Nauja šluota gerai šluoja, sako lietuvių liaudis, šią patarlę dažniausiai naudojanti naujam vadovui apibūdinti. Tačiau gal palikime šluotos darbą kiemsargiui - naujasis Klaipėdos savivaldybei priklausančios bendrovės "Gatvių apšvietimas" vadovas Dangeras Aleksandrovas nieko šluoti (ta, perkeltine, prasme) nežada. Atvirkščiai - jis teigia savo darbuotojų akyse matantis ir norą keistis, ir norą dirbti.
Prieš kelerius metus, kai Klaipėdos eismo reguliavimo infrastruktūra užsiėmė viena privati bendrovė, padėtimi gatvėse nebuvo patenkinti ne tik paprasti vairuotojai, bet ir Savivaldybė - šviesoforai mirksėdavo taip, kaip norėdavo patys (kartais visai nenorėdavo), chuliganų nuversti ženklai išgulėdavo po savaitę, o kai kuriuos apskritai paslėpė sužėlę medžiai.
Tada miesto valdžia pritarė pasiūlymui visą šį ūkį perimti į savo rankas, kitaip sakant, atiduoti "Gatvių apšvietimui". Taip ir įvyko, tačiau tie, kas tikėjosi greitų permainų rezultatų, nusivylė - pastebimų pokyčių buvo nedaug. Gal todėl, kad įmonės kieme tebešlavė sena, tarybinius laikus menanti šluota?
Tad neseniai atėjo laikas ir ją pakeisti. Prieš kurį laiką Savivaldybei gražiai paprašius bendrovės vadovas paliko savo kėdę ir išėjo užtarnauto poilsio. Kurį laiką praleidusi su laikinuoju direktoriumi, įmonė pagaliau turi naują - juo tapo konkursą laimėjęs Dangeras Aleksandrovas, buvęs AB "Klaipėdos vanduo" Pardavimo departamento direktorius.
Bijai vilko - neik į mišką
Ar dažnai naudojatės automobiliu? - "Autosalonas" paklausė D. Aleksandrovo.
Automobiliu važiuoju kas dieną. Važiuoju į darbą, iš darbo. Parsivežu vaikus po užklasinės veiklos. Dažnai automobiliu tenka naudotis ir darbo metu.
Kaip esate įpratęs žiūrėti į eismą - vairuotojo akimis, keleivio, pėsčiojo, o gal dviratininko?
Turbūt vairuotojo akimis. Dažniausiai keliauju automobiliu, todėl, matyt, toks ir požiūris.
Ar Klaipėda - patogus miestas vairuotojui?
Manau, Klaipėda labai patogus miestas vairuotojui. Miestą kerta trys pagrindinės arterijos, kurios ir sudaro galimybę nesusidaryti transporto kamščiams.
Šviesoforai, ženklai, kita eismo infrastruktūra kasdien yra po didinamuoju vairuotojų stiklu, ir, ne paslaptis, yra dažnai kritikuojama tiek paprastų miestiečių, tiek ir Klaipėdos valdžios. Ar nebaisu atsidurti tokio dėmesio epicentre?
Yra posakis: "Bijai vilko - neik į mišką." O jei jau atėjai į mišką - bijoti per vėlu, reikia veikti. Suvokiu, kokia atsakomybė gula ant mūsų bendrovės pečių. Bet esu giliai įsitikinęs, kad kritika padeda tobulėti. Tiek aš pats, tiek UAB "Gatvių apšvietimas" darbuotojai kritiką priima konstruktyviai ir sugeba problemas išspręsti greitai ir optimaliai. Todėl kviečiu visus, kas turi pasiūlymų ar kritikos mūsų darbui - informuokite mus. O mes savo ruožtu darysime viską, kas įmanoma, kad eismas ir apšvietimas Klaipėdoje būtų kuo geresni.
Sprendimą jau rado
Ar, dar nebūdamas "Gatvių apšvietimo" vadovu, pats dažnai kritikuodavote šviesoforų veiklą, kelio ženklus, gatvių apšvietimo režimą? Kas konkrečiai jums nepatiko?
Labiausiai erzindavo, kai saulėlydžio metu nesimatydavo kai kurių šviesoforų lempų. Stovi prie sankryžos ir nesi tikras - ar gali važiuoti, ar tau jau šviečia žalia šviesa. Jausmas tikrai nemalonus.
Ar šio trūkumo pašalinimas atsidurs ir jūsų, jau kaip "Gatvių apšvietimo" direktoriaus, veiklos plane?
Visus trūkumus ar galimybes kažką pagerinti visada tiek aš, tiek mano įmonės specialistai svarstys. Šviesoforų, kurių šviesų nematyti tam tikru paros metu, klausimą jau svarstėme ir suradome sprendimą, kaip šią problemą ištaisyti.
Ar jums neatrodo keista šviesoforų naktinė "veikla", kai vienoje sankryžoje jie mirksi budėjimo režimu, o kaimyninėje, visiškai identiškoje ir lygiai tokioje pat tuščioje, kažkodėl stabdo judėjimą veikdami taip, kaip ir dieną?
Kuriam šviesoforui veikti naktimis, sprendžia Saugaus eismo komisija. Manau, ši komisija yra kompetentinga, ir jos sprendimais abejoti neverta. Mano žiniomis, kai kurių šviesoforų veikla naktimis susijusi su kai kurių asmenų noru naktimis nesilaikyti Kelių eismo taisyklių ir greitai važinėtis miesto gatvėmis. Veikiantys šviesoforai riboja tokius vairuotojus.
Pasiruošę naujovėms
Vilnius jau gali pasigirti (nors ir minimaliomis) intelektinėmis transporto valdymo sistemomis. Ar tikite, kad jos bus įdiegtos ir Klaipėdos gatvėse? Jei taip - kada tai galėtų būti?
Manau ir tikiuosi, kad Klaipėdoje bus galimybė įdiegti tokias sistemas. Aišku, viskas priklauso nuo finansavimo. Tačiau jei bus galimybių, tikrai imsimės jas diegti. Drįstu pasvajoti, kad per artimiausius trejus metus tokios sistemos jau bus pradėtos montuoti.
Jūs - naujas žmogus senoje ir - nepykite už visiškai subjektyvų požiūrį - sovietiniu darbo stiliumi besivadovaujančioje sistemoje. Ar tikite, kad vienas žmogus, nors ir vedamas puikiausių norų, šiame poste gali užtikrinti geresnę gatvių ir eismo infrastruktūros priežiūrą?
Nenorėčiau sutikti su tokia nuomone. Atėjęs į UAB "Gatvių apšvietimas" radau puikų ir profesionalų kolektyvą. Tiesa, daugelis darbuotojų yra vyresni už mane, tačiau jokiu būdu kolektyvas nėra dirbantis sovietiniu stiliumi. Be to, ir aš jau ne toks jaunas.
Be abejo, bendrovėje yra sričių, kurias reikėtų tobulinti, tačiau darbuotojai į pokyčius žiūri pozityviai ir pasiruošę dirbti bei diegti naujoves. Gal tokią nuomonę suformavo apverktinas darbo vietų įrengimas ir interjeras. Sutinku, kad darbo aplinka neatitinka šiuolaikinių standartų, bet laikui bėgant išspręsime ir šią problemą.
"Sako, kad vairuoju kaip pensininkas"
Ar galite pažadėti, kad planiniai jūsų ūkiui priklausančios įrangos priežiūros darbai gatvėse nebus atliekami piko valandomis?
Mūsų planiniai darbai niekada neatliekami piko metu. Visus darbus dirbame mažiausio eismo srauto momentu, nors ir dieną. Šiuo metu svarstome galimybę šviesoforų remonto darbus atlikti naktimis arba vėlai vakare. Aišku, tam reikės įsigyti papildomos įrangos, tačiau viskas yra įmanoma.
Karas keliuose… Kokia jūsų vizija, kaip jį laimėti?
Karas keliuose yra prasto kai kurių mūsų vairuotojų mentaliteto rodiklis. Jei vairuotojas suvokia, kad valdo pavojingą įrenginį, yra mandagus ir gerbia kitus eismo dalyvius, jam patekti į eismo įvykį yra maža tikimybė. Kol nebus aukštesnės mūsų žmonių kultūros, tol mes kariausime šį karą. Nepadės nei didelės baudos, nei griežti teisės aktai.
Koks kitų eismo dalyvių elgesys labiausiai erzina jus kaip vairuotoją?
Labiausiai ir erzina agresyvus elgesys keliuose. Negana to, kad šie vairuotojai patys rizikuoja, jie stumia į pavojingas situacijas kitus eismo dalyvius.
Kokie jūsų, kaip vairuotojo, minusai?
Gal kartais pernelyg atsargiai elgiuosi. Žmona man sako, kad vairuoju kaip pensininkas.
ANKETA
Dangeras Aleksandrovas. Amžius - 43 metai. Vairuotojo pažymėjimas - nuo 1995 metų. Ilgesnį laiką naudoti automobiliai - 11-ojo modelio "žiguliai", "Mazda 626", "Nissan Primera", dabartinis automobilis - "Mitsubishi Pajero". Vieną kartą baustas už greičio viršijimą ("per greitai važiavau autostrada").
Rašyti komentarą