Uosto krantinių rekonstrukcija - aukščiausia pavara

Netiesa, kad Klaipėdos uoste rūpinamasi tik tuo, kad į mūsų uostą galėtų įplaukti okeaniniai laivai, gabenantys didelius krovinių kiekius. Nors šiemet uoste užbaigti stambūs projektai - infrastruktūra konteineriams Malkų įlankoje, sutvarkytos žiemos uosto krantinės, o investicijos į naftos produktų, energetinių išteklių krovai skirtą krantinę įvertintos aukso medaliu, pastaruoju metu Uosto direkcija investicijas kreipė ir į krantines, prie kurių švartuojasi AB „Smiltynės perkėla“ keltai.

Tas, kas dažniau keliasi į Smiltynę iš Senosios perkėlos, negalėjo nepastebėti anoje pusėje atnaujintos krantinės, kuri buvo pastatyta 1960 metais. Pasak Uosto direkcijos generalinio direktoriaus Algio Latako, ją būtinai reikėjo remontuoti, nes būklė jau buvo prasta.

Galima pajuokauti, kad ši krantinė niūrokame žiemos horizonte išsiskiria kaip balta varna.

„Uosto direkcija yra atsakinga už uosto infrastruktūrą, jos būklę, įskaitant ir tą, kuri yra skirta gyventojams ir transporto priemonėms perkelti per Kuršių marias. Ateinantį sezoną “Smiltynės perkėla„ Smiltynės pusėje Senojoje perkėloje galės dirbti maksimaliai - čia vienu metu bus galima švartuoti du skirtingų parametrų keltus“, - sako A. Latakas.

Sudėtingas projektas

Smiltynėje Senosios perkėlos krantinė baigta rekonstruoti šiemet lapkritį. Projektui įgyvendinti Uosto direkcija išleido apie 2 milijonus eurų.

Krantinę rekonstravo pagal jungtinės veiklos sutartį veikiančios Latvijos įmonės SIA „Baltijas jūras geologijas centrs“ ir AB BMGS.

Šis projektas pasirodė esąs gana sudėtingas, atliekant darbus buvo rastas didžiulis sprogmenų „sandėlis“. „Daug kartų teko šitą projektą nutraukti ir vėl atnaujinti. Buvo dirbama ir vasarą, tikrai labai sudėtingas projektas, tad džiaugiamės kad šiemet jį pabaigėme“, - kalbėjo Uosto direkcijos vadovas.

Čia rekonstruotas 135 metrų krantinių ruožas. Jame įrengtos naujos atmušos, slipai, švartavimo stulpeliai, lietaus nuotekų tinklai. Rekonstrukcijos metu buvo atnaujinta krantinių danga, įrengtas apšvietimas.

Gylis anksčiau prie tų krantinių siekė tik apie 3 metrus, o dabar čia pagilinta iki 5,5 metro.

„Džiaugiamės Uosto direkcijos investicijomis į mūsų įmonės infrastruktūrą, kurios žymiai pagerina “Smiltynės perkėlos" teikiamų paslaugų saugumą ir kokybę. Dabar ne tik pagerėjo keltų švartavimosi sąlygos, bet ir sąlygos keleiviams.

Iki vasaros sezono pradžios keleivių laukimo zonoje dar bus pastatyti nauji suoliukai, įrengtas iš dispečerinės valdomas informacinis skydas, kuriame bus pateikiama keleiviams aktuali informacija. Visa tai prisidės prie Klaipėdos miesto gyventojų ir miesto svečių patogesnių kelionių„, - teigia Mindaugas Čiakas, bendrovės “Smiltynės perkėla" generalinis direktorius.

NAUJOJOJE perkėloje keturioms krantinėms rekonstruoti prireiks beveik 6 mln. eurų. Vitos JUREVIČIENĖS nuotr.

NAUJOJOJE perkėloje keturioms krantinėms rekonstruoti prireiks beveik 6 mln. eurų. Vitos JUREVIČIENĖS nuotr.

Jau ėmėsi kitų krantinių

Lapkritį pradėtas įgyvendinti kitas projektas dabar jau Naujojoje perkėloje - čia bus rekonstruojamos keturios krantinės, dalis jų Klaipėdos pusėje, dalis - Smiltynės, bus įrengiamos specialios hidraulinės rampos. Jau vyksta paruošiamieji darbai.

A. Latako teigimu, šios krantinės, pastatytos prieš keturis dešimtmečius, jau yra netvarkingos techniniu požiūriu, nepatogios automobiliams perkelti. Čia bus įrengti švartavimo stulpeliai, kelio užtvarai. Taip pat yra suprojektuoti lauko apšvietimo tinklai ir kita infrastruktūra.

Šiam projektui numatyti apie 6 mln. eurų. Pasak A. Latako, Uosto direkcija, „Smiltynės perkėla“ yra pasirašiusios trišalę sutartį su konkursą laimėjusia UAB „Tilsta“, kuri rekonstruos Naujosios perkėlos naudojamas krantines. Darbai turės būti atlikti per dvejus metus. Įgyvendinant šį projektą Uosto direkcijai teks didžioji sąnaudų dalis - 3,34 mln. eurų, „Smiltynės perkėlai“, kurį dabartines rampas pakeis naujomis hidraulinėmis rampomis, - 2,47 mln. Eur.

Anot „Smiltynės perkėlos“ vadovo, naujieji kranto tilteliai Naujojoje perkėloje bus platesni ir ilgesni. Tai leis užtikrinti greitesnį keltų pakrovimo ir iškrovimo procesą esant vandens lygio svyravimams ar laivybai nepalankioms oro sąlygoms. Tiltelių aukštį bus galima reguliuoti nuotoliniu būdu iš kelto vairinės. Tai žymiai pagerins laivyno darbuotojų darbo sąlygas, keltų operacijų saugumą.

Pasak A. Latako, Naujojoje perkėloje prasidėjusi rekonstrukcija vyks dviem etapais, kad nebūtų trikdomas keltų darbas. Planuojama, kad pirmas etapas bus užbaigtas kitų metų gegužę, o antrasis prasidės pasibaigus vasaros sezonui.

Įvertinta aukso medaliu

Baigiantis metams paskelbti 26-ojo Lietuvos pramonininkų konfederacijos konkurso „Lietuvos metų gaminys“ laureatai. Aukščiausiu apdovanojimu - aukso medaliu - įvertintos Uosto direkcijos investicijos į naftos produktų, energetinių išteklių krovai skirtą naują infrastruktūrą.

„Jūs esate mūsų ekonomikos variklis. Ir tai ne tušti žodžiai - tai patvirtina ir mūsų eksporto augimas. Vadinasi, tai, kas sukuriama Lietuvoje, yra konkurencinga visame pasaulyje“, - sveikindama verslo atstovus sakė apdovanojimus įteikusi ekonomikos ir inovacijų ministrė Aušrinė Armonaitė.

Tokiu apdovanojimu įvertinta šiaurinėje uosto dalyje esančios pirmos krantinės pirmo etapo rekonstrukcija, kuri Uosto direkcijai kainavo 25,28 mln. eurų. Čia vietoje buvusio kranto tvirtinimo pastatyta nauja krantinė, kurios ilgis - daugiau kaip 235 m, prie krantinės akvatorija pagilinta iki 17 m. Tai maksimalus siektinas gylis uoste. Dabar įmonė gali priimti ir krauti tris tanklaivius vienu metu. Pirmojo etapo infrastruktūros darbus atliko konkursą laimėję rangovai UAB „Tilsta“ ir UAB „Fegda“.

„Pastaruoju metu neretai gauname klausimų, ar Uosto direkcija neketina stabdyti investicijų į uosto vystymą. Taip, laikmetis sudėtingas, bet tai negesina mūsų ambicijų - žvelgdami į ateitį intensyviai tvarkome ir modernizuojame uosto infrastruktūrą. Šis pramonininkų įvertinimas ir atspindi mūsų strateginę kryptį“, - sako Uosto direkcijos vadovas.

Per šiuos metus Klaipėdos uoste iš viso rekonstruota apie 1 200 metrų krantinių.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder