Automobilių turgų vis dar valdo žiema

Automobilių turgų vis dar valdo žiema

Užsitęsusi žiema įšaldė ne tik gamtą, bet ir pristabdė brangių naudotų automobilių pirkimą. Automobilių pardavėjai atidžiai seka orų prognozes Rusijoje, Baltarusijoje, Kazachstane ir tikisi, kad sniegui ten aptirpus, į Lietuvą sugužės pirkėjai.

Beveik nuo pat Marijampolės automobilių turgaus įsikūrimo apsaugos darbuotoju dirbantis Algimantas Gurevičius "Respublikai" sakė, kad naudotų automobilių turgaus gyvenimas visiškai sustoja tik kartą per metus - nuo Kalėdų iki Trijų karalių. Kitais mėnesiais jis daugiau ar mažiau vyksta. „Šaltis ir sniegas didelės reikšmės turėjo tada, kai nupirkti automobiliai į Rytus buvo gabenami vilkikais arba išvaromi sava eiga. Dabar dauguma jų išvežami geležinkeliu, tad daugumai pirkėjų metų laikas nebeturi reikšmės. Anksčiau jie turėdavo laukti, kol kalnų keliai atitirps", - sakė kasdien automobilių verslo užkulisiuose besisukantis apsaugos darbuotojas. Jam tenka išklausyti ir pirkėjų iš Rytų skundų, ir pasakojimų apie nesėkmes. Ūkio banko uždarymas automobilių pirkėjų iš Rytų skaudžiai nepalietė. „Tik vienas tadžikas skundėsi, kad į Ūkio banką buvo pervedęs 10 tūkst. eurų ir negali jų atsiimti. Tadžikai daugiausia naudojasi Šiaulių banko paslaugomis, tad Ūkio banko griūtis daugumos turbūt nepalietė", - svarstė vyras.

Pasak A.Gurevičiaus, šiųmetė atšiauri žiema įtakos turi pirkėjams iš kovą sniegu užverstų artimesnių kraštų - Rusijos, Baltarusijos. Vis dar nepasirodo būriai pirkėjų iš Kazachstano. Arčiau automobilių verslo esantis marijampolietis teigė žinantis, kokius ir kas automobilius perka. Rusai, baltarusiai perka mažalitražes ir naujas, kazachai - brangias amerikietiškas, o tadžikai iššluoja visas senienas. Svarbu, kad jos būtų pigios, remontuotinos ir būtų joms atsarginių detalių. Neretai pargrįžtančių su kroviniu vilkikų laukia pasienio degalinėse. Anot prekyboje besisukančių marijampoliečių, naudotų automobilių verslas turi tiek šešėlių ir povandeninių srovių, kaip ir kiti verslai. Kiekvienas nori pirkti pigiai, parduoti brangiai, uždirbti. Kalbama, kad Lietuvoje nupirkti brangūs automobiliai per kalnus pasiekia net Afganistaną.

Pasak vieno pardavėjo, pirkdami automobilius parduoti Vakarų Europoje, dauguma lygiuojasi į pirkėją iš Rusijos. „Tikėjomės, kad įstojęs į muitų sąjungą Kazachstanas suvažiuos pirkti mažų ir apynaujų automobilių, kaip rusai ir baltarusiai. Bet ne, kaip pirko, taip ir perka amerikietiškus su automatine pavarų dėže automobilius, į kainą per daug nesižvalgydami.

Skaičiuoja ir automobilius iš Vokietijos vežantys pardavėjai. Konkurencija Vokietijoje automobilių ieškantiems lietuviams yra milžiniška. Kai kurie turi įsigiję net specialias programas, kurios padeda susirasti naujausius pardavimo skelbimus. Ir tai nepadeda. Skelbimų naršo ne tik lietuviai, bet ir turkai, vokiečiai, rumunai, lenkai. Anot Jono, kai kurie automobiliai parvežami jau suremontuoti po eismo įvykių, anksčiau daužti automobiliai buvo remontuojami perpardavėjų namuose, o dabar auksarankiai meistrai tuos darbus daro Vokietijoje, Olandijoje. Jie čia patys steigia dirbtuves.

„Neturėdamas supratimo, pats gero automobilio nenusipirksi. Pirkėjai iš Lietuvos ieško patikimo tarpininko. Tarpininkai suranda už norimą kainą norimą automobilį. Retas rizikuos apgauti, juk kitos duonos neturi. Pirkėjams, kurie dažniausiai yra perpardavėjai, ne taip svarbu, ar automobilis buvo patekęs į avariją. Jiems svarbiausia, kad jis nebūtų vogtas ir už jį netektų mokėti didelių muitų. Jeigu perpardavėjas tikisi už 17 tūkst. labai gerą automobilį nusipirkti, jis gerai žino, ką gaus. Anksčiau stip­riai daužytą ir suremontuotą", - aiškino vienas marijampolietis.

"Lietuvos geležinkelių" duomenimis, 2010 m. geležinkeliais į Rytus išvežta apie 75 tūkst. automobilių, 2011 m. - apie 102 tūkst. automobilių; 2012 m. - apie 83 tūkst. automobilių.

Raktažodžiai
Sidebar placeholder