Povandeninės 2021-ųjų jūrinio gyvenimo srovės

Rytoj truputį susijaudinę, kad pasensime visais metais, palydėsime pagal Rytų kalendorių įvardintus Metalinio jaučio metus, kuriais arėme kaip juodi jaučiai ar vergės izauros. Vidurnaktį, kas su fejerverkais, kas be, pasitiksime Tigro metus. Tiems, kurie Naujuosius sutiks apsikabinę medį, 2022-aisiais seksis labiausiai.

Humoro ir savikritikos jausmo neturintiems ir greitai įsižeidžiantiems žmonėms skaityti šitas baikas nerekomenduojama. Į redakciją ir policiją neskambinkite - nepadės, nes dirba atsainiai, t. y. ir šiemet vis dar nuotoliniu būdu ir su kaukėmis.

Ką tik COVID-19 persirgusi ir vis dar nieko neužuodžianti, bet apetito nepraradusi Kardžuvė tradiciškai, kol jai dar niekas uodegos nenumynė, skelbia šių metų nominacijų laureatus. Jūrinei artojų krašto bendruomenei ji linki nenusiminti - kiekviena audra ateina ir praeina, o suplyšusioje kišenėje rodoma špyga anksčiau ar vėliau tampa matoma. Užmigome ant laurų, kas per daug giriamas, o kas per dažnai peikiamas, visai aptingome, nieko patys nebedarome, tik dejuojame, kokia mūsų valdžia bloga. Taigi mums tiesiog verkiant reikia spyrio į užpakalį, kad nustotume dejuoti ir imtumėmės veiklos.


Metų didvyris

d

Tokia etiketė šiemet labiausiai tinka susisiekimo ministrui Mariukui Skuodžiui. Kai po gruodžio 8 d. baltarusiškos trąšos lyg niekur nieko tebebuvo kraunamos Klaipėdos uoste, jokios amerikietiškos sankcijos nepritaikytos, ministras pirmas prabilo apie savo atsistatydinimą, negana to, išdrįso suabejoti geležinkelių ir uosto vadovų kompetencija. Tikrai šis drąsus vyras stipriai rizikavo, nes juk galėjo premjerė Ingrida Šimonytė imti ir patenkinti jo prašymą. O kur tada būtų ėjęs, kas būtų norėjęs įdarbinti iš pareigų atleistą ministrą?


Metų dovana - krantinės

md

Vis dėlto ta mūsų Uosto direkcija - labai gudri moteris. Ji sugalvojo prieš pat Kalėdas padovanoti pirmajai miesto poniai Savivaldybei dvi Danės upės krantines, kurių nei į kišenę įsidėsi, nei į maišelį, nei sunkvežimiu į savo kiemą parsiveši. Taigi Klaipėdos miesto meras Vytautas Grubliauskas lyg ir buvo pamalonintas, lyg ir gavo dovaną, panašią į kyšį (žr. nuotr.), bet jeigu kokia STT pasidomėtų, tai jos jau nebėra - iškeliavo į dangų. Įdomu - tarša tai ar ne?


Metų ichtiandras

ich

Pernai prie Danės krantinės stovintis žvejybos laivas „Ole Wilassen“ skendo tik kartą, o šiemet - beveik tris. Trečią kartą pajudinus plukdyti į „Klaipėdos laivų remontą“ pradėjo sunktis vanduo, bet kelionė buvo nutraukta ir laivas nuskęsti nespėjo. Klaipėdiečiai jau galabija vargšelį „Ole Wilassen“ kaip etatinį skenduolį, t. y. „mėsinėja“ tiesiog stovintį prie krantinės. Nesuprato, kad šiam ichtiandrui buvo būtina kartkartėmis pasinerti į vandenį. Labai gaila, kad toks liūdnas jo galas Klaipėdoje - kaip Brisiaus. Toks senas laivas, turintis tiek legendų, kadaise medžiojęs banginius, laivas, kuriame mirė jo kapitonas ir kuriame iki šiol vaidenasi jo dvasia, galėjo būti turistų gąsdinimo vieta.


Metų švarinimasis

Labai keistai nuskambėjo iškart po skandalo, susijusio su baltarusiškomis trąšomis, Uosto direkcijos pareiškimas, kad atleidžia 20 darbuotojų. Dieve, net legendinę sekretorę išmeta. O kuo ji dėta, kad baltarusiškos trąšos vis dar važiuoja į Klaipėdos uostą? Tiesa, Uosto direkcijos valdybos pirmininkas Nerijus Udrėnas aiškino, kad tie atleidimai direkcijoje nėra susiję su šiuo skandalu. Nors atrodytų logiška. Juk jeigu uostas neteks mažiausiai trečdalio krovinių, turi būti Uosto direkcijoje ir mažiau darbuotojų. Ką ji būdama pavyzdinga ir daro iš anksto. Bet, pasirodo, ne - čia kažkoks kitoks švarinimasis, elementarus dulkių pavalymas nuo paviršiaus, o kai kam gali pasirodyti, kad tai esminė pertvarka.

KAS BELIEKA. Uosto direkcijoje suformuota profesionali komanda. Nors jos gretos ir valomos, darbuotojai vis tiek gerai nusiteikę ir optimistiškai sutinka Tigro metus - visų vis tiek neatleis.

Metų antausis

Jį uostininkams gerai atsivėdėjusi sudavė panelė Aplinkos ministerija. Įsivaizduojate, šiemet nuo gegužės 1 d. nė viena dulkelė nebegali nukristi už uosto tvoros. O ar gali uostininkai susitarti su vėju? Pakyla jis kada nori, su niekuo nesusitaręs, ir išmeta kokią nors šiukšlę per tvorą. Gavęs skundą čia tuojau prisistato aplinkos ministras Simonas Gentvilas, iškelia pirštą ir sako: „Niu niu niu.“ Užtat šitas ministras yra labiausiai mėgstamas klaipėdiečių, dar labiau nei Marius Skuodis, neakivaizdžiai pažadėjęs Uosto direkcijos akcijų.


SVEIKATA. Pasislėpė nuo COVID-19. Ne, čia ne Dainius Kepenis, čia kitas sveikuolis. Reikėtų ir jį išrinkti į Seimą.

Metų puolamiausia

Bendrovė „Klasco“ ir šiemet tvirtai išlaikė gyventojų puolamiausios bendrovės titulą. Nepavydėtina jos vadovo Vytauto Štumbergo dalia - kai gaisras kyla Klaipėdoje, kaip jį gesinti konsultuoja ugniagesiai Vilniuje.

op

Metų atgimimas

Jachta „Lietuva“ dvejus metus buvo remontuojama, o šiemet pagaliau pakilusi kaip Feniksas iš pelenų buvo nuleista į vandenį. Tai džiaugsmo miesto buriuomenei, o ypač jachtos kapitonui Osvaldui Kudzevičiui. Pamatęs jachtą vandenyje ir pats atjaunėjo kokia dešimčia metų.

Metų žvejys - Andrius Dobranskis

Ankstesniais metais Klaipėdos savivaldybė negalėjo pasigirti, kad rūpinasi žuvų iškrovos vietomis, kad bando rimtai įveiklinti Danės upę. Klaipėdos savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Andrius Dobranskis pastebi, kad pagaliau kalbos baigtos, prasideda realūs darbai, žuvų iškrovos vieta tikrai bus Danės upės krantinėje prie Pilies tilto, o prie Liepų g. tilto netgi bus įrengtas slipas. Pagaliau uostamiestyje civilizuotai bus galima nuleisti valtį vandenį. Už tokias žinias A. Dobranskis ir nusipelnė metų žvejo titulo.

Metų transportas - vandens autobusai

Jau sunku ir suskaičiuoti, kiek metų kalbame, kad Danės upe kursuos vandens autobusai. Šiemet apie juos vėl kalbėjome, vėl turime vilties, kad jie pasirodys upėje, ir netgi jau žinome, kad jie bus varomi elektra.

Metų baletas

bl

ŠOKĖJOS. Kol kas geresnių baleto „Gulbių ežeras“ atlikėjų visame Klaipėdos uoste nerasi.

Šiemet baletą „Gulbių ežeras“ puikiai sušoko bendrovės „Klaipėdos Smeltė“ žirafomis vadinami konteinerių krovos kranai. Netgi sulaukė biso. Gulbių pasirodymas antroje metų pusėje buvo įspūdingas. Jeigu ne jos ir vadinamasis „transshipmentas“, Klaipėdos uostas negalėtų šiemet dar gana aukštai iškėlęs galvą laikyti, nes jame krova mažėjo tik kokiais 4 proc., o kai kuriuose kaimyniniuose uostuose - iki 15 proc.

Metų baubas

Per tą nelemtą politiką net toks kruopštus ir tvarkingas pirmūnas kaip Klaipėdos uostas paliko it musę kandęs. Baltarusiškų trąšų nebegali krauti, bet dar krauna, kinai supykę ant Lietuvos grasina nebesiųsti į šią mažą baisiai ambicingą šalį nė vieno konteinerio, bet dar siunčia. Uostininkai naktimis nebemiega, nepadeda net ramunėlių arbata, kuri niekada nebus kraunama Klaipėdos uoste. Mat įprato būti lyderiais, sunku atsisakyti pjedestalo. Užtat ir gąsdina vieni kitus. Daugiausia šia tema kalba tie, kurie mano, kad uostas turi vienus vartus, kurie nakčiai užrakinami.

Metų atlapaduris

vdcd

Nors Savivaldybė nežino, kam tiksliai bus panaudotas jai perduoti ketinamas veikiantis Klaipėdos švyturys, organizuotoje gyventojų apklausoje irgi niekas dorai nepaaiškėjo, jis vis tiek atvers duris visuomenei. Pirma plačiai atlaposime švyturio duris, o paskui nuspręsime, ką jame veiksime.

SITUACIJA. Kas sakė, kad Smiltynės pusėje prie kranto beveik visai nėra gylio. Tai nutiko prieš pat Klaipėdoje atsirandant sniegui. Uosto direkcija tebesiaiškina šio įvykio aplinkybes. Iš pirmo žvilgsnio jai atrodo, kad jį lėmė techninės priežastys.

ROMANTIKA. Netiesa, kad laivas yra tik metalo gabalas. Naujųjų metų naktį jis tampa gyvu organizmu.

DRAUDIMAI. Atrodytų, žiemą tokie draudimai nėra aktualūs. Galima tokias lenteles nuimti ir sudėti į kokį nors sandėliuką, kad nejuokintų žmonių. O jeigu pats seimūnas sveikuolis Dainius Kepenis ar jo pasekėjai ateitų? Nebūtų tokios lentelės, - tuojau išsirengtų, ekečių prisigręžiotų ir maudytųsi.

Raktažodžiai
Sidebar placeholder