Amerika atsigręžia į "dyzelius"
Amerika atsigręžia į "dyzelius"

Mados automobilių pasaulyje keičiasi. Dar prieš kurį laiką gamintojai konkuruodavo, kurio sukurtas automobilis turės didesnį sukimo momentą bei važiuos greičiau, dabar svarbesni tampa kiti kriterijai. Pavyzdžiui, ekonomiškumas, tad nenuostabu, kad koncernai, užsikrėtę niekaip pagreičio neįgaunančių elektromobilių idėjomis, atsigręžia į tokį kurą, kaip dyzelinas.

Pastaruoju metu net keli gamintojai pranešė apie planus kurti naujus dyzelinius modelius. Pavyzdžiui, "Porsche" kitą savaitę prasidėsiančiame tarptautiniame Frankfurto autosalone pristatys "Panamera Diesel" modelį su forsuotu iki 300 AG ir 650 Nm sukimo momento turbodyzeliniu 3 l V6 varikliu. Vidutinės kuro sąnaudos - 6,4 l/100 km.

"Nissan" pasigyrė, 2015 metais rinkai pateiks naują V8 motorą, naudojantį dyzelinį kurą. Ši naujiena nuskambėjo netrukus po to, kai pranešta apie JAV koncerno "Chrysler" planus rinkon paleisti pikapą "Ram 1500" su dyzeliniu V6 agregatu.

Nuo konkurentų neatsilieka ir "General Motors" - dyzelinis 2,5 arba 2,8 l variklis su turbina turėtų būti pradėtas montuoti ateinančios kartos "Chevrolet Colorado" ir "GMC Canyon" pikapuose.

Iš tiesų nėra nieko nuostabaus, kad JAV automobilių pramonės milžinai atranda dyzelinį kurą, kurio iki šiol pilti į savo ratuotos produkcijos bakus neskubėdavo. Jie žiūri ten, kur žiūri vairuotojai - į taupumo parametrus.

Tarp Amerikos automobilininkų vis dar gajūs stereotipai apie dūmijančius ir smirdančius dyzelinius modelius, tačiau po truputį jie ima atranda šias mašinas. Neseniai JAV degalų pardavėjų asociacijos NACS surengtos vairuotojų apklausos duomenimis, net 31 proc. jų pasiruošę persėsti prie dyzelinių automobilių vairo. 59 proc. taip atsakiusiųjų pagrindiniu sprendimo motyvu nurodo taupymo galimybę.

Tiesa, galonas (3,785 l) dyzelino Valstijose kainuoja maždaug 22 centais brangiau už benziną, bet, žinia, dyzeliniai automobiliai yra daug taupesni.

Be to, amerikiečiai įsitikinę, kad dyzeliniai automobiliai yra patikimesni ir tarnauja ilgiau už benzininius, be kitų dalykų, juos vilioja galimybė tokiose mašinose naudoti biodyzeliną, jų didesnė vertė perparduodant ar net didesnis garsas.

Beje, kitas neseniai JAV atliktas tyrimas byloja, kad išlaikyti dyzelinį automobilį kainuoja pastebimai mažiau nei benzininį. Įvertinę mašinų kainas, kuro kainas, remonto bei serviso įkainius, draudimo dydį bei įvairius mokesčius Mičigano universiteto Transporto instituto mokslininkai paskaičiavo, kad važinėjant "dyzeliu" per 3-5 metus galima sutaupyti nuo 2 iki 6 tūkst. dolerių palyginti su benziną naudojančiu automobiliu. Ir tai - nepaisant to, kad dyzeliniai modeliai apie 2 tūkst. dolerių brangesni už benzininius.

Kol kas daug dyzelinių modelių JAV keliai nevažinėja - šiuo metu amerikiečiams prieinami keli šiuo kuru varomi nauji "Volkswagen" modeliai ("Golf", "Jetta", "Passat", "Touareg"), BMW X5 ir "Mercedes-Benz GLK250" visureigiai, taip pat "Chevrolet Cruze", "Jeep Grand Cherokee".


Tad nenuostabu, jog vietos vairuotojai nėra pripratę prie tokių automobilių. Pavasarį "Volkswagen" buvo priverstas iš rinkos atšaukti 261 tūkst. "Golf" ir "Jetta" modelių, pagamintų 2009-2012 metais, tam, kad juose sumontuotų papildomą apsaugą, neleidžiančią į bakus įsipilti benzino. Tokių atvejų Valstijose pasitaiko užtektinai.

Tiesa, įpročiai turėtų pradėti keistis - dar šiais metais aukščiau minėtų "dyzelių" gretas turėtų papildyti nemažai "Audi" modelių (A3, A6, A7, A8, Q5, Q7), 3-iosios ir 5-osios serijos BMW, "Mazda6", "Porsche Cayenne". Per ateinančius kelerius metus amerikiečiams žadama pasiūlyti ir "Audi A4", BMW X3, "Cadillad ATS", "Chrysler 300", "Land Rover LR4", "Range Rover Sport", C klasės "Mercedes-Benz" dyzelines versijas.

Beje, remiantis JAV Energetikos departamento duomenimis, šiuo metu dyzelinas pardavinėjamas tik pusėje šalies degalinių.

PROGNOZĖ

Kompanijos "ExxonMobil" prognoze, iki 2020 metų pagal pardavimą dyzelinas aplenks benziną, o iki 2040 metų jo dalis rinkoje sudarys 70 proc. Teigiama, kad taip atsitiks ir dėl dyzelinių variklių efektyvumo, ir dėl ženklaus pasaulinio komercinio transporto parko padidėjimo.

SKAIČIAI

Dyzelinių automobilių pardavimas JAV rinkoje suaktyvėjo 2011 metais. 2012 m. naujų dyzelinių modelių, parduotų Jungtinėse Valstijose, dalis padidėjo iki 0,8 proc. - palyginti su 0,1 proc. metais anksčiau. Kol kas pirmauja "Volkswagen" - pavyzdžiui, 2013-ųjų liepą dyzeliniai automobiliai sudarė net 30 proc. visų šios markės mašinų, parduotų Valstijose.

Raktažodžiai
Sidebar placeholder