniką.

Pagrindinė laivo funkcija – surinkti lijalinius vandenis, nuotekas, šlamą ir šiukšles, taip pat užtikrinti efektyvų atliekų tvarkymą. Laive bus sumontuotos specialios talpos bei modernus lijalinių vandenų valymo įrenginys, kuris leis išvalytus vandenis kartu su nuotekomis perduoti miesto valymo įrenginiams. Laivas bus pasiruošęs dirbti ištisą parą ir surinkti iki 400 kubinių metrų skystų atliekų.

Tanklaivio ilgis siekia 42 metrus, plotis – 10 metrų. Laivo energetinę sistemą sudarys du elektriniai varikliai, kuriuos maitins 2000 kWh talpos akumuliatoriai ir inovatyvi vandenilio kuro celių sistema. Laivas, priklausomai nuo darbų intensyvumo, galės būti eksploatuojamas Klaipėdos uoste iki 36 val. be papildomų energijos įkrovimų.

Laivo statybas vykdo Vakarų Baltijos laivų statykla kartu su „Baltic Workboats“ pagal jungtinės veiklos sutartį. Bendra projekto vertė siekia 12 mln. eurų be PVM.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder