G. Mackelis šią transporto priemonę, kone iki pusės įstrigusią dugne, aptiko praėjusią savaitę, kuomet su draugais padėjo gelbėti žuvis nusausinamame Laukžemių (Eketės) tvenkinyje.
"Iš dumblo motorolerį vadavome šešiese. Vien tam prireikė maždaug 6 valandų. O nutempus motorolerį iki kranto paaiškėjo, jog patys savo jėgomis į kalną jo neužvilksime", - svetainei VE.lt pasakojo jaunuolis.
Nenuostabu - sovietinės gamybos motoroleris "Turist" sveria beveik pusantro šimto kilogramų, o kur dar prie jo per daugelį metų tvenkinio dugne priaugusi purvo masė. Tad pagalbon teko kviestis dar vieną draugą su visureigiu ir tvirtu lynu.
"Ištraukę su broliu ir vienu bičiuliu nusprendėme, kad bandysime tą motorolerį atgaivinti", - tapimo radinio savininku istoriją papasakojo G. Mackelis.
Džiaugsmą netrukus pakeitė rūpestis - o kaip gi motoroleriui grąžinti pirminę išvaizdą? Viena G. Mackeliui buvo aišku - geriausiai transporto priemonę jis galės nuprausti savo darbovietėje, t. y. automobilių švaros centre "Autorika", teikiančiame aukščiausios kokybės transporto valymo, plovimo bei kėbulo priežiūros paslaugas (adresais Birutės g. 12 ir Joniškės g. 27A Klaipėdoje).
"Lengva nebuvo. Pasvarstykite patys: iki idealios būklės nuplauti paprastą, lietingu oru pasivažinėjusį motorolerį galima per 10-15 minučių. O šitam prireikė net dviejų valandų darbo su aukšto slėgio plovimo įranga, kol tapo aišku, kad jis jau švarus.
Mačiau įvairaus purvinumo automobilių, atvykstančių pas mus į "Autoriką", pavyzdžiui, visureigių iš bekelės varžybų, tačiau kad tiek reikėtų plauti motorolerį... Net neįsivaizduojate, kiek buvo molio, dumblo..." - stebėjosi G. Mackelis.
Išgelbėtojo motorolerio "Turist" gamyba Tulos mašinų gamykloje pradėta dar 1968-aisiais, kuomet jis modelių eilėje pakeitė savo pirmtaką "Tula". "Turist" turi 200 kub. centimetrų 11 AG variklį, keturių pavarų greičių dėžę. Kuro sąnaudos - 3,2 l benzino užmiestyje ir 3,5 l mieste. Motorolerio svoris - 145 kg, maksimalus greitis - 85 km/h.
G. Mackelis tikisi atrestauruotu motoroleriu į gatves išvažiuoti jau ateinančią vasarą. Tiesa, darbo dar laukia daug - "turistas" aprūdijęs, ratai nesisuka, trūksta detalių. Nenuostabu - pasak jaunuolio, prie tvenkinio susirinkę žmonės kalbėjo, kad motoroleris, beje, dar su sovietiniais registracijos numeriais, tvenkinio dugne pragulėjo ne mažiau 15 metų.
Rašyti komentarą