Paaiškėjo laivo „Ole Willassen“ skendimo priežastis
(5)Klaipėdos meras Vytautas Grubliauskas sako, kad nutarta, jog šio laivo Danės upėje neturėtų būti, tik nežinia, kaip tą nutarimą pavyks įgyvendinti.
Rytiniame pasitarime dalyvavo ir laivo savininkų, ir AB „Klaipėdos laivų remontas“, ir narų atstovai, ir Klaipėdos uosto kapitonas, ir BĮ „Klaipėdos paplūdimiai“ vadovas.
Preliminariai nustatyta tokia laivo skendimo priežastis – išstumtas aušinimo, vėdinimo sistemos vamzdžio medinis kūgio formos kamštis, todėl vanduo labai greitai užpildė apatinę laivo dalį.
Meras liūdnai juokavo, kad „Ole Willessen“ nuskendo labai greitai kaip koks povandeninis laivas.
„Tai ne sauso vyno butelis, kad galėtum su kamščiu užkišti. Šiuo atveju tokie kamščiai gali būti naudojami tik labai trumpam ir prižiūrint specialistams“, - aiškino V. Grubliauskas.
Penktadienį kalbėta apie tai, kad nedelsiant turi būti pradėtas išpumpuoti vanduo iš visų laivo ertmių. Pasiūlyta aušinimo sistemos vamzdžius, esančius maždaug ties vaterlinija, neužkišti kamščiais, o užvirinti ir tada iškeliauti iš Danės upės.
Kyla klausimas. kur dabar tas laivas turi būti nugabentas. Pasak mero, svarstomi keli variantai. Vienas jų, tiesiai į laivų remonto įmonės doką.
Laivo savininkai kalba apie tai, kad yra pasirengę tą laivą išplukdyti į Norvegiją, tačiau, pasak V. Grubliausko, šiandien, kai jo būklė tokia, jį nuplukdyti ir iki doko jau yra iššūkis.
„Iš Danės upės tas laivas tikrai bus išplukdomas. Trečias kartas turi nebemeluoti“, – teigė V. Grubliauskas.
Paklaustas, ar laivas „Ole Willassen“ negalėtų likti ant kranto kaip istorinis paveldas, jis atsakė: „Istorinis jo svoris yra tai, kad yra vienintelis laivas, jeigu ne pasaulyje, tai bent jau Europoje, kuris tris kartus skendo toje pačioje vietoje, visus kartus atgimė ir vėl laukė kito karto.
Pasiūliau teikti dokumentus Gineso rekordų knygai, bet mums tokių rekordų nereikia.“
Rašyti komentarą