Automobilio akumuliatorių - į spintą?

Automobilio akumuliatorių - į spintą?

Kai kurie automobilių akumuliatorių pardavėjai surašo tokias garantines sąlygas, jog šio prietaiso iš esmės negalima net dėti į automobilį.

Į konfliktinę situaciją dėl naujo akumuliatoriaus patekęs klaipėdietis teisybę pasiekė tik didelio atkaklumo dėka. Tuo metu Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos atstovai akcentuoja, jog pirkėjai turėtų žinoti ir tai, kad garantiniu aptarnavimu privalo pasirūpinti parduotuvė, kurioje buvo įsigyta prekė, o ne remonto įmonė.

Kryžiaus keliai

Į "Vakarų ekspresą" kreipėsi skaitytojas Vytautas, kuris vienoje automobilių prekių parduotuvėje įsigijo automobilio akumuliatorių. Prekė pasirodė nekokybiška - galbūt dėl itin šaltos žiemos sugedo nespėjus net dorai ja pasinaudoti, nors akumuliatoriui buvo suteikta 24 mėnesių garantija.

"Nuvažiavau į parduotuvę, kurioje jį įsigijau, kad pakeistų į kokybišką. Čia man pasakė, jog jie yra tik pardavėjai, ir nukreipė į tiekėjų firmos atstovus. Jų garantinio aptarnavimo servisas akumuliatorių pralaikė savaitę ir nieko nepadarė. Tarsi kokie biurokratai siuntinėjo iš vieno koridoriaus į kitą. Galų gale pasakė, kad garantija akumuliatoriui negalioja, nes jis buvo netinkamai laikytas ar eksploatuotas", - pasakojo Vytautas.

Vyriškis labiausiai piktinosi, jog tiekėjai pateikė garantinių sąlygų sąrašą, kuriame išvardinta begalė keistų laikymo ir eksploatavimo pažeidimų, dėl kurių galima nutraukti garantijos galiojimą.

"Jei laikytumeisi tų sąlygų, nusipirkęs akumuliatorių turėtum pasidėti į spintos lentyną ir stebėti, kad jokia dulkelė neužkristų ir niekas nė piršteliu neprisiliestų, antraip garantija nebegalios. Tokio akumuliatoriaus praktiškai į mašiną negali dėti, nebent ji būtų auksinė. Patį akumuliatorių turi be proto prižiūrėti, kasdien išimti ir vėl iš naujo įdėti. Tikrai nerealios sąlygos - nusiperki prekę ir praktiškai negali jos naudoti", - pasakojo Vytautas.

Vyro teigimu, jis nebeištvėręs akumuliatorių ir dokumentus atsiėmė bei grįžo į automobilio akumuliatorių pardavusią parduotuvę, kurioje pasiskundė, jog tiekėjų atstovai prekės nekeičia ir neremontuoja. Pasirodo, reikėjo tik skambučio - tiekėjų atstovai vėl pasikvietė Vytautą ir pažadėjo akumuliatorių suremontuoti, net atsiprašė. Prekę pralaikė dar savaitę, pasakė, kad suremontavo, ir grąžino.

Padėtų inspekcija

Susidūrusiems su tokiu atveju, kai atsisakoma prekę remontuoti, pakeisti ar grąžinti pinigus už ją dėl to, jog neva buvo pažeistos garantiniuose dokumentuose nurodytos laikymo ir eksploatavimo sąlygos, Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos Klaipėdos skyriaus vedėjo pavaduotoja Vijoleta Budriuvienė pirmiausia pataria į pardavėją kreiptis raštu.


Norėdamas pakeisti ar grąžinti prekę, pirkėjas pardavėjui pateikia raštišką prašymą, kuriame nurodo prekės trūkumus ir pasirinktą vieną teisėtą reikalavimą. Prie prašymo pridedamas kasos aparato kvitas ar kitas prekės pirkimą-pardavimą patvirtinantis dokumentas ir garantija.

Kilus nesutarimams ir pardavėjui atsisakius pašalinti prekės trūkumus ar ją pakeisti, pirkėjas turi teisę su visais surinktais dokumentais kreiptis į Valstybinę ne maisto prekių inspekciją. Tuomet, pasak V. Budriuvienės, jau šios įstaigos specialistai aiškinsis, ar teisingai prekė buvo laikyta ir eksploatuota, kokios sąlygos buvo pažeistos ar ne, nes gamintojai, tiekėjai ar pardavėjai tas sąlygas nustato patys ir kartais gali jomis piktnaudžiauti.

Pardavėjo pareiga

V. Budriuvienė šioje istorijoje pastebėjo ir pardavėjo klaidą. Garantiniu aptarnavimu turėjo pasirūpinti parduotuvė, kurioje buvo įsigyta prekė. Vadovaujantis Civilinio kodekso nuostatomis, daiktų kokybę visais atvejais garantuoja ne garantinio remonto įmonė, o pardavėjas. Todėl ir reikalavimai, susiję su prekės kokybe, turi būti pareikšti pardavėjui.

Garantijos sąlygose gali būti nurodyta, kad dėl prekės trūkumų šalinimo reikia kreiptis į trečiuosius asmenis (pvz., į garantinio aptarnavimo įmonę), tačiau tik tuo atveju, jei tai yra pardavėjo įgaliotas servisas. Taigi Vytautą pas tiekėjo atstovus nusiuntę pardavėjai jau iš pat pradžių turėjo pasirūpinti akumuliatoriaus garantiniu taisymu, o ne versti pirkėją ieškoti teisybės kažkur kitur.

Jeigu žmogus akumuliatorių į automobilį būtų įsidėjęs ne pats, o kreipęsis į autoservisą, tokiu atveju už garantiją jau atskirai būtų atsakingi šią paslaugą atlikę asmenys.

"Pasitaiko atvejų, kai pardavėjai piktnaudžiauja pirkėjų nežinojimu ir siuntinėja juos pas trečiuosius asmenis. Ypač tokių atvejų pasitaiko, kai įsigyjamos elektros prekės, baldai. Visada, kai susiduriu su pardavėjais, primenu, jog jie neturi teisės pirkėjų siuntinėti ir visas problemas privalo išspręsti patys. Kokios sutartys sudarytos su tiekėjais, čia jau vidinis reikalas", - pasakojo Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos Klaipėdos skyriaus vedėjo pavaduotoja.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder