„Raketai“ keleivių netrūksta ir šiemet

(2)

Pernai laivas „Raketa“ pasiekė iš Kauno į Nidą ir atgal plukdytų keleivių skaičiaus rekordą, o šiemet jų taip pat daugėja - būtų ir dar daugiau, bet juos riboja nakvynės vietų trūkumas Nidoje.

Viešosios įstaigos „Vandens kelias“, kuriai priklauso laivas, prezidento Nerijaus Šilgalio teigimu, šiemet buvo dar daugiau dienų, kai šiai kelionei nebuvo likusio nė vieno bilieto, nei 2023-iaisiais.

Šiemet keleivių skaičius ne mažėjo, o didėjo. Pastaruoju metu, apytikriais apskaičiavimais, per sezoną „Raketa“ plukdoma apie 5,5 tūkst. keleivių.

„Žmonės myli Nidą, nors tu ką. Savaitgalį, kai šiame kurorte vyksta koks nors renginys, rasti nakvynę būna labai sudėtinga. Pas mus buvo neišparduoti bilietai į „Raketą“ tik tais savaitgaliais, kai Nidoje vyko didžiausi renginiai. Keleiviai nepirko bilietų, nes nerado nakvynės, o kitais savaitgaliais jų nelikdavo“, - pasakojo N. Šilgalis.

Neišparduoti bilietai į „Raketą“ buvo tik tais savaitgaliais, kai Nidoje vyko didžiausi renginiai, nes žmonės nerado vietos nakvynei.

„Raketa“ iš Kauno į Nidą ir atgal plaukia ketvirtadieniais ir penktadieniais, šeštadieniais nuplaukus nakvojama ir grįžtama sekmadieniais.

Taip sutapo, kad per praūžusias didžiausias audras specialiai atšaukti laivo reisų dėl jų nereikėjo, nes jis sugedo ir teko jį tomis dienomis remontuoti - buvo keičiamas variklis.

Sezonas šiemet baigsis apie spalio vidurį. Pernai jis buvo baigtas trečiąjį spalio savaitgalį.

2023-iaisiais buvo labai daug užsakomųjų nemaršrutinių reisų. Pasak „Vandens kelio“ vadovo, šiemet rugsėjį jau irgi nemažai užsakytų reisų. „Rugsėjis tampa tradiciniu įmonių mėnesiu. Įmonės ir organizacijos keliauja „Raketa“ su savo darbo kolektyvais“, - teigė jis.

Daugiausia keleivių laivas „Raketa“ šiemet sulaukė liepą, per patį karštymetį. Rugpjūtis jau darosi šiek tiek tuštesnis, bet irgi buvo tokių dienų, kai į laivą netilpo visi norintieji, ir tokių, kai buvo likusių bilietų.

Šiemet „Raketos“ bilietai pabrango apie 10 eurų: 69-79 eurus kainuoja bilietas plaukti į priekį, ir 39 eurus, jeigu nedarbo dieną grįžtama atgal.

Populiarėja dviračiai

Laivas „Raketa“ gali paimti daugiausia 6 dviračius. Beveik visada keleiviai tiek jų ir vežasi. Pasak N. Šilgalio, šiuo metu labai populiaru yra į vieną pusę nuvažiuoti su dviračiais, o atgal grįžti su „Raketa“ arba atvirkščiai.

„Pats keliavau šią savaitę (praėjusią savaitę - aut. past.) iš Kauno į Nidą su dviračiu. Sutikau tikrai labai daug keliautojų, kurie iš Vilniaus, iš Kauno į pajūrį mynė dviračiais. 

Mes tai važiavome su viena nakvyne, o rimtesni dviratininkai numina per vieną kartą. Sutikau Nidoje dviratininką, kuris per dieną nuvažiavo 300 kilometrų“, - pasakojo „Vandens kelio“ vadovas.

Iš Klaipėdos į Nidą dar neplaukia

„Vandens kelias“ vis žada paleisti kursuoti laivuką iš Klaipėdos į Nidą. N. Šilgalio teigimu, jis jau yra paruoštas plaukti, tačiau šiandien, turint omenyje kuro kainas ir pridėtus papildomus mokesčius už kurą, toks maršrutas negalėtų išsilaikyti be papildomo finansavimo.

„Kol kas mes vis dar ieškome, kaip tokį maršrutą padaryti prieinamą keleiviui. Dabar jo kaina būtų neadekvati, o sprendimas atidaryti tokį maršrutą visiškai ekonomiškai nelogiškas. 

Ieškome, kas padėtų išspręsti šitą rebusą. Kadangi laivas jau yra paruoštas, atsisakyti tos idėjos irgi nebūtų logiška.

Šiuo metu tik ekonominė situacija, kuro, jo akcizų kainos, uostų mokesčiai - viskas yra neadekvačiai brangu, palyginti su galima bilieto kaina. 

Todėl laukiame kokių nors pasikeitimų rinkoje arba rėmėjų, kurie padėtų įgyvendinti šį mūsų tikslą“, - sakė „Vandens kelio“ vadovas.

Paaukštintos sėdynės

Kaip ir kasmet, „Raketa“ šiam sezonui buvo tobulinama. Šiemet rastas sprendimas, kaip padaryti, kad laivas dar lengviau skrostų vandenį. Patobulinta ir pakeista elektros instaliacija.

Iš keleivių buvo sulaukta pastabų, kad „Raketoje“ sėdynės yra kiek per žemai ir nepatogu žiūrėti pro langą. Šiemet laivo sėdynės yra pakeltos 4 centimetrais, tad keleiviai gali kur kas komfortiškiau stebėti vaizdus pro langą.

Šiemet „Raketos“ sėdynės pakeltos 4 centimetrais, tad keleiviai gali kur kas patogiau stebėti vaizdus pro langą.

„Vandens kelias“ veiklą pradėjo nuo 2019 metų. Darbo yra žymiai daugiau nei mes įsivaizdavome. Organizavimo reikalų tikrai yra gerokai daugiau negu planavome. 

Tačiau labai smagu, kad yra žymiai pagerėjusi situacija Nemune dėl Vidaus vandens kelių direkcijos padarytų pakeitimų, kad vaga upėje visada būtų tinkama plaukti. Vandens kelias yra gerokai pagerėjęs, šiuo klausimu nebeturime jokių problemų.

Tačiau mūsų technikai daug metų ir ji linkusi gesti, tad visą laiką turime iššūkių ją prižiūrėdami ir nuolatos šalindami atsiradusius gedimus.

Smagu, kad žmonės mėgsta mūsų pramogą. Šie metai išskirtiniai, nes buvo remontuojamas kelias, vedantis į Nidą, tad keleiviai vis dažniau rinkosi plaukti laivu nei važiuoti automobiliu", - situaciją apibūdino N. Šilgalis.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder