Dėl protesto akcijos eismas Rio de Žaneiro centre buvo paralyžiuotas. Dauguma taksistų, dalyvavusių akcijoje, susibūrė prie vietos merijos pastato. San Paule protestavo taksi bendrovės, dirbančios tarptautiniame Guaruljoso oro uoste, vairuotojai. Belo Horizontės mieste - 500 automobilių blokavo pagrindines miesto magistrales.
Programėlė "Uber " sujungia vartotojus su privačių automobilių vairuotojais, pasirengusiais pavėžėti juos už mokestį. Šių automobilių savininkai, skirtingai nei taksistai, neprivalo turėti brangių licencijų ir laikytis griežtų taisyklių, susijusių su saugumu, draudimu ir mokesčiais. Be šių įsipareigojimų, keleivių pervežimo kaina "Uber" sistemoje yra pigesnė. Todėl tradicinių taksi bendrovių darbuotojai kaltina vairuotojus, dirbančius vis didesnį populiarumą įgyjančiame projekte, nesąžininga konkurencija.
JAV, San Franciske, veiklą pradėjusi bendrovė "Uber" kuria ir prižiūri programėlę, kuri leidžia išsikviesti laisvai samdomą vairuotoją su jo asmeniniu automobiliu. Vietoj tradicinio taksometro tokiuose automobiliuose kelionės kainą apskaičiuoja "Uber" programėlė pagal palydovinės navigacijos duomenis.
Rugsėjo 30 dieną Brazilijos Rio de Žaneiro miesto meras Eduardas Paesas (Eduardo Paes) ratifikavo dokumentą, kuruos faktiškai "Uber" programėlė paskelbta neteisėta. Dokumente numatyta 1360 Brazilijos realų (apie 357 dolerius) bauda vairuotojams, kurie teiks transporto paslaugas keleiviams, neturėdami specialios licencijos. Juridiniams asmenims, suteikusiems tokio pervežimo paslaugą, administracinė bauda turėtų siekti 2 tūkst. Brazilijos realų (apie 526 dolerius). Tačiau lapkričio 4 dieną Rio de Žaneiro valstijos teismas pareiškė, kad šis įstatymas prieštarauja konstitucinei normai dėl laisvosios iniciatyvos apsaugos ir todėl neturi juridinės galios.
Spalio 9 dieną "Uber" paslaugas uždraudė San Paulo valdžia. Tačiau bendrovės atstovai pareiškė nepripažįstantys šio sprendimo teisėtumo ir pažadėjo tęsti savo veiklą didmiestyje.
Rašyti komentarą