5 žvaigždutes pagaliau gavo ir pikapas

5 žvaigždutes pagaliau gavo ir pikapas

Europos naujų automobilių saugumo bandymų organizacija "Euro NCAP" sudaužė dar 12 naujų modelių. 11 jų buvo įvertinti maksimaliu pažymiu - 5 žvaigždutėmis, o štai "amerikietiškai europietiškas" minivenas "Lancia Voyager" turėjo tenkintis keturiomis.

Be minėtojo "Lancia Voyager", naujausioje sesijoje buvo išbandytas ir "Audi Q3", 1-osios serijos BMW, "Chevrolet Captiva", "Fiat Freemont", "Ford Ranger", "Hyundai Veloster", M klasės "Mercedes-Benz", "Opel"/"Vauxhall Astra GTC", "Opel"/"Vauxhall Zafira Tourer", "Lancia Thema" bei "Toyota Yaris" saugumas.

Labiausiai bandytojus nustebino naujasis "Ford Ranger" - jis tapo pirmuoju pikapu, gavusiu penkias "Euro NCAP" žvaigždutes. Maža to - visuose bandymuose - tiek smūgio iš priekio, tiek smūgio iš šono ir kituose - šis automobilis parodė pavyzdingus rezultatus.

Trečiosios kartos "Ranger", beje, kurtas "Ford Australia" dizainerių ir inžinierių, savo senesnę versiją saugumo srityje aplenkė neįtikimai - 2008 metais, kuomet dar galiojo ne tokie griežti "EuroNCAP" bandymų standartai, "reindžeris" buvo pelnęs vos 2 žvaigždutes. Pavyzdžiui, dabar pėsčiųjų saugumo bandyme šis automobilis surinko net 81 proc. taškų - rekordinį pasiekimą pikapams.

Pasak "Ford", tai - "minkštesnės" ir geriau sukurtos, labiau sugeriančios smūgį, priekinės automobilio dalies rezultatas.

"Su tokia pėsčiųjų apsauga "Ford Ranger" kartelę kitų pikapų gamintojams pakėlė labai aukštai. Iki šiol tokio tipo automobiliai pėstiesiems tikrai buvo pavojingi", - pareiškė Michielis van Ratingenas, "Euro NCAP" generalinis sekretorius.

Tarp kitų draugiškesnių pėstiesiems išbandytų modelių - 1-osios serijos BMW, M klasės "Mercedes-Benz" bei "Toyota Yaris", gavę daugiau nei 60 proc. galimų taškų - žemiausią ribą, kuri įsigalios nuo 2012-ųjų automobiliams, pretenduojantiems į maksimalų bendrą 5 žvaigždučių įvertinimą. Dabar nustatyta 40 proc. saugumo riba.

Minėtam mersedesui tokį rezultatą pasiekti leido ir vadinamasis aktyvus kapotas, kuris susidūrimo su pėsčiuoju atveju yra šiek tiek kilstelėjamas į viršų - taip padedama išvengti žmogaus kūno smūgio į variklio skyriaus detales.

Beje, tokius variklio antvožus iš išbandytų automobilių turi ir "Fiat Freemont" bei abu "Lancia" modeliai, tačiau jiems minėtos 60 proc. taškų ribos pasiekti pėsčiųjų saugumo bandyme nepavyko.

Pastarieji trys itališki automobiliai yra koncerno "Fiat" įvykdyto dalies "Chrysler" akcijų įsigijimo rezultatas - tai yra amerikietiški modeliai, pervadinti italų sugalvotais vardais: "Fiat Freemont" - buvęs "Dodge Journey", "Lancia Thema" - "Chrysler 300", "Lancia Voyager" - "Chrysler Voyager".

Beje, "Chrysler Voyager" Europoje jau buvo bandytas 2007 metais. Konstatuota, jog naujasis "vojadžeris" yra saugesnis, tačiau 79 proc. taškų suaugusių keleivių saugumo teste ir 67 proc. vaiko saugumo teste nėra daug. Pėsčiųjų saugumas pagerėjo (prieš ketverius metus "kraisleris" šiame teste gavo 0 taškų, dabar - 47 proc.), nors stengtis jam dar yra kur, pažymėjo "Euro NCAP" atstovai.

Suaugusių keleivių saugumo bandyme gerai pasirodė "Ford Ranger", "Hyundai Veloster" ir M klasės mersedesas, gavę po 96 proc. galimų taškų, nedaug atsiliko "Audi Q3" ir "Opel Zafira" (po 94 proc.). Vaikų saugumo bandyme visi pasiekė 80 proc. ribą, išskyrus keturis modelius - "Lancia Voyager", M klasės "Mercedes-Benz" (75 proc.), "Lancia Thema" (77 proc.) ir "Opel Astra GTC" (79 proc.).

Paskutinių "Euro NCAP" bandymų rezultatai (2011 m. spalis, proc.):

"Audi Q3"

Suaugusiųjų saugumas - 94
Vaikų saugumas - 85
Pėsčiųjų saugumas - 52
Saugumo sistemos - 86

BMW 1-Series

Suaugusiųjų saugumas - 91
Vaikų saugumas - 83
Pėsčiųjų saugumas - 63
Saugumo sistemos - 86

"Chevrolet Captiva"

Suaugusiųjų saugumas - 88
Vaikų saugumas - 82
Pėsčiųjų saugumas - 48
Saugumo sistemos - 71

"Fiat Freemont"

Suaugusiųjų saugumas - 83
Vaikų saugumas - 82
Pėsčiųjų saugumas - 50
Saugumo sistemos - 71

"Ford Ranger"

Suaugusiųjų saugumas - 96
Vaikų saugumas - 86
Pėsčiųjų saugumas - 81
Saugumo sistemos - 71

"Hyundai Veloster"

Suaugusiųjų saugumas - 96
Vaikų saugumas - 89
Pėsčiųjų saugumas - 49
Saugumo sistemos - 71

"Lancia Thema"

Suaugusiųjų saugumas - 83
Vaikų saugumas - 77
Pėsčiųjų saugumas - 59
Saugumo sistemos - 71

"Lancia Voyager"

Suaugusiųjų saugumas - 79
Vaikų saugumas - 67
Pėsčiųjų saugumas - 47
Saugumo sistemos - 71

"Mercedes-Benz M Class"

Suaugusiųjų saugumas - 96
Vaikų saugumas - 75
Pėsčiųjų saugumas - 60
Saugumo sistemos - 86

"Opel/Vauxhall Astra GTC"

Suaugusiųjų saugumas - 91
Vaikų saugumas - 79
Pėsčiųjų saugumas - 50
Saugumo sistemos - 71

"Opel/Vauxhall Zafira Tourer"

Suaugusiųjų saugumas - 94
Vaikų saugumas - 83
Pėsčiųjų saugumas - 53
Saugumo sistemos - 86

"Toyota Yaris"

Suaugusiųjų saugumas - 89
Vaikų saugumas - 81
Pėsčiųjų saugumas - 60
Saugumo sistemos - 86

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder