Bepilotis gali būti ir vaikiškas vežimėlis

Bepilotis gali būti ir vaikiškas vežimėlis

Gyvename įdomiais laikais. Bepiločiai automobiliai tiesiog mūsų akyse (nors dar ne Lietuvos gatvėse) jau virsta realybe. Bet jei savarankiškai judėti gali toks sudėtingas mechanizmas kaip automobilis, kodėl to negalėtų kur kas paprastesnės transporto priemonės?

Galėtų, sako "Volkswagen" inžinieriai, visuomenės teismui pateikę savo naujausią kūrinį - vaikiško vežimėlio prototipą, turintį adaptyvinės kruizo kontrolės sistemos, montuojamos "Golf" modelyje, daviklį. Šis prietaisas leidžia vežimėliui ne tik automatiškai sustoti prieš kliūtį, bet ir judėti paskui žmogų.

Viskas prasidėjo nuo balandį "Volkswagen" Nyderlandų padalinio "Facebook" paskyroje paskelbto humoristinio vaizdo klipo, kurio herojai realiame gyvenime pabandė imituoti kai kurias automobiliuose montuojamas pagalbos vairuotojui sistemas.

Vienas iš internautų, Timas Rosas (Timo Ros), paliko tokį įrašą: "Aš išprotėjau, bet juk vaikiškas vežimėlis, kuris stabdo pats - iš tiesų gera idėja?"

Atrodo, viskas tuo ir baigėsi. Bet štai visai neseniai vaikinas buvo pakviestas į "Volkswagen" inžinerijos centrą Nyderlanduose, ir ten jam pristatytas toks vežimėlis, apie kokį jis ir klausė.

Iš esmės šis vežimėlis unikalus. Jis seka paskui žmogų tokiu greičiu, kokiu šis juda. Pavyzdžiui, jei žmogus bėga rytinį krosą, vežimėlis ištikimai tam tikru atstumu važiuoja paskui jį. Jei žmogus sustoja, sustoja ir vežimėlis. Jeigu, pavyzdžiui, tarp to žmogaus ir vežimėlio praeina pašalinis žmogus, transporto priemonė į tai sureaguoja ir stabteli.

Beje, tai ne pirmasis automobilių gamintojų bandymas prisidėti prie vaikiškų vežimėlių rinkos, tik kiti bandymai buvo tradiciniai, be jokių technologinių naujovių. Štai "Aston Martin" prieš kurį laiką pasiūlė 3 tūkst. eurų kainuojantį vežimėlį su lengvo lydinio ratlankius turinčiais ratais, pneumatine pakaba bei oda, naudojama tikrų "martinų" salono apdailai. "Škoda" buvo sukūrusi koncepcinį maždaug 10 tūkst. eurų kainuojantį vežimėlį "Mega Man Pram", turintį 20 colių ratus, hidraulinę pakabą, žibintus ir šoninius veidrodėlius.

Šiaip ar taip, "Volkswagen" serijinės savo "bepiločių" vežimėlių gamybos neplanuoja. Gal išsigando vaikų teisių gynėjų? O gaila. Ar ne, tėčiai?

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder