Ateitis atvyks jau netrukus: „Honda e” bus prekiaujama Lietuvoje

Ateitis atvyks jau netrukus: „Honda e” bus prekiaujama Lietuvoje

Praėjusiais metais „Honda” pademonstravo pirmąjį visiškai elektrinį modelį „Honda e”. „Tai ne prototipas” šūkiu pristatomo futuristinio automobilio serijinė gamyba bus pradėta jau balandžio mėnesį. Automobiliu bus prekiaujama ir Lietuvoje. Mūsų rinkoje modelis pasirodys vasaros viduryje. Išankstinė prekyba „Honda e” prasidės kovo mėnesį. Modelio kainos Lietuvos rinkai bus paskelbtos artimiausiu metu.

„Honda e” - bene laukiamiausias 2020-ųjų automobilis. Elektromobilių rinkoje paklausa viršija gamintojų gamintojų galimybes. Todėl atskiros šalys „varžosi” dėl kvotų, o didžioji jų dalis atitenka prioritetinėms rinkoms. Vos pasirodžius „Honda e” prototipui, sulaukėme daug užklausų, kada automobilį išvysime Lietuvoje. Džiaugiamės, jog mūsų šalyje pirkėjams jį pristatysime kartu su Europos premjera, nuo pirmosios jo gamybos partijos” - teigė UAB „Nippon auto” komercijos vadovas Artūras Vilpišauskas.

„Honda e”  pasaulį išvydo 2017 metais kaip „Urban EV” prototipas. Pernai kovą Ženevos automobilių parodoje demonstruotas „e Prototype”, o rugsėjį Frankfurte parodytas gamybai beveik parengtas „e” modelis.

Kaip ir prototipe, „Honda e” šoninius veidrodėlius pakeitė vaizdo kameros. Nuo purvo kameras saugo specialus vandenį atstumiančios medžiagos sluoksnis. Galinio vaizdo veidrodėlis ant priekinio stiklo, jį palenkus, tampa vaizdą ir galinės automobilio kameros transliuojančiu ekranu.

„Inovacijos „Honda e” panaudotos ne vardan inovacijų. Tai praktiški technologiniai sprendimai. Šoninių veidrodėlių atsisakymas sumažino automobilio oro pasipriešinimą. Kamerų vaizdas rodomas ten, kur ir žiūrėtumėte į įprastą veidrodėlį. Be to, galima lengvai keisti jų rodomo vaizdo mastelį - važiuojant magistralėje, ar parkuojantis atbulomis” - teigė A. Vilpišauskas.

„Honda e” įdiegta naujos kartos „Honda Sensing” vairuotojo pagalbų sistema. Greta kelio ženklų atpažinimo, autonominio vairavimo automobilių spūstyse ar adaptyvios greičio kontrolės, automobilyje veikia ir savarankiško parkavimosi sistema. Įjungus „Parking pilot”, sistema stebi laisvas parkavimo erdves. Vairuotojui patvirtinus parkavimo vietą, automobilis į ją įvažiuoja pats.

Naujasis „Honda e” varomas galiniais ratais. Automobilis pasižymi žemu svorio centru bei sportiniams modeliams būdingu 50:50 svorio paskirstymu. Maksimali „e” galia siekia 100 kW (113 kW „e Advance” komplektacijoje), o sukimo momentas - įspūdingus 350 Nm. 35.5 kWh baterijos pakanka nuvažiuoti 222 km. 80% baterijos galima įkrauti per 30 minučių. Dėl baterijos aušinimo ir šildymo sistemos, jos našumas užtikrinamas ir esant itin žemai, ir itin aukštai lauko temperatūrai.

Didmiestis - „Honda e” stichija. Automobilio apsisukimo spindulys yra tik 4.3 metro. Nors automobilio ilgis vos 3.895 m, o plotis - 1.750 m, salone patogiai įsitaisys keturi suaugusieji. Modelio interjere „Honda” siekė perteikti „namų kelionėje” idėją. Nelyginant svetainėje, sėdynėms panaudoti sofą primenantys apmušalai, medžio apdaila, dominuoja technologinis minimalizmas. Priekinėje konsolėje įrengti du 12.3 colių lietimui jautrūs ekranai, kuriantys vientisumo pojūtį.

 

„Vairuotojas ir keleivis ekranuose gali naudotis skirtingomis programomis - pavyzdžiui, viename matyti eismo informaciją, kitame - žiūrėti filmą ar naršyti internete. Taip pat lengva dalintis informacija. Pavyzdžiui, keleivis savame ekrane gali nustatyti kelionės maršrutą ir vienu brūkštelėjimu perkelti jį į vairuotojo ekraną” - teigė A. Vilpišauskas.

 

Automobilio multimedijos sistema palaiko Android Auto bei Apple CarPlay. „My Honda+” programėlė išmaniesiems įrenginiams leis nuotoliniu būdu sekti automobilio būseną, nustatyti baterijos krovimo laikus, telefonu atrakinti automobilį, stebėti automobilio vietą žemėlapyje keisti temperatūros nustatymus (pavyzdžiui, pašildyti automobilį 7-ai valandai ryto) bei suteiks daugiau išmanių galimybių. „Honda e” taip pat veiks balsu valdomas išmanusis asistentas,  „pažadinamas” „Ok, Honda” komanda.

 

„Juokais sakome, kad „Honda e” yra pirmosios kartos „Honda Civic” bei išmaniojo telefono kūdikis. Tiesa, sensorių ir kamerų automobilyje daugiau nei telefone, o panaudotos naujovės - žvilgsnis į automobilių ateitį. Nors rinką šiemet pasieks ne vienas naujas elektromobilis, tik „Honda e” taip puikiai suderina ateities sprendimus su šiandienos poreikiais” - teigė A. Vilpišauskas.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder