Ole Willassen

„Ole Willassen“ iki galo bus išardytas doke

(4)

Klaipėdiečiai, matydami prie Danės upės krantinės vis dar tebestovintį triskart skendusį žvejybos laivą „Ole Willassen“, mano, kad nepaisoma nei Klaipėdos savivaldybės, nei uostamiesčio mero Vytauto Grubliausko reikalavimo patraukti šį laivą nuo krantinės. Tačiau taip nėra. Paskutinę savaitę prieš Naujuosius metus vyko jau gal kiek ir labiau pastebimi laivo ardymo darbai, kurie buvo atliekami ne tik jo viduje.

AB „Klaipėdos laivų remontas“ (KLR), kuriai priklauso Danės upės krantinių koncesininkė UAB Klaipėdos pilies uostas, generalinis direktorius Alvydas Butkus patikino, kad laivo utilizavimo procesas vyksta, tik jis galbūt nėra akivaizdžiai matomas.

„Laive “Ole Willassen„ jau nuimta daug visokių įrenginių, detalių, stiebai, krovininės gervės - visos viršutinės dalys, išvalytos izoliacinės apsiuvos. Jis yra labai stipriai palengvintas. Dabar yra pakilęs virš vandens dar daugiau kaip 20 centimetrų, nes jau nupjautos visos sunkiausios dalys, jo saugumas jau žymiai padidėjęs“, - „Vakarų ekspresui“ sakė A. Butkus.

Kai tik bus suderintas veiksmų planas su Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija, „Ole Willassen“ bus transportuojamas į KLR nuomojamą teritoriją. „Uosto direkcija davė nurodymus, kaip laivas tam turi būti paruoštas, mes parengėme jo transportavimo planą. Kai tik direkcija jį patvirtins, tikiuosi, iškart po Naujųjų metų, mes tai ir darysime. Mes nuolatos kontaktuojame ir su Savivaldybės atstovais, teikiame jiems visą informaciją“, - teigė A. Butkus.

Taigi laivas „Ole Willassen“ stovėdamas prie krantinės iki galo nebus supjaustytas. Pasak A. Butkaus, tai nebūtų įmanoma padaryti. KLR teritorijoje iš laivo bus išimama dar daugiau detalių, o paskui doke jis jau bus visiškai išardytas. KLR vadovas tikisi, kad po švenčių per pirmas dvi savaites šis klausimas pagaliau bus išspręstas.

VIDUJE. Laivo ardymo darbai vyko ir laivo viduje.

VIDUJE. Laivo ardymo darbai vyko ir laivo viduje.

Liko be priežiūros

Priminsime, kad 1948 metais pastatytas Norvegijoje kaip banginių medžiojimo laivas „Ole Willassen“ į Klaipėdą atplukdytas 2017-aisiais. Jis buvo dokuotas KLR, paskui remontuojamas prie kranto. Jis buvo pertvarkomas į pramoginį laivą, turėjusį plukdyti žmones pramogauti Norvegijos fiorduose. Bet jis taip niekur ir neišplaukė.

Pirmą kartą stovėdamas prie krantinės Danės upėje laivas skendo 2020-ųjų spalį. Buvo atstatytas ir daugmaž po mėnesio vėl skendo. Tų metų pabaigoje buvo remontuotas KLR. O šiemet rugpjūčio pabaigoje jis skendo jau trečią kartą. Rugsėjį buvo pareikalauta laivą patraukti per 10 dienų. Paskui terminas buvo kiek atidėtas. Lapkričio 18 d. buvo pareikšta, kad laivas stovi prie krantinės Danės upėje nelegalai ir pareikalauta iš koncesininkės imtis visų priemonių. Tačiau lapkričio 24 d., bandant „Ole Willassen“ plukdyti į KLR, į jį pradėjo sunktis vanduo. Tada tapo aišku, kad šio laivo negalima judinti, ir priimtas sprendimas utilizuoti jį vietoje.

Toks liūdnas šio laivo likimas, ko gero, todėl, kad jo savininkas gyvena Norvegijoje, o šeimininkas Klaipėdoje, kuris rūpinosi tuo laivu dvejus metus, mirė, tad „Ole Willassen“ liko be nuolatinės priežiūros.

LIŪDNA. Laivai kaip žmonės - atitarnauja ir miršta. Šiame laive mirė kapitonas Ole Willassenas, gerai žinomas Norvegijoje. Dabar jau pjaustomas, kaip jūrininkai sako, „nurašomas į adatas“ ir jo laivas.

LIŪDNA. Laivai kaip žmonės - atitarnauja ir miršta. Šiame laive mirė kapitonas Ole Willassenas, gerai žinomas Norvegijoje. Dabar jau pjaustomas, kaip jūrininkai sako, „nurašomas į adatas“ ir jo laivas.

ATLIEKOS dedamos į konteinerius.

ATLIEKOS dedamos į konteinerius.

VAIZDAS. Laivas „Ole Willassen“ jau gerokai apskabytas.

Vitos JUREVIČIENĖS nuotr.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder